Inlägg från: Anonym (Förstår_inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår_inte)

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Jag förstår inte varifrån bilden kommer av att kvinnor generellt skulle vara högdragna, bitchiga och undvikande från?

Bara för att några kvinnor är sådana på FL är det inte gängse för alla kvinnor. De flesta kvinnor man möter utanför skärmen är inte sådana.

• Anonym (Förstår_inte)
    Daphodil skrev 2024-03-05 18:34:45 följande:

Ensamma män bör prioritera att gå kurser i social kompetens. Ofta är det där skon klämmer.

Eller bara våga ta steget och börja våga prata med folk generellt. Det brukar ta udden av det hela.

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (N) skrev 2024-03-06 12:05:57 följande:

Inget som förvånar när man ser hur vedervärdigt incelsen på detta forum beter sig. Noll respekt för reglerna härinne. Vulgära trådstarter. Önskar att de kunde försvinna från forumet och söka hjälp hos psykolog istället. Något de uppenbart behöver. 

Här finns även kvinnor som saknar respekt för reglerna, som slänger sig med allehanda skällsord och luftar sina förutfattade meningar, men som får vara kvar trots det.

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (N) skrev 2024-03-06 12:28:47 följande:
    Det är inte kvinnor som postar vulgära könsbilder på sig själva. Det är inte kvinnor som använder grova könsord mot andra medlemmar.

Det är störda äckelincels som tyvärr hittat hit där de inte hör hemma. De borde hålla sig till soptippen Flashback istället eller söka hjälp för sitt sexmissbruk. Familjeliv är inte rätt plats för sjuka typer likt dessa.
    Så här finns inga äckelfemcels?

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-06 13:45:08 följande:
    Man kan aldrig någonsin och borde inte hålla käften. Det finns så många medhållare till dessa toxiska incels. "Normala" personer som skriver saker som "det ligger något i det du säger" Jag önskar också att dom försvann. Går inte att tiga bort. Så får dom fotfäste. Så blir deras absurda inlägg normaliserade. Ser redan tendenser till att bisarra inlägg uppfattas som normalt av vissa "normala"
    Fast i livet funkar det ju så att du kommer aldrig att komma ifrån att det finns människor som du inte gillar. Om du fick bestämma, skulle då nästa steg bli en "eliminering" av dessa människor så att världen endast befolkas av människor du gillar och människor vars åsikter du instämmer i?

• Anonym (Förstår_inte)
    nihka skrev 2024-03-06 17:00:57 följande:
    Fast här på FL fungerar det så att man anmäler bort skiten som inte klarar av att hålla sig till regelverket. Antingen försvínner hela tråden eller så ser den ut som en schweizerost eftersom en del människor inte fattar hur man uppför sig.
    Ja, och vissa anmäler bort sådant som går emot de egna åsikterna och synen på saker.

• Anonym (Förstår_inte)
    Tecum skrev 2024-03-06 20:32:39 följande:
    Helt ärligt har jag missat det! Kan bero på att jag inte läser idiottrådar, inte sällan framgår det av rubriken vilken nivå som gäller. Och på nätterna sover jag, det borde fler göra.

Du använder krigsrubriker här, koncentrationsläger, kvinnohat, skitvatten, eftergivenhet, incelträskland osv. Men vad vill du göra åt det? Seriös diskussion duger tydligen inte, är ännu mer tjafs och könskrig lösningen?

Svara gärna seriöst, jag vet att du kan om du vill. 
    Om vissa kunde försöka koncentrera sig på lite andra saker än könskrig tror jag att forumet skulle bli en bättre plats.

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 13:36:53 följande:

Mitt mål är stoppa medhållarna eller andra som stryker medhårs. Göra dom medvetna om sitt bidrag. Börja låtsas som att det inte existerar kvinnohat eller föra en "seriös diskussion" mitt i en kvinnohatartråd är att validera kvinnohatet. Ingen borde göra på det.

sen så är jag övertygad om att ts är ute efter att polarisera. Man kan starta en tråd om (mäns) ensamhet utan att ta upp kvinnor som en slags motvikt eller lösare av problemet. Det är orimligt.

Jag tycker att alla ska skaffa sig en medvetenhet när denne ser polariserande krafter. Vad det än må vara. Läste om någon som dödade sin pappa och skrev ett manifest att yngre skulle göra uppror mot äldre. Var inte så lättmanipulerade. Ts poppar upp då och då och försöker initiera ett könskrig i syfte att polarisera. 

Likväl måste väl folk få ha olika åsikter. Det är ju inte så att ett fåtal incels kommer att kunna påverka folk att successivt tänka som dem. Man kan hålla med i vissa saker utan att för den skull sympatisera med eller tycka att incel-mentalitet är okej.

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 18:24:06 följande:
    Just det, det var du som insinuerade att jag ville döda folk. Ger inte mycket för din mentalitet heller.
    Du hade en synnerligen aggressiv ton, som jag såg som obehaglig.

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-08 07:32:25 följande:
    Det är fler som ser dig som medhållare till den där typen av inlägg, jag gör det. Ser jag din signatur så vet jag att du mkt sannolikt kommer att hålla med om dom misogyna åsikterna. Du säger det inte rätt ut men "jaa, det är synd att...". Ett medhåll och så lite text som på ytan ser nyanserad ut. Du är ingen neutral tänkare i min värld.
    Kanske också är så att du ser vad du vill se?

• Anonym (Förstår_inte)
    Postman skrev 2024-03-08 07:51:00 följande:
    Ja jag vet att en del ser mig så och jag har samma syn på vissa skribenter, att de är genuina manshatare eller har ett genuint mansförakt. I diskussioner som detta så blir det lätt polariserat men jag tycker också att vissa har en galet låg tröskel när de börjar att etikettera och facka in andra. Jag ser att både kvinnor och män beter sig som rövhattar. Sen har jag förstås olika personliga åsikter och tankar, självklart, men det har vi alla. Att börja kalla folk för olika nedsättande ord eller andra tillmälen tycker jag är väldigt låg debattnivå. 
    Ja, det hade varit mycket vunnet om man kunde försöka föra diskussion i sak istället för att slänga epitet och lufta förutfattade meningar om en skribent. Men som du skriver i ett annat inlägg, vissa är inte intresserade av det, då de vill ha en anledning att tjafsa och bråka.

• Anonym (Förstår_inte)
    nihka skrev 2024-03-08 13:55:10 följande:
    Vilken diskussion vill du föra "i sak" - utan att bortse från halva trådstarten?

Vilken skribent slängs det epitet och luftas flörutfattade meningar om?

Vem vill bara ha en anledning att tjafsa och bråka?

Om du börjar skriva under ditt nick ska jag adressera ditt svar. I sak.
    Jag väljer att inte skriva under mitt nick här, eftersom vissa gärna misstolkar och fultolkar med flit vad man skriver. Jag pratar inte om TS utan rent generellt. Vilka som vill ha en anledning att tjafsa och bråka får du vara observant på själv, det är ganska tydligt.

Misandri är ett minst lika stort problem som misogyni på forumet.

• Anonym (Förstår_inte)
    Anonym (...) skrev 2024-03-12 06:30:50 följande:

Det är ett väldigt fokus på män och kvinnor och kärleksrelationer. När man pratar om att män är ensamma så pratar man ju väldigt ofta även om den övriga sociala kretsen. Vänner och familj. Där visar det ju sig att män är otroligt mycket sämre än kvinnor på att upprätthålla relationer i stort. Det märks även tydligt när ett par skiljer sig. Mannens relation med vännerna rinner i högre grad ut i sanden, och där kan man väl dra slutsatsen att det var kvinnorna som såg till att ordna planeringen kring att ses. Ofta umgås par med andra par och det är inte konstigt att förstå varför. Man märker även att döttrar generellt är bättre än söner på att hålla kontakten med familj och släkt. 
    Det hela hänger ihop med våra uppväxter där kvinnor formas mer till att vårda relationer och därför får ett försprång på den fronten. 
    Om män börjar i den änden och blir lite bättre på att helt enkelt vara sociala, ta initiativ och vårda de relationer de har så tror jag att kärleksrelationer skulle bli enklare på köpet.
    Sedan finns det så klart fler patriarkala normer som är skadliga, men jag tror många män väljer att "fultolka" saker och lätt sätter på sig offerkoftan. Det viktigaste här tror jag är att män slutar skrika "det är orättvist!!" och börjar fundera över varför det ser ut så här och hur de kan förändra sin situation, för rent krasst handlar det inte om att "kvinnor kan välja och vraka medan män får be och tjata om att en kvinna ska titta på en." 

Sant att vi fostras olika och att det spelar in. Samtidigt tror jag att många kvinnor uttalar sig om ensamma män utan att själva ha erfarenhet av hur det är att vara långvarigt ofrivilligt ensam, dvs de tar lätt på något som de kanske själva inte skulle vara okej med eller stå ut med. Vi män förväntas ofta kunna vänta hur länge som helst på att hitta någon som det klickar med, och vi ska då också "lära oss" trivas med vår ensamhet och inte använda tiden till att ligga på latsidan när det gäller fysisk träning, att vårda våra utseenden m.m. Ju längre tiden går så kanske det inte är så konstigt om vissa män tänker att de kan nog börja ge fan i hur de ser ut, eftersom de börjar tro att ingen kommer vilja ha dem oavsett hur mycket de jobbar med sig själva.

Redan i tonåren får killar som är mer blyga, återhållsamma och inte på när det gäller tjejer (kanske av ren respekt, att man inte vill vara på för att man tror att det skulle inte uppskattas) lära sig att stå tillbaka och jobba på att bli mer (traditionellt) manliga för att tilltala tjejer. De som lyckas bäst att få tjejer i den åldern är de som är modiga, vågar vara på och som har manliga attribut och ser bra ut.

Sedan i vuxen ålder så ändrar en del kvinnor uppfattning om vad de vill ha för sorts man, eftersom de vill bilda familj och då duger en mer lugn och återhållsam man. Det kan då bli svårare för en del män att hitta en balans när det gäller hur de ska vara för att duga åt en kvinna. De får inte vara för dominerande och på, men inte heller för mesiga eller servila.

Konkurrensen mellan män är hårdare och den som inte klarar att hålla den där balansgången och samtidigt jobba med att vara fysiskt attraktiv varje dag slås lätt ut.

Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM