Inlägg från: Yuppyupp |Visa alla inlägg
  • Yuppyupp

Planerat kejsarsnitt eller vaginalt? Vill skaffa ett till barn.

Jag födde båda mina döttrar med planerat snitt. Det var den mest stillsamma, lugna, roliga och fantastiska upplevelse jag kunde haft. Ingen stress, ingen panik inför förlossningen, inga verkar eller vankande av och an i hemmet innan man får komma in. All planering i lugn och ro, lugna favoriter på i bakgrunden i operationssalen och ett helt team som bara var där för vår skull. 

Snitt är kämpigt vid återhämtningen. det är det. Det är också en ganska kraftigt obehaglig känsla när de drar ut bebisen. För att efterlikna den naturliga förlossningen (och för att få bebisen att börja andas) görs ett ganska litet snitt och att dra ut en bebis där är - ja, obehagligt som fan. 

Skulle ändå göra om det tusen gånger. Välj snitt. Det finns ingen anledning att plåga dig själv. Nu gick din första förlossning inte som planerat, men en förlossning är en mycket stor händelse som bör, om det finns möjlighet att välja, vara så stillsam och glädjefylld som möjligt. Du ska välkomna ditt barn. En vaginal förlossning är inte bättre för mamma och barn om mamman är livrädd. 

Svar på tråden Planerat kejsarsnitt eller vaginalt? Vill skaffa ett till barn.