Inlägg från: Anonym (v) |Visa alla inlägg
  • Anonym (v)

Varning för energidryck!

Anonym (E) skrev 2024-03-04 00:32:31 följande:

Allt funkar med moderation. Barn ska inte dricka sånt men vuxna får välja själva även om en större konsumtion alltid är bra att reflektera över. Vissa hinkar i sig hysteriska mängder kaffe, andra tar 1-2 burkar om dagen. Även när jag druckit varje dag har jag inte blivit tröttare, trött är jag redan :P

Nja, inte för alla. Finns de som är hyperkänsliga för koffein där hjärnan påverkas negativt.
    Läst att personer som är extra känsliga för stress och ångest bör avstå helt från koffeinhaltig dryck då energin kan trigga oron. 
  • Anonym (v)
    Anonym (E) skrev 2024-03-04 10:46:45 följande:
    Ja? Inget som motsäger vad jag sa ;) Mår man mer dåligt av en dryck eller någon form av mat ska man givetvis inte tvinga i sig den :) Är jag jättestressad undviker jag koffein.
    Jo, för du sa att allt går bra att konsumera med moderation. Det stämmer inte för vissa som är mer känsliga för stimulanter som ex. koffein.

Själv blir en stingslig och ångestfylld endast av lite dextros och alla typer av socker med uppiggande effekt när jag tänker efter.

Koffein ger adrenalinpåslag och stressar upp kroppen. Ibland även sinnet så därför fullt förståeligt att vissa väljer att utesluta det. 
Svar på tråden Varning för energidryck!