Varning för energidryck!
Vill verkligen varna folk i allmänhet, inte minst alla som har barn och ungdomar. Även industriarbetare eller byggarbetare som gärna slänger på en energidryck på lunchen.
Energidryckens effekt är att den i början ger en kick. Du blir verkligen piggare men effekten blir allt mindre desto längre tidsperiod du dricker regelbundet. Tillslut kommer du till den punkten att du MÅSTE dricka för att fungera någorlunda normalt och så fort den börjar gå ur kroppen så blir du onormalt slö och måste dricka 1 till för att återigen fungera hyfsat normalt.
Eftersom jag inte är läkare och biverkningarna ter sig olika hos olika personer och att biverkningarna är många så är det bättre folk googlar.
Efter 20 års användande varav kanske de 5 senaste åren som daglig brukare beslutade jag att jag skulle sluta. Mest för att det är dåligt för tänderna, det är onödiga pengar, ger högt blodsocker och ökad puls.
Vad jag fick var dödsångest, oro, yrsel, sammandragningar i bröstet. Utöver det blev jag hysteriskt trött där jag aldrig riktigt kom ur det utan var som en zombie.
Så för guds skull brukar du själv eller du har nära och kära så informera. Ju tidigare det stoppas ju bättre är det. Det är inte bara koffein(som är en högre dos än en kopp kaffe) där är även andra ämnen så som taurin som påverkar kroppen.
Vet att det kan låta fjantigt men föräldrrar låt er inte luras av att det "bara" är en läsk.