• Boshan

Andra missfallet, ångest och stress

Önskar att jag kunde komma med solskenshistoria, men tyvärr tillhör jag den % som får missfall, upprepande. I juni förra året fick jag en infektion som ledde till en tidig vattenavgång, i v 21 födde jag en lite kille som var helt perfekt med tio fingrar och tio tår, hela mitt liv rasade efter fler år av försök och IVF på det. I oktober plussade jag igen efter en frysåterföring, men vid tidigt ultraljud i v 7+5 hade hjärtat sluta slå och jag fick genomgå en abort på sjukhuset.

Några dagar innan alla hjärtas dag plussade jag igen, denna gång hade vi blivit spontant gravida och vi var sååå lyckliga! Händer det här oss? Efter alla dessa år! Men, så idag, var vi på ett tidigt vul. Hjärtat hade slutat slå.. Igen.. 💔 Nu behöver jag återigen genomgå en abort.

Jag förstår inte hur jag ska orka ta mig tillbaka igen? Försöka igen? Alla mina närmsta vänner har ett eller sitt andra på väg. Jag är sååå många år efter med att få mitt första, som jag så länge har kämpat på att få. Hur många gånger orkar man ta sig tillbaka? Efter allt som man har gått igenom?

Svar på tråden Andra missfallet, ångest och stress