• Fiffi11

Andra missfallet, ångest och stress

Jag klagar gärna med dig och lyssnar på dig <3 att skaffa barn är skit och det är så fruktansvärt jobbigt med alla vänner som får "oopsie-babies"  och de som försöker i tre månader och berättar hur mycket de kämpat för att få barn. 

Har tyvärr inget solsken att dela ännu. Har på 1,5 år haft ett MA, ett missfall och ett utomkved som resulterade i borttagning av ena äggledaren. De hittar inga fel, jag har "fler ägg än normalt" och min killes spermier är "toppkvalitet" så enligt läkare har vi bara haft otur....hade nästan önskat att de hittade något som man kan åtgärda. 

Min läkare säger att det är bättre att bli gravid och förlora ett barn än att inte kunna bli gravid alls. Hjälper oss knappast men tänker ibland att det fan är vår tur nu <3 <3

• Fiffi11

Känner så igen mig i att jag lätt kan fastna och det styr mitt liv mer än vad som är nyttigt. Försöker också att inte göra alltför mycket annat än att leva sunt, äta vitaminer och undvika att stressa för mycket. 

Något som verkligen hjälper mig är att unna mig något när jag får mens. Äta en riktigt bra köttbit eller dricka vin, allt det där som man inte kan göra sen och försöka vända det till något positivt att jag en månad till kan äta råbiff som jag älskar. Unnar mig också någon behandling eller fina nya menstrosor.

En annan sak är podden "Infertility feelings". De har ett avsnitt som heter Infertility and a bad day (avsnitt 66) som jag lyssnar på när jag får mens. Det är SÅ skönt med ett avsnitt där de bara säger saker som "det suger" "FAAAN ta den här situationen"..allt som man själv tänker på. Hittade den på Podcaster.

Svar på tråden Andra missfallet, ångest och stress