Anonym (Anonym signtir) skrev 2024-03-03 10:05:13 följande:
Som sagt? jag sköter mitt eget!!
Det jag menar är att hon inte inser att hon blir lurad av killen? killen finns i brottsregistret, har hållit på med narkotika, arbetslös, skulder, har ett ex som han sa att han vill vara med ena dagen sen nästa dag min syster igen? och hon är så blint kär att hon inte inser vad detta kan leda till.. hennes ex som hon har barnen med tänker anmäla till soc för han vill inte lämna barnen hos henne när hon har en sån människa hemma hos sig?
vad är det ni inte fattar?? Såklart jag sköter mitt eget, Nee jag ska inte bry mig det är hennes val? jaa självklart ser jag bara på när det går åt skogen för henne för det är väl det ni själva skulle göra!!
Hur lurar han henne menar du? Tigger han stora summor pengar av henne t ex? Att vara velig mellan två kvinnor är INTE att luras.
Hennes ex kan anmäla hur mycket han vill, soc kommer inte och kan inte göra något åt saken ändå, snarare kommer han åka dit på umgängessabotage om han vägrar släppa dit barnen. Det finns ingen grund kort sagt bara pga hans förflutna, det som spelar roll är nutiden och jag kanske har missat men ser inte att du har skrivit något om att han är kriminell eller narkoman i nuläget.
Både du och exet behöver inse att ni ska släppa detta. Det är isf exet som ska vara vaksam på om situationen faktiskt blir olämplig och inte bara i hans fantasi.