Hur långt pendlar ni?
Hur långt pendlar ni till jobbet, eller kan tänka er? 😊 kör ni bil, eller tåg,buss?
Hur långt pendlar ni till jobbet, eller kan tänka er? 😊 kör ni bil, eller tåg,buss?
Har ungefär en timme till jobbet. Åker tåg och kan jobba på tåget. Är på jobbet ungefär 50%, jobbar resten hemifrån
4 km med bil. Vill inte ha löngre. Cyklar på sommarhalvåret.
14 mil om dagen kör jag. det är väl nästan max för mig...
Jag tar bussen till tåget, sitter på tåget en timme och går sista biten. Från dörr till dörr är det 1,5 h och det är absolut max. Jobbar sällan på tåget eftersom det är SL:s obekväma pendeltåg utan bord och orkar inte sitta trångt med datorn i knät?
30 min till/från jobbet med bil. Skulle tycka det var jobbigt med längre restid.
Inte alls idag. Det finns ett kontor på ca 30 min avstånd med pendeltåg (1h dörr till dörr) men där behöver jag inte vara mer än kanske 2ggr per månad.
Tidigare hade jag 10 min promenad.
Som mest skulle jag kanske kunna tänka mig 1,5h från dörr till dörr OM jag inte behövde komma varje dag. Förväntades jag göra resan 5 dagar per vecka så max en halvtimme med pendeltåg eller bil.
3 mil enkel väg, och det kan ta allt mellan 20 till 40 minuter beroende på trafik och väder. Det är typ det längsta jag kan tänka mig. Men jag har möjlighet att jobba hemifrån några gånger i veckan, så det är ändå inte så farligt. Jag kör med egen bil, kollektivt hade tagit dubbelt så lång tid.
Pendlar 7.2 mil tur&retur till jobbet
/D
Jag tar bussen till tåget, sitter på tåget en timme och går sista biten. Från dörr till dörr är det 1,5 h och det är absolut max. Jobbar sällan på tåget eftersom det är SL:s obekväma pendeltåg utan bord och orkar inte sitta trångt med datorn i knät?
Jag har 1h dörr till dörr enkel väg, med två byten. Jag kan möjligen svara på några mail på mobilen, men jobba på resan är uteslutet för att det är så korta sträckor och en del väntande utomhus.
Egentligen tycker jag det är i längsta laget. Den här vintern har det dessutom varit massa förseningar och strul som blir ett stressmoment. Men jag kan jobba hemifrån 2 dagar i veckan, så det funkar.
Inte alls idag. Det finns ett kontor på ca 30 min avstånd med pendeltåg (1h dörr till dörr) men där behöver jag inte vara mer än kanske 2ggr per månad.
Tidigare hade jag 10 min promenad.
Som mest skulle jag kanske kunna tänka mig 1,5h från dörr till dörr OM jag inte behövde komma varje dag. Förväntades jag göra resan 5 dagar per vecka så max en halvtimme med pendeltåg eller bil.
Jag jobbar hemifrån tre dagar i veckan och två dagar på kontoret. Många av mina kollegor är ännu mindre på kontoret än jag. Cheferna försöker locka tillbaks folk till kontoret på olika sätt, men det går inte så bra.
Jag tycker det funkar att jobba hemma tre dagar , på fredagar jobbar min man också hemifrån och då kan vi luncha och dricka kaffe tillsammans, det är trevligt.
Jag har ungefär 45 minuter från dörr till dörr om jag tar bilen, och mer än det dubbla om jag åker kollektivt. Jag tycker att 1 timme enkel väg är min smärtgräns, mer än så vill jag inte behöva pendla i vardagen (resor i jobbet är en annan sak, det räknar jag inte till pendling).
35 minuters promenad, går i nästan alla väder året om.
Funderar just nu på jobbyte, 37 minuter med buss plus 20 min promenad. Jag som sagt att jag aldrig vill pendla, är det värt det...
2 km (vårt kontor) eller 0 km (hemma).
Tack för alla svar! Jag ska ev börja jobba 3mil bort, men med tåg tar det bara 16min ganska exakt och så en linjebuss på ca 8min och då borde det ju inte bli för mycket.
Ni som även jobba hemifrån vissa dagar vad jobbar ni med?
25 minuter med tåg + elsparkcykel
35 minuter med bil
40 minuter med tåg + promenad + buss
50 minuter med elcykel
50 minuter med buss
2,3 mil enkel väg.
Blir antingen bil 20 min eller elcykel 45 min.
Kan inte tänka mig att ha längre till jobbet.