Inlägg från: Anonym (mend) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mend)

Behöver hjälp med skärmtid för 10 åring

Tråkigt att se så många boomers i tråden som gafflar om att man kan inte bli någonting om man gillar att spela datorspel 

Jag älskar tvspel och datorspel har gjort det hela mitt liv. Satt vid skärmen väldigt mycket som barn 

I dag som vuxen arbetar jag som spelutvecklare har en betydligt högre lön än dom flesta i denna tråd kan drömma om

Världen utvecklas och har digitaliseringen är ett faktum 

Bara för att barnen inte lekte med kottar och pinnar som man gjorde på eran tid innan elen uppfanns så betyder det inte att det är farligt 

Låt killen ha ett intresse,så länge skolan och annat sköts bör han ha rätten att bestämma vad för hobby han väljer att lägga sin tid på 

• Anonym (mend)
    Mrs Moneybags skrev 2024-02-24 15:56:49 följande:

Alla kan inte bli spelutvecklare och det kommer inte bli lättare när AI tar över mer och mer av produktionen. Om man är beroende av något, oavsett vad det gäller så bör man försöka bryta det. Det är inte spelandet i sig som är problemet utan snarare att han inte gör något annat. Så ser jag på det i alla fall. 

Det är kul med spel men det är också kul att ha kompisar t ex. Hur långt kommer man i livet utan sociala färdigheter? 

Det är även kul att kunna någon sport eller något instrument eller vad som helst som är utvecklande. Man behöver inte låsa in sig på en grej när man är tio. 

Fast vi kanske inte behöver idrottare eller musiker i framtiden häller för robottekniken går snabbt framåt

Sen har AI idag stora begränsningar.Jag använder mig av AI i mitt yrke för att snabbare hitta olika fel i programmeringskoder, men den klarar inte av att lösa problemen utan det måste jag göra. AI är ett bra verktyg men långt ifrån att ta mitt arbete 

Fast vad är kul beror ju på vem man frågar. Grabben tycker ju att det är kul att spela så varför ska han då inte få göra det? Så länge man sköter skolan tycker jag inte man ska bli på tvingad aktiviteter man uppenbarligen avskyr 
Svar på tråden Behöver hjälp med skärmtid för 10 åring