• Emmamiman

Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?

Har två pojkar och en flicka, nu oplanerat gravid med en pojke. sambon vill inte ha fler barn. Ville så gärna ha en syster till. Detta var sista chansen. Hur kan jag ens tänka såhär? Hjälp mig ur denna idioti.. bokat abort på måndag då jag är 12+0. Jag vet inte om jag kan gå dit men vet du nye hur jag ska orka behålla heller. 

• Svar på tråden Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?
  • Emmamiman
    Anonym (fluffig) skrev 2024-02-22 16:20:56 följande:

Du kan ju omöjligt veta vad det är för kön på barnet innan v 12? Så jag gissar att du trollar och att ja, du är dum i huvudet, finns det andra ställen man kan vara dum på? 

Nipt-test
  • Meddelande borttaget
  • Emmamiman
    Anonym (fluffig) skrev 2024-02-22 17:48:53 följande:
    Emmamiman skrev 2024-02-22 17:42:35 följande:
    Hur menar du med knäna?
    Vilket annat ställe än huvudet kan man vara dum i? Ja du är dum i huvudet.

Utveckla gärna hur jag är dum så jag kan få in det själv i min hjärna som är helt knäpp just nu 
  • Tow2Mater

Det är fri abort upp till en viss vecka. Du kan abortera av vilken anledning du vill, ingen anledning sämre än en annan.

• Anonym (N)
    Anonym (AB) skrev 2024-02-22 16:20:02 följande:

Det är inte ett alternativ att adoptera bort?

För mig som barnlös och med livssorg över det så känns det tragiskt att höra någon som överväger ett sådant val. // Gråter

Hon kan också adoptera bort de 2 andra pojkarna.
    Bäst för alla inblandade. 
  • Emmamiman

Snälla jag undanber mig elakheter, vill gärna att ni är sakliga och rationella eftersom jag inte är det 

• Anonym (Vad)

Vad tänker du att en dotter till ska ge dig? Har du funderat kring det? Känslor är ju inte alltid så rationella 

• Emmamiman
    Anonym (Vad) skrev 2024-02-22 19:18:33 följande:

Vad tänker du att en dotter till ska ge dig? Har du funderat kring det? Känslor är ju inte alltid så rationella 

Jag tänker inte mest på mig utan den dotter jag redan har, att det skulle vara ovärderligt för henne att ha en syster vid sin sida genom livet. Hon har redan två vilda bröder. 
  • Anonym (Lova)

Ja, jag tycker att du är dum i huvudet.

Man skaffar inte barn om man tycker att könet är avgörande för om man ska låta det få födas eller inte.

• Anonym (Va?)
    Emmamiman skrev 2024-02-22 19:09:27 följande:

Snälla jag undanber mig elakheter, vill gärna att ni är sakliga och rationella eftersom jag inte är det 

Du ställer en fråga, "är jag dum i huvudet".
    Folk svarar, "ja, det verkar inte bättre".

????????
Svar på tråden Tänker på att göra abort pga kön, är jag dum i huvudet?