• Anonym (Kaffedraken)

Har du klankat ner på nåns kropp

eller förlöjligat honom som man, eller henne som kvinna? Din avsikt var tydlig, du ville trycka till personen och håna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du klankat ner på nåns kropp
  • Mandel

Syftet var definitivt inte för att håna utan för att förklara.
    X-maken var sur för att vi hade för lite sex och att jag inte tog initiativ så efter ett par år av det tjatande så sa jag faktiskt ärligt att jag inte direkt tände på hans ölmage.
    Fick svaret att han hade inga problem med den så han tänkte inte göra något åt den...
    Det var alltså inte värt att sluta trycka i sig kakor och choklad för att få mera sex.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 37) skrev 2024-02-22 10:30:51 följande:
    Det var bara en enda kvinna som skrev att hon brukar kommentera sin mans mage, men alla andra skrev att det är ett helt oacceptabelt beteende. Kan du inte nöja dig med att det faktiskt är så de flesta tycker?
    Jag pratar om hur det är irl. Jag har sett det många gånger. Inte bara jag som fått höra sånt från tjejer. De flesta kanske inte säger sånt till män, men det är allt för många som gör det!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 10:27:08 följande:
    Du vet inte hur det är att vara män. Som man ska man svälja sånt, man får inte ta illa upp. Då visar man svaghet och är överkänslig och omanlig. Man ska bita ihop och skratta åt sig själv.
    I nästa ögonblick så säger tjejer att det är synd att män inte pratar om hur de känner. Ja, som ett bra exempel så ser man här på forumet hur män bemöts då.
  • Anonym (PL)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 10:36:43 följande:
    Jag pratar om hur det är irl. Jag har sett det många gånger. Inte bara jag som fått höra sånt från tjejer. De flesta kanske inte säger sånt till män, men det är allt för många som gör det!
    Men vilka menar du säger så till män?
    Menar du att deras flickvänner, fruar, sambos säger så eller till vilka män?
    Jag vet faktiskt inte vad du menar med att du sett det många gånger, är det 
    som jag skrev till sin man?
    jag hör inga kvinnor gå på män hur som helst, sällan kvinnor går på manliga vänner eller manliga kollegor eller hoppar på män på stan.
    Jag förstår faktiskt inte vilka du menar?
    För jag upplever inte det bland folk jag umgås med eller hör ifrån andra att det är vanligt förekommande.

Som sagt jag skrev om pojken på min sons skola, jag har förstått att just personer
    med olika funktionshinder eller avvikande utseende kan utsättas.
    Men att kommentera vänner, kollegor eller folk på stan nej jag förstår inte vad du menar med att du sett det många gånger, vart har du sett det? 
    Vi verkar har helt olika umgängen, det är ju inte ok att hålla på och kommentera
    andras kroppar hela tiden och nej jag upplever inte det som vanligt.
    Du verkar umgås med oförskämda personer. Jättetråkigt för dig!
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 10:36:43 följande:
    Jag tycker att du har fel i ditt antagande. Det är bara en kvinna som någonsin har gjort något liknande mot mig. En av mina gamla älskarinnor påpekade för mig att jag var lite rund om magen och att jag kanske borde göra något åt det... men det var på ett vänligt sätt... och hon hade rätt. Inte bra att gå runt med 30 kg övervikt som jag hade just då... och som jag sedan åtgärdade.
  • Anonym (Man_gör_inte_så)
    Mandel skrev 2024-02-22 10:32:09 följande:

Syftet var definitivt inte för att håna utan för att förklara.
    X-maken var sur för att vi hade för lite sex och att jag inte tog initiativ så efter ett par år av det tjatande så sa jag faktiskt ärligt att jag inte direkt tände på hans ölmage.
    Fick svaret att han hade inga problem med den så han tänkte inte göra något åt den...
    Det var alltså inte värt att sluta trycka i sig kakor och choklad för att få mera sex.

Vad var det som var så svårt med att vara ärlig redan från början?

• Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 10:27:08 följande:
    Du vet inte hur det är att vara män. Som man ska man svälja sånt, man får inte ta illa upp. Då visar man svaghet och är överkänslig och omanlig. Man ska bita ihop och skratta åt sig själv.
    nej, jag är inte man men jag är en människa och som människa accepterar jag inte att någon förnedrar mig. Det har INGET med kön att göra!
    Du har helt enkelt accepterat att tiga och du gömmer dig bakom ditt kön i det beslutet. Det är inget manligt i mina ögon utan svagt och fegt. Med andra ord du vågar inte säga emot din mamma och släktingar eller de kvinnor du har dejtat. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Agda90 skrev 2024-02-22 10:59:07 följande:
    nej, jag är inte man men jag är en människa och som människa accepterar jag inte att någon förnedrar mig. Det har INGET med kön att göra!
    Du har helt enkelt accepterat att tiga och du gömmer dig bakom ditt kön i det beslutet. Det är inget manligt i mina ögon utan svagt och fegt. Med andra ord du vågar inte säga emot din mamma och släktingar eller de kvinnor du har dejtat. 
    Jag har sagt till min mamma och hon har bett om ursäkt. Hon sa att man inte kan älta gammalt. Jag tror inte hon hade sagt samma om jag klankat ner på hennes kropp i många år. Då hade hon nog tyckt att det var en helt annan sak.
    Min syster har jag försökt prata med, men hon slår bara ifrån sig. Hon anser att hon får säga vad som helst till andra. Själv är hon väldigt känslig och tål inget.
  • Anonym (Kaffedraken)

De som klankat ner på andra och sen säger att man inte kan älta gammalt, använder det som en ursäkt. De behöver inte ta ansvar för allt som de sagt.

• Anonym (Man_gör_inte_så)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 11:04:55 följande:

De som klankat ner på andra och sen säger att man inte kan älta gammalt, använder det som en ursäkt. De behöver inte ta ansvar för allt som de sagt.

Då är det bra att du fortsätter att påminna dem om vad de sagt, så de inte glömmer det och kanske jobbar de med att uttrycka sig annorlunda och "snällare" även om de fortfarande egentligen står för vad de sade innan.

• Anonym (PL)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 11:01:36 följande:
    Jag har sagt till min mamma och hon har bett om ursäkt. Hon sa att man inte kan älta gammalt. Jag tror inte hon hade sagt samma om jag klankat ner på hennes kropp i många år. Då hade hon nog tyckt att det var en helt annan sak.
    Min syster har jag försökt prata med, men hon slår bara ifrån sig. Hon anser att hon får säga vad som helst till andra. Själv är hon väldigt känslig och tål inget.
    Ja det är ju inte bra om ens förälder klankar ner på en kropp hela tiden men menar du att hon gjorde det för att vara elak?
    Att hon med vilja gjorde det? att hon med flit tänkte att hon skulle trycka ner dig 
    och mobba dig för din kropp?
    Det låter inte sunt att en förälder gör så.
    Eller sa hon saker som hon inte tänkte på var kränkande, alltså inte tänkte sig för att hon sa något sårande. Det beror ju inte bara på vad man säger utan också hur man säger saker. menade hon att vara elak?
    Får jag fråga vad hon sa när hon klankade ner på din kropp? 
  • Mandel
    Anonym (Man_gör_inte_så) skrev 2024-02-22 10:51:54 följande:
    Vad var det som var så svårt med att vara ärlig redan från början?

Jag ville inte såra med ord.

Försökte långt innan få till gemensam bättre kosthållning och att vi skulle röra på oss, men vad spelar det för roll att jag lagade bra mat och rörde på mig när han åkte till affären själv och handlade onyttigheter och vägra konsekvent att röra på sig.
    Och han blev ju inte tjock över en natt liksom utan många år.

När jag sedan träffade en man som slutade ta initiativ och inte visade intresse för sex alls (tappade lusten helt)  så var det helt naturligt för mig att fråga om han inte tände på mig längre. Om jag behövde gå ned i vikt. Om det berodde på mig. Vad jag kunde göra för att vi skulle ha mera sex osv.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Agda90
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 11:04:55 följande:

Byt ut "de" mot din mamma och syster. För du menar väl inte alla? Och enligt det du tidigare har skrivit så är det ju TVÅ personer som inte har någon uppfostran eller vett och ettikett eller sunt förnuft? Men de har rätt i en sak, du ältar
  • Anonym (Benny)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 10:06:32 följande:
    Jag har hört tjejer som jag inte hade nån relation till mer än att vi höll på att lära känna varann, som också klankade ner på min kropp. Vet andra män som har samma erfarenhet. Menar du att tjejer som klankar ner på män inte är normalt funtade och att det är ovanligt?

Ja, det menar jag. Om man med normalt menar det vanligast förekommande. 

Det märks i det du skriver här på forumet att du inte alltid ser på saker och ting och reagerar på vad andra säger som många andra gör. Efter vad du skrivit om din familj är det kanske inte så konstigt.

Om jag ska gissa så har du kanske lite svårare än andra att bedöma och tolka andra människor och har pga det råkat ut för en del stolpskott som andra sorterar bort. En gissning bara baserat på hur jag sett dig interagera med andra här på FL.

• Cartjan1

Skulle aldrig falla mig in och jag kan inte minnas att jag någonsin mött en vuxen människa, man eller kvinna som gjort så heller. 

Ts, du måste försöka sluta se enstaka individers dåliga beteenden och bristande sociala kompetens som en sanning för hur andra beter sig. Ja, du har fått några dåliga äpplen men det gör inte resten av oss ruttna. De flesta vill inte såra andra människor. 

• Anonym (Kaffedraken)
    Cartjan1 skrev 2024-02-22 13:16:52 följande:

Skulle aldrig falla mig in och jag kan inte minnas att jag någonsin mött en vuxen människa, man eller kvinna som gjort så heller. 

Ts, du måste försöka sluta se enstaka individers dåliga beteenden och bristande sociala kompetens som en sanning för hur andra beter sig. Ja, du har fått några dåliga äpplen men det gör inte resten av oss ruttna. De flesta vill inte såra andra människor. 

Det har jag gjort. Det var inga småtjejer heller. Åldrarna var mellan 26-50 ungefär. Det verkar ovanligt att män råkar ut för sånt här, i alla fall här. Ingen har hört talas om det. Jo, i en tråd jag gjorde, men de som svarade då är kanske inte kvar.
  • Anonym (PL)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-02-22 13:21:28 följande:
    Det har jag gjort. Det var inga småtjejer heller. Åldrarna var mellan 26-50 ungefär. Det verkar ovanligt att män råkar ut för sånt här, i alla fall här. Ingen har hört talas om det. Jo, i en tråd jag gjorde, men de som svarade då är kanske inte kvar.
    Fast det visar ju det som flera av oss säger, klart att det förekommer och finns folk som säger saker men det är inget som tillhör vanligheten, som de flesta av oss säger så är det inget de flesta av oss möter eller känner igen, de flesta människor håller inte på och klankar ner på andras kroppar och har heller inte mött på det eller känner en massa folk som gör så eller har blivit utsatta av många.
    Däremot är det beklagligt att du blivit utsatt av din mamma, syster och ett par till
    men det gör det inte till ett vanligt beteende hos folk. Det är din familj som beter så, inte en massa andra.
  • Anonym (N)

Ja tyvärr , har sagt saker tillbaks efter att han kallade mig tjockis osv .. Jag gick upp i vikt efter att jag fick mitt tredje barn (hans första), inte så att jag blev väldigt stor men några kg för mycket och magen är inte som innan (pga graviditeten och kejsarsnitt). Då har jag sagt typ att han borde kolla på sig själv med sina chipstuttar och ölmage. Han är inte heller speciellt tjock egentligen men några kg för mycket. 

Inget jag är stolt över , det är inte alls bra när man sjunker så lågt så att man ska säga saker om varandras utseende när man bråkar. Om ens partner har gått upp mycket i vikt är det inte förbjudet att säga något om det men inte på det sättet .

• Anonym (Tyra)

Jag har svårt att förstå att ens syskon eller föräldrar tittar på din kropp o anmärker. Låter lite äckligt. 

varför tittar dom på din kropp o anmärker på vad kvinnor vill ha? Har aldrig ens tittat på mina syskon på de sättet
    urk

Svar på tråden Har du klankat ner på nåns kropp