Har du klankat ner på nåns kropp
eller förlöjligat honom som man, eller henne som kvinna? Din avsikt var tydlig, du ville trycka till personen och håna.
eller förlöjligat honom som man, eller henne som kvinna? Din avsikt var tydlig, du ville trycka till personen och håna.
Jag har som barn ett par gånger blivit utsatt för utseendemässiga rasistiska påhopp, och det både gjorde ont och satt i väldigt länge.
Som vuxen har jag aldrig hört någon kommentera mitt yttre på ett negativt sätt, så om det sker, så sker det i alla fall inte rakt i mitt ansikte. Jag för min del kan naturligtvis prata med min man om någon bekant, om han eller hon har förändrats i sitt utseende, exempelvis gått upp i vikt eller så, men aldrig någonsin inför personen i fråga. Det är liksom inget som man som normal människa gör.
Min man däremot har en barndomskompis som kunde sitta och vräka ur sig spydiga kommentarer om exempelvis "tjockisar" oavsett ifall det fanns överviktiga personer närvarande. Han gjorde det inte av elakhet utan av ren obetänksamhet, men det var ändå väldigt obehagligt att se och min man är numera väldigt restriktiv med att umgås med honom av just denna anledning.
Nej, normat funtade människor gör inte det. Du har/har haft dysfunktionella relationer till tex familjemedlemmar. Det är därför du har upplevt sånt.
Ni som inte ser eller tror att tjejer klankar ner på mäns kroppar och hånar män, ni tror väl att män som upplevt det bara är överkänsliga och inbillar sig saker.
Det är som några kvinnor skrev, de tycker de ska få håna mäns utseende. Det är bara kul, och han ska kunna skratta åt sig själv, inte ta sig själv på så stort allvar. Varför är det inte lika kul om män hånar kvinnors utseende? Varför kan hon inte skratta åt sig själv, känner sig påhoppad, och varför tar hon det på så stort allvar?
Jag läste en artikel för inte så längesen, som en kvinna skrev. Hon hade också sett hur kvinnor i media får håna mäns utseende. Jag har försökt hitta artikeln, men inte lyckats än tyvärr. Jag har för mig att exempel var en kvinna som hånade en man som var tunnhårig, "man förstår att det inte blir nåt ligga där" hade hon sagt.
Det är som några kvinnor skrev, de tycker de ska få håna mäns utseende. Det är bara kul, och han ska kunna skratta åt sig själv, inte ta sig själv på så stort allvar. Varför är det inte lika kul om män hånar kvinnors utseende? Varför kan hon inte skratta åt sig själv, känner sig påhoppad, och varför tar hon det på så stort allvar?