• Anonym (Kaffedraken)

Har du klankat ner på nåns kropp

eller förlöjligat honom som man, eller henne som kvinna? Din avsikt var tydlig, du ville trycka till personen och håna.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du klankat ner på nåns kropp
  • Anonym (Man_gör_inte_så)

Nej, för man gör inte så. När människor som anser sig ha perfekta kroppar av olika anledningar själva slutar att ta hand om och träna sina kroppar, och förfaller så hamnar de i ett läge då andra kan klanka ner på deras kroppar. Folk borde kliva ned från sina höga hästar och inse att inget är konstant, inte ens deras egna kroppar.

• Anonym

Mitt ex hade en tendens att fläska till sig över magen om han inte rörde på sig tillräckligt.
    Då klappade jag på den och sa "wow, jag tror den sparkade". Det brukade få igång motionen igen.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (K)

Jag vad svarat på exakt den frågan flera gånger tidigare så jag ser inte poängen med att svara igen. 

• Anonym
    Anonym (K) skrev 2024-02-22 09:08:48 följande:

Jag vad svarat på exakt den frågan flera gånger tidigare så jag ser inte poängen med att svara igen. 

Och ändå svarar du?
  • Anonym (Kvinna 37)

En märklig fråga.

Nej, såklart, aldrig någonsin. Jag tror inte att jag känner en enda person som skulle göra det heller, men jag umgås inte med genuint elaka människor. 

• Anonym (PL)

Nej det har jag inte gjort och har inte hört någon klanka ner på någon annans kropp heller.
    Mina vänner och kollegor gör inte heller det eller hör det.
    Däremot kan man t ex prata med sin fru/man om en t ex gått upp eller ner i vikt
    och prata om hälsan men det är inte att klanka ner.

Men visst finns det folk som säger saker om t ex partners eller syskon eller annan släkting men att man säger så till en kollega eller okända är nog inte vanligt.

Däremot kan folk vara väldigt elaka mot personer som avviker ifrån det normala.
    Ibland blir man besviken på folk, på min sons skola går det en pojke 10 år som har ett funktionshinder men även har ett annorlunda utseende pga funktionshindret och andra syndrom. 
    Där berättar föräldrarna att många stirrar men även pekar finger mot honom och pratar nedsättande om honom. Att barn säger saker som inte förstår är en sak, liksom att man kan haja till men att vuxna personer kommenterar hans utseende
    till varandra så att både han och andra hör är verkligen lågt.
    Hans syskon tar illa vid sig och föräldrarna blir så ledsna, han själv säger ingenting men förstår ju mycket väl vad dom säger men han är van att folk tittar.
    Detta gör att dom inte vill åka iväg på saker, sist på Liseberg hade flera vuxna 
    pratat högt om hur han såg ut och lillasyster blev så ledsen.

Det tycker jag är fruktansvärt och man häpnar över hur folk kan bete sig mot ett funktionshindrat barn!

• Anonym (Emma)

. Varit med män som haft så liten snopp att den försvann i min hand när jag skulle tillfredsställa honom, även med en annan kille som kom i brallan vid två tillfällen när vi hånglade i soffan. Han var ca 30 (om jag minns rätt) och oskuld. vi gjorde ett uppehåll med det och bara dejtade efteråt för att se om det skulle bli bättre. men efter några veckor tog det slut ändå.

men har såklart inte hånat någon av dom. Kanske vissa andra skulle skratta åt dom men det är inte min stil att få andra att må dåligt.

• Anonym (Benny)

Nej, normat funtade människor gör inte det. Du har/har haft dysfunktionella relationer till tex familjemedlemmar. Det är därför du har upplevt sånt. 

• Anonym (fdPåJakt)

Nej, aldrig någonsin. Jag kan skämta om mig själv inför någon annan, men skulle aldrig göra det mot någon annan. Sådant tycker jag är väldigt fult beteende.

Svar på tråden Har du klankat ner på nåns kropp