• Anonym (Rådvill)

Avslöja otrohet

Hur avslöjar man eventuell otrohet?

Har inte tillgång till koden på mobilen tex.

Så hur går man tillväga? Försökt konfrontera men precis som så många andra så nekas det... Hade inte livet sett ut som det gjorde kanske man bara kunde "gått ut genom dörren" men det går inte riktigt så behöver finna nått konkret.

Hur gick ni som haft samma magkänsla vidare med att avslöja det eller hitta "bevisen"?

• Svar på tråden Avslöja otrohet
  • Anonym (S)

Förutom digitalt snokande så kan man faktiskt förfölja personen irl... En del köper någon slags gps-dosa och lägger i bilen också, då vet man ungefär var de är och kan åka dit. Det kan man dock bara göra i den bil som är registrerad i eget namn! Och tänk på att det är ett lagbrott att ta sig in i konton på sociala medier, telefoner mm.

• Anonym (Rådvill)

Min magkänsla säger att allt finns i mobilen.. Riktigt rutten känsla att känna det här. 

• Anonym (S)
    Anonym (Rådvill) skrev 2024-02-21 16:55:55 följande:

Min magkänsla säger att allt finns i mobilen.. Riktigt rutten känsla att känna det här. 

Det gör det säkert, men nu vet du iaf vad lagen säger.
  • Anonym (On point)

Att snoka i sin partners privata media brukar inte vara en bra lösning. Bättre att ställa frågan rakt ut. 

Därefter bör man inte utgå från att partnern ljuger. Har man en god relation för övrigt så brukar svaret vara att lita på

• Anonym
    Anonym (S) skrev 2024-02-21 16:47:52 följande:

En del köper någon slags gps-dosa och lägger i bilen också, då vet man ungefär var de är och kan åka dit. Det kan man dock bara göra i den bil som är registrerad i eget namn!

Finns det någon som helst förklaring till varför man inte skulle kunna lägga en spårsändare i precis vilken bil som helst?
    Blir det inte väldigt dyrt för t ex polisen om de måste köpa alla misstänktas bilar för att hamna på registreringsbeviset innan de spårar?
  • Anonym (Nyfiken12)

Vad grundar du dina misstankar på öht?

• Anonym (Rådvill)

Om man som så många andra ställt frågan rakt ut och fått svaren, "det är bara en vän" eller "jag får ju inte prata med vem jag vill" etc. etc. Och att det dessutom finns tidigare "virituella" saker som uppdagats, hur bemöter man det då? När jag som jag tidigare också skrev att det inte bara är att gå...

• Anonym (:()
    Anonym (Rådvill) skrev 2024-02-21 18:44:19 följande:

Om man som så många andra ställt frågan rakt ut och fått svaren, "det är bara en vän" eller "jag får ju inte prata med vem jag vill" etc. etc. Och att det dessutom finns tidigare "virituella" saker som uppdagats, hur bemöter man det då? När jag som jag tidigare också skrev att det inte bara är att gå...

Kan du kräva att hen visar sin mobil? Jag menar, man tänker ju att hen skulle vilja bevisa att hen talar sanning? Vägrar hen visa tex instagram dm , så fattar man ju?
  • Anonym
    Anonym (:() skrev 2024-02-21 18:46:38 följande:
    Kan du kräva att hen visar sin mobil? Jag menar, man tänker ju att hen skulle vilja bevisa att hen talar sanning? Vägrar hen visa tex instagram dm , så fattar man ju?
    Det kan man aldrig kräva av någon.
    Kräver du att få öppna din partners brev också?
  • Anonym (Rådvill)

Mina misstankar grundar på tidigare "händelser" där en person bara varit en vän som jag pratar med allt om etc. Redan funnits och som i slutänden visat sig vara något helt annat..

Svar på tråden Avslöja otrohet