• Anonym (Rådvill)

Avslöja otrohet

Hur avslöjar man eventuell otrohet?

Har inte tillgång till koden på mobilen tex.

Så hur går man tillväga? Försökt konfrontera men precis som så många andra så nekas det... Hade inte livet sett ut som det gjorde kanske man bara kunde "gått ut genom dörren" men det går inte riktigt så behöver finna nått konkret.

Hur gick ni som haft samma magkänsla vidare med att avslöja det eller hitta "bevisen"?

• Svar på tråden Avslöja otrohet
  • Anonym (ABC)
    Anonym (:() skrev 2024-02-21 19:31:51 följande:
    Suck.

Har man inget att dölja , döljer man inget. Jag har aldrig tittat i min killes mobil. Men skulle han börja få konstiga brev, osv, skulle jag garanterat fråga han.
    Håller med
  • Smecker
    Anonym (Rådvill) skrev 2024-02-21 18:44:19 följande:

Om man som så många andra ställt frågan rakt ut och fått svaren, "det är bara en vän" eller "jag får ju inte prata med vem jag vill" etc. etc. Och att det dessutom finns tidigare "virituella" saker som uppdagats, hur bemöter man det då? När jag som jag tidigare också skrev att det inte bara är att gå...

Om det inte bara är att gå nu, så kommer det inte att ändras oavsett om du får en otrohet bekräftad eller inte. Ha lite värdighet istället för att smutsa ner dig på det här viset. Om du inte litar på din partner nu, så lär du inte göra det sen heller, minsta lilla felaktiga tonfall kommer att utlösa dina misstankar på nytt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym skrev 2024-02-21 18:36:18 följande:
    Finns det någon som helst förklaring till varför man inte skulle kunna lägga en spårsändare i precis vilken bil som helst?
    Blir det inte väldigt dyrt för t ex polisen om de måste köpa alla misstänktas bilar för att hamna på registreringsbeviset innan de spårar?
    Du kan göra vad du vill men juridiken reglerar vad du får göra. 
  • Anonym (Bedragen en gång)

Jag fick en magkänsla som spökade. Jag började fundera och leta. 

Kollade genom jackfickor. Kollade runt i bilen. Men några fysiska bevis som kvitton eller liknande hittade jag så klart inte då vi är ganska så digitala idag.

Har du möjlighet så be teleoperatören om ett utdrag över samtal. Jag hade inte den möjligheten då min man hade en jobb telefon. Jag kunde ju inte ringa hans jobbs ekonomiavdelning och be om den direkt.

Men vi hade ett gemensamt kreditkort... Så jag loggade in där och letade efter avvikande köp. Det var där jag började hitta suspekta saker. 
    Jag kikade lite över hans axel när han knappade in pinkoden på sin telefon. Memorerade siffrorna och gick genom den en natt. Hittade ett namn. Inga konstiga meddelanden som stack ut men det fanns sms dem emellan och av någon anledning hade hon hamnat som favorit trots att det inte fanns några samtal eller många sms... jag blev misstänksam.
    Sen lyckades jag logga in på hans dator och sökte genom. Letade enbart på det namnet och hittade allt jag behövde. 

Han åkte ut.

• Anonym (Nfnf)
    Anonym (S) skrev 2024-02-21 16:47:52 följande:

Förutom digitalt snokande så kan man faktiskt förfölja personen irl... En del köper någon slags gps-dosa och lägger i bilen också, då vet man ungefär var de är och kan åka dit. Det kan man dock bara göra i den bil som är registrerad i eget namn! Och tänk på att det är ett lagbrott att ta sig in i konton på sociala medier, telefoner mm.

Det där du föreslog är väl knappast lagligt heller 
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (On point) skrev 2024-02-21 18:31:15 följande:

Att snoka i sin partners privata media brukar inte vara en bra lösning. Bättre att ställa frågan rakt ut. 

Därefter bör man inte utgå från att partnern ljuger. Har man en god relation för övrigt så brukar svaret vara att lita på

Håller med. Man behöver också kolla noga hur personen reagerar noga. Reagerar han/ hon med ilska och springer iväg? Eller förvånad. Stor skillnad 
  • Anonym (:()
    Anonym (Bedragen en gång) skrev 2024-02-22 12:57:29 följande:

Jag fick en magkänsla som spökade. Jag började fundera och leta. 

Kollade genom jackfickor. Kollade runt i bilen. Men några fysiska bevis som kvitton eller liknande hittade jag så klart inte då vi är ganska så digitala idag.

Har du möjlighet så be teleoperatören om ett utdrag över samtal. Jag hade inte den möjligheten då min man hade en jobb telefon. Jag kunde ju inte ringa hans jobbs ekonomiavdelning och be om den direkt.

Men vi hade ett gemensamt kreditkort... Så jag loggade in där och letade efter avvikande köp. Det var där jag började hitta suspekta saker. 
    Jag kikade lite över hans axel när han knappade in pinkoden på sin telefon. Memorerade siffrorna och gick genom den en natt. Hittade ett namn. Inga konstiga meddelanden som stack ut men det fanns sms dem emellan och av någon anledning hade hon hamnat som favorit trots att det inte fanns några samtal eller många sms... jag blev misstänksam.
    Sen lyckades jag logga in på hans dator och sökte genom. Letade enbart på det namnet och hittade allt jag behövde. 

Han åkte ut.

Usch, han gjorde verkligen vad han kunde för att dölja? Vad hittade du i datorn? Här tycker jag var bra konkreta vardagliga snok tips till ts?
    Sen tänker jag att har man en affär, är
    man mån om att telefonen inte ligger framme , och att inte meddelandena syns med låst skärm?

Nej, han försökte inte dölja det. Hon var noga med att aldrig höra av sig när han var hemma. Hennes egna ord. 
    Han raderade alla suspekta sms innan han kom hem. Och ögonen höll ju på att poppa ur sin plats när jag kikade över hans axel för att se koden till telefonen, det var ju inget han direkt gav mig.

När det gällde datorn så var jag bara snabb att starta ett låååååååååångt youtube klipp som gick i bakgrunden så att datorn inte skulle då i strömsparläge när han hade använt den och glömt att låsa den. 

Inlogget till datorn var ju hans, det var hans konto. Det brukade jag inte vara inne på. 

Han visste inte att jag kunde se hans betalningar när jag loggade in på kontot för vårt kreditkort. 

Just det!! Jag listade ut koden till hans internet bank och gick genom transaktionerna där med. På så sätt visste jag vilka frågor jag skulle ställa när han kom hem efter en dag på jobb. Som om han hade hittat på något speciellt med kollegorna under lunch, det var ju så fint väder... När han svarade att han bara hade köpt en kebab och kört lunch vid datorn så visste jag ju att han ljög eftersom det fanns en dragning från stans golfklubbs restaurang....

När jag hade gått genom dator ringde jag bara honom och sa "du har varit otrogen". 

Han försökte ljuga för mig även när han hade kommit hem om vad som hade hänt. Ut blev det.

Anonym (:() skrev 2024-02-22 13:26:27 följande:
    Usch, han gjorde verkligen vad han kunde för att dölja? Vad hittade du i datorn? Här tycker jag var bra konkreta vardagliga snok tips till ts?
    man mån om att telefonen inte ligger framme , och att inte meddelandena syns med låst skärm?
    Anonym (:() skrev 2024-02-22 13:26:27 följande:
    Glömde svara på vad jag hittade på datorn. Ja det var mail.... hur de ville träffas, vad hon ville av honom, lunch planer... 
    Hennes lockande och pockande att alla har kul vid sidan om, självklart har han rätt till det med. Hans hur han saknade henne...
    Jag höll på att spy.
  • Anonym (:()
    Anonym (Bedragen en gång) skrev 2024-02-22 13:47:49 följande:
    Glömde svara på vad jag hittade på datorn. Ja det var mail.... hur de ville träffas, vad hon ville av honom, lunch planer... 
    Hennes lockande och pockande att alla har kul vid sidan om, självklart har han rätt till det med. Hans hur han saknade henne...
    Jag höll på att spy.
    Usch! Hoppas du har funnit lyckan igen och kommit vidare !

Att ha en regelrätt affär är så vidrigt. Speciellt om den liksom pågår länge och i smyg. På nåt vis kan jag fatta om man kärar ner sig i nån, träffas nån gång och sen lämnar sin partner. Säger ej att det heller är rätt,
    men det kan jag förstå att kan hända. För sällan lämnar min sin partner för att man e småkär i nån i smyg?
    Anonym (:() skrev 2024-02-22 14:34:52 följande:
    Usch! Hoppas du har funnit lyckan igen och kommit vidare !

Att ha en regelrätt affär är så vidrigt. Speciellt om den liksom pågår länge och i smyg. På nåt vis kan jag fatta om man kärar ner sig i nån, träffas nån gång och sen lämnar sin partner. Säger ej att det heller är rätt,
    men det kan jag förstå att kan hända. För sällan lämnar min sin partner för att man e småkär i nån i smyg?
    Ärligt talat så skiter jag i anledningen till otrohet. Man avslutar det förhållande man har innan man jagar efter nästa. Det är så oerhört sårande. Det skakar om allt inom en!

Och jag mår bra. Fick bra hjälp efteråt
  • Anonym (S)
    Anonym (Nfnf) skrev 2024-02-22 13:09:36 följande:
    Det där du föreslog är väl knappast lagligt heller 
    Jag lägger gps-trackers i min egen bil hur mycket jag vill ska du se.
  • Anonym (On point)

Snokar man i sin partner s mobil eller på annat sätt söker efter möjliga svek, kan lika gärna avsluta relationen. Då har man inget förtroende för sin partner. 

Om förtroendet inte finns så är relationen inte värd att räddas. 

Om min partner skulle snoka i min mobil mm skulle jag känna mig kränkt och avsluta relationen direkt.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Rådvill) skrev 2024-02-21 16:41:51 följande:
    Avslöja otrohet

Hur avslöjar man eventuell otrohet?

Har inte tillgång till koden på mobilen tex.

Så hur går man tillväga? Försökt konfrontera men precis som så många andra så nekas det... Hade inte livet sett ut som det gjorde kanske man bara kunde "gått ut genom dörren" men det går inte riktigt så behöver finna nått konkret.

Hur gick ni som haft samma magkänsla vidare med att avslöja det eller hitta "bevisen"?

Japp, det är så gott som alltid meningslöst att konfrontera om man inte har bevis. Det är något man bör göra EFTER man har bevis. Nu gjorde du tyvärr misstaget att konfrontera och då vet ju personen att du misstänker och kommer förmodligen göra sig av med alla bevis och "säkra upp" alla lösa trådar så det kommer nog bli betydligt svårare nu.

Exakt hur du ska göra nu är svårt att säga med så lite info du har i din trådstart.
    Det kommer nog vara svårt att hitta en "smoking gun" nu när personen vet att du misstänker. Det du kan hitta spår av är däremot att personen ljuger för dig.

Ett förslag skull kunna vara:

Sätta GPS tracker på bilen, tex en gömd telefon med platstjänsten aktiverad, om personen säger att hen varit på jobbet eller på gymmet men tracker visar något helt annat så vet du att han/ljuger.

MEN och det här är ett viktigt men, du måste sätta en gräns för när det får vara nog, det är inte säkert att du någonsin kommer hitta några bevis, och det är inte säkert att spåren du hittar bevisar en otrohet, faktum är att det är nog ganska sällan man får reda på hela sanningen men kanske tillräckligt för att veta att den här personen vill jag inte fortsätta ha en relation med. Det här är viktigt för det är nog lätt att hamna i en oändlig och väldigt destruktiv loop där du hela tiden försöker hitta säkra bevis, nästa pusselbit, och det är det inte säkert att du någonsin får.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (On point) skrev 2024-02-23 11:44:22 följande:

Snokar man i sin partner s mobil eller på annat sätt söker efter möjliga svek, kan lika gärna avsluta relationen. Då har man inget förtroende för sin partner. 

Om förtroendet inte finns så är relationen inte värd att räddas. 

Om min partner skulle snoka i min mobil mm skulle jag känna mig kränkt och avsluta relationen direkt.

Det där är ungefär lika smart som att säga att "sätter man på sig bilbälte när ens partner kör så litar man inte på sin partners körförmåga och då ska man genast kliva av bilen"

Det är inte riktigt så det funkar, du tar inte på dig bilbälte för att du tror att du kommer smälla utan för att du förstår att det KAN hända. Om du trodde att du skulle smälla så skulle du förmodligen inte kliva in alls.

Det är skitlätt för en utomstående att sitta och kläcka ur sig att litar man inte på sin partner så ska man dra... men om man tex har barn som kommer drabbas hårt av en skilsmässa så behöver man nog lite mer än bara en misstanke för ta ett sånt beslut. Faktum är att det snarare skulle vara extremt oansvarigt att dra bara på första bästa misstanke för ingen förälder värt namnet vill utsätta sina kids för en skilsmässa bara sådär utan man vill försäkra sig om att det man tror är sant och inte bara ett missförstånd.

Om du inte kan tänka längre än din egen personliga integritet och värderar det högre än era barns trygghet så är du nog en kass förälder. Om min partner misstänkte att jag var otrogen skulle jag ge henne mitt lösenord för varenda jävla pryl och sätta en fotboja på mig om det så behövdes för att stilla hennes osäkerhet, laga förtroendet OCH säkra mina kids trygghet.
Svar på tråden Avslöja otrohet