Hur ska jag/vi göra?
Tycker du resonerar helt vettigt. Ni har ingen tidspress på er, ni är så unga. Föräldraskapet fungerar absolut klockrent även fast man är ung, inte har en massa sparanden, hus, utbildning osv. MEN det fungerar ännu smidigare om allt sånt är ordnat. Finns inga garantier åt något håll att det kommer funka bättre eller sämre.
Jag är kvinna själv och kan förstå att din sambos barnlängtan öppnats upp enormt av att hennes syster och nära vänner just nu befinner sig i den fasen i livet, hon står ju lite utanför och ser bara det mysiga och härliga med bebis och småbarnsliv, det kan absolut kicka igång en barnlängtan inom en. Däremot är det verkligen ingen bra idé att skaffa barn om inte du känner 100 % för det. Som sagt ni är unga, har många år på er och det är rätt najs att slippa oroa sig över ekonomi och sånt när man lever det "fattiga" småbarnslivet men sämre inkomst, massa vab och sjukdagar och det är fasiken dyrt med barn 😅 Det är också det bästa som hänt mig och min man men det är ingen brådska för er om du inte känner dig säker. Du kan inte gå med på det om du inte vill, det kommer straffa henne också i längden...