Hur ska jag/vi göra?
Tja! Skapade detta konto enbart för denna fråga då jag pga olika anledningar inte har någon I min närhet som är så pass tillförlitlig som jag kan ta detta med.
Jag och min sambo har varit tillsammans I lite drygt 4 år. Relationen är till största delen bra men vi plågas lite av traditionella relationsproblem såsom diskussioner, bråk och annat smått och gott. Inget utöver det normala TROR jag I alla fall.
Vi har diskuterat barn mycket nu på sistone och det är väldigt svårt att I en sån här tråd få med exakt all kontext men jag ska göra så gott jag kan.
Diskussionen har gått typ såhär:
Aldrig ens pratat om barn.
Pratat om barn och lagt "bud" för att kunna kompromissa.
Försökt kompromissa.
Typ bestämmt oss.
Jag känner dock stort tvivel kring detta då en kompromissa för mig går ut på att mötas på mitten. Såsom diskussionen ser ut nu är det typ 90/10 till hennes fördel och det duger nästan inte ens endå.
Vi båda är 23 och jag har sagt att om jag skulle få barn runt 30 så skulle det vara lugnt för mig då det finns massa saker som jag vill ha fixat innan. Såsom ordentligt med sparpengar, ett eget hus, jobb som inte gör min sambo deprimerad osv. 90/10 innebär just nu att om några månader försöka skaffa barn, inte få tag på hus innan, KANSKE spara mer pengar under graviditeten beroende på.
Jag känner mig nästan dum i huvudet då jag inuti mig känner att detta är fruktansvärt orättvist men att jag samtidigt vill göra min sambo nöjd. Jag är en alldeles för snäll person överlag och vi gör som min sambo vill 99% av gångerna i vardagen. Jag är inte heller så brydd om när disken ska fixas och om hur sängen ska bäddas men detta bryr jag mig om jättemycket och får seriöst panik då det känns som att det jag vill inte spelar någon roll över huvud taget.
Förstår att detta låter luddigt men är i desperat behov av lite feedback då jag inte vill hamna i sitsen att man väntar barn men känner att man inte orkar längre.
Fråga gärna efter mer kontext om ni vill så ska jag försöka förklara.
Tack på förhand!