Är det otrohet?
Mannen hjärtar profilbilder av jobbarkompisen som är snygg, 10 år yngre och kreativ.Jag misstänker något och frågar honom rent ut. Han förnekar och säger att de bara har en riktig djup vänskap. Vilket inte direkt lugnar mig. Min kompis säger att nu vet han stt jag inte uppskattar deras eventuella flirtande och nu när han vet då stoppar drt säkert. Nu ett par år senare visar det sig att han har fortsatt flirta med hrnne. Bjufit in henne till sitt hotellrum på ett glas vin och tycker att hon kan duscha i hans hotellbadrum. När hon duschar hos sig, blir kommentaren: Mysigt!
Han skickar blommor till henne på hennes födelsedag, underskrivet med hans namn. Hon får svårt att förklara för sina föräldrar som är på besök. Men hon säger att blommorna är från jobbarkompisarna...Jag konfronterar honom. Han säger att de är attraherade av varandra men bestämt att ingen av dem vill lämna sina förhållanden. Är inte detta ett svek och otrohet?
Han menar att det inte är otrohet och att jag överreagerar. Han har lovat att sluta flirta med henne, men tänker fortsätta jobba tillsammans med henne. Är detta ok?
Villrådig