• OlleSQ

Slängde jag bort min kärlek

Nått jag undrar över är hur hon ser på att dina barn skall få plats i erat liv när du har dina barn, saker som att du skall vabba för hennes barn när du har dina där och vill hitta på saker osv med dom.

• OlleSQ

Det där med att köpa ett stort hus åt oss med dina pengar. Sambolagen säger ju att hon skall ha hälften om ni separerar även om det är på hennes initiativ. Sol och vårad helt enkelt... Många vibbar från hennes som är mindra bra.

Har en kollega från sjötiden som träffade en kvinna, han hade hus på en ö i Stockholms närhet (dyrt mao), men hon kunde ju inte bo där för det var så rått och fuktigt, så den såldes och en Hälsingegård inköptes (oxå dyrt men dom var ju två nu) mindre än ett år så ville hon separera och skulle ha hälften av gårdens värde fast hon inte hade lagt in en spänn och sambolagen gav henne rätt. Det blev några millar i hennes ficka och han flyttade tillbaka till Stockholm men det blev en kåk i en förort och inte alls så flashigt som han hade haft innan men det saknades ju några kronor helt plötsligt...

Svar på tråden Slängde jag bort min kärlek