• Tecum

Slängde jag bort min kärlek

Då du känner som du gör är det helt rätt att göra slut. Hennes prio ett verkar vara att få avlastning med barnen och det är inte ditt ansvar. Du kommer att träffa en ny kärlek där ni är på samma plats i livet och på samma våglängd.

• Tecum
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-17 20:05:59 följande:
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2024-02-17 19:52:30 följande:

Låter som det bästa. Du verkar vara en trevlig och vettig person, som säkert kommer hitta någon ny som matchar dina behov bättre. 

Ja, visst blir man glad när en skild förälder, för en gångs skull fattar ett beslut till sina barns bästa!  Solig  Så många offrar tyvärr sina barn för en partner som gör deras uppväxt sämre. 

Man ska inte offra en bra partner för sina barn heller. De ska inte ha på sitt samvete att deras förälder har offrat sin kärlek för deras skull. I allmänhet går det att lösa det till både barns och föräldrars bästa.

Men i TS` fall var de inte rätt för varann. Hon var mest intresserad av en hjälpreda och försörjare och TS gjorde klokt i att dumpa henne.
  • Tecum
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-18 15:28:31 följande:
    Fast barn tänker inte så. Inte vuxna barn heller. De tar för givet att föräldrarna ska göra det som är bäst för dem (barnen) - och gör de inte det, så förlåts det aldrig. 
    Jo så tänker normala och empatiska vuxna barn! Om de ser sin ensamma gamla mamma och minns hur de som barn ogillade hennes nya man, ville ha mamma för sig själva och gladdes när de gjorde slut kommer reflektera över sin egen roll och skuld i det som skedde... Om de är vettiga och empatiska förstås.
Svar på tråden Slängde jag bort min kärlek