• Anonym (hj)

Ligger med gift man

Jag är förälskad i en gift man, vi har inte sex, det är nästan värre när det finns känslor. Han är helt öppen mot mig, förutom när det gäller hur han och jag känner för varandra. Han är inte en monogam person. Han kommer alltid bli intresserad av andra, så för mig som inte är polygam är det liksom ett lost cause hur det än blir. 

• Anonym (hj)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-13 22:22:14 följande:
    Säkert för dem som inte blir kära. Att vara kär och tänka på att han kanske ligger med frun ändå, och få upp bilder i huvudet, kan inte vara kul. 
    Jag är inte svartsjuk på hans fru alls. Han visar tex ofta bilder på familjen, och det känns inte alls konstigt. Jag får nog väldigt mycket positiv uppmärksamhet jämfört med henne. Däremot kan han ha flörter han berättar om, de kan jag känna lite svartsjuka gentemot ibland. 
  • Anonym (hj)
    Anonym (Kim) skrev 2024-02-13 22:36:24 följande:
    Du är en slyna om du har gifta älskare. Sedan må det vara hur bekvämt och självvalt som helst. Vi kan byta till slinka om du vill. Passar bra det också. Det är ju Win-win för dig  Grattis! 
    Slyna, slinka och slampa låter ändå rätt sexigt.
  • Anonym (hj)
    Anonym (XXX) skrev 2024-02-13 22:20:51 följande:
    Personen jag citerade drog upp poly. Men jag ser nu att hon kanske inte menade så, utan att karl'n hennes är "seriemonogam". DET är inte perverst (men väldigt jobbigt, om man tänkt sig ett liv tillsammans..)
    Både han och jag är nog det. Jag är lite egoistisk i det här kanske. 

Men som det är nu är det övervägande positivt. Jga gillar att han är så ärlig mot mig som han är.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Kim) skrev 2024-02-14 00:33:11 följande:
    Inte ett dugg arg. Bara vad jag tycker om kvinnor som möjliggör otrohet. Männen ska vi inte tala om. Det blir mest censur då. Smuts. Är båda singlar får ni ha så många kk ni orkar med. Inga problem med det. 
    Jag tror du förenklar vad otrohet innebär, vadå möjliggör? Är alla män otrogna om de får chansen, eller hur menar du. Jag tror nästan alltid det finns underliggande orsaker till att det sker, som inte måste bara vara sex.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-14 01:45:13 följande:

Män är mer intresserade av sex än vad kvinnor är. I grunden kan man säga att hanar vill ha sex med alla honor om de får chansen. Men honor vill bara ha sex med vissa hanar. Så fungerar det för andra arter. Sen är människan lite mer komplex med allt det sociala samspelet.

Forskning visar även att män med mer maskulina drag är mer benägna att vara otrogna än män med mer feminina drag. Självsäkra män är också mer benägna att vara otrogna. Sen finns det också andra drag som ökar risken för otrohet.

För kvinnor är det främst situationen som är den stora riskfaktorn. Och den vanligaste situationen är att man umgås ensam med en man som man finner attraktiv.

Det vette tusan alltså. Jag är lite äldre och tror att kvinnor är precis lika intresserade av sex så länge de inte har småbarn och graviditeter som drar ner lusten. Men visst stämmer det att jag bara vill ha sex med vissa hanar, urvalet jag kan tänka mig har blivit större bara.

Jag har också varit otrogen för många år sedan, jag skulle säga att det helt berodde på personen. När han än hade dykt upp i mitt liv hade han varit en fara för mina relationer, så länge relationen var olycklig.
  • Anonym (hj)
    Anonym (Flerbarns mamma) skrev 2024-02-14 14:01:40 följande:

Jag gör lika så. Ligger me en gift man. Vi träffas när vi har tid o jag tycker inte d är nåt fel. När jag var sambo ville ja han skulle vara med nån annan så ja slapp honom 😆De blir så tråkig sex annars :) Kör på .. (hoppas vi inte ligger med samma man bara )🤭

Kanske det är samma för mig med, tror inte han är företagare, men runt 40 i Skåne stämmer ;)
  • Anonym (hj)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-02-14 11:02:19 följande:

En intressant paradox är dock att studier visar att kvinnor ser maskulina män som mindre attraktiva under de fertila dagarna. Men samtidigt är också kvinnor mer öppna för sexuella förbindelser och otrohet under den fasen. Kvinnor är också mer benägna att bilda långvariga relationer med män som inte är så maskulina. 
    Sen är frågan om det senare beror på mannen eller kvinnan.

Gällande maskulina män så har de också högre sexualdrift än feminina män vilket även det ses som en ökad risk för otrohet. 

Tycker inte det stämmer på mig. Jagser vanligtvis samma man som attraktiv genom hela min cykel. Möjligen någon extra under ägglossning, men ingen icke maskulin.

Vad menar du personligen med maskulina och feminina män?
Svar på tråden Ligger med gift man