• Anonym (H)

Ligger med gift man

Du ska ha fruktansvärt dåligt samvete. En kvinna som medvetet ligger med en gift man är nästan lika dum som en otrogen man. Hade du vart otrogen med min man och jag hade hittat så hade jag sett till så ni båda hade ångrat det. Hade slagit där det gör som ondast. Berättar för dina vänner och släktingar om vad du sysslar med  

• Anonym (H)

Om du tolkade det som att kag fysiskt skulle slå en person så blev det ett missförstånd. Det var en metafor. Har faktiskt aldrig slagit någon inte ens när jag blev slagen av ett ex. Det jag menar är att jag skulle göra något som får personerna att ångra sig. Tex. om den som medvetet legat med min man skulle jag berätta för hennes närmaste vad hon sysslar med. Vänner och familj förtjänar att höra sanningen och en sådan sanning kan bli väldigt jobbig. Det är inte olagligt att berätta sånt. 

Mannen skulle jag inte heller misshandla skulle inte ens tala illa om honom för barnen eftersom dom inte rår för att pappan skulle ha dåligt omdöme. Man kan vara en bra förälder fast man är en dålig partner. Men däremot skulle jag prata ut ordentligt med mannen i barnens frånvaro och förmodligen lämnat honom. 

Kvinnan är lika dålig som mannen om hon vet att mannen är upptagen. En sak om mannen skulle vara otrogen och få kvinnan till att tro att han är singel. Då är det faktiskt synd om kvinnan också då hon blir lurad och i ett sådant fall skulle jag ha mer förståelse för kvinnan än vara arg. Men det är vidrigt att ligga med en person som man vet har en partner (om de inte har en öppen relation då) 

Lite kul att du annars gör massa.antagande om hur jag är som är baserad på en liten kommentar. Jag själv är uppväxt i bråk och skrik så aldrig att mina barn kommer få uppleva våld med oss. Jag skriker inte ens på barnen så du kan vara lugn. Bara för att man blir arg betyder det inte att man helt tappar förståndet och gör saker framför barnen. Man har spärrar. 

Anonym skrev 2024-02-13 15:19:53 följande:
    Att du vill misshandla din otrogna man får stå för dig, att du misshandlar kvinnan däremot?
    Hon har inte lovat dig något.

Din sk hämnd skulle nog i efterhand slå hårdast på dig själv, efter att offret för din vrede polisanmält misshandeln och givetvis orosanmält till soc. Barn ska inte växa upp med våldsamma föräldrar.
  • Anonym (H)

Tycker faktiskt att kvinnan som ligger med en gift man och vet om att han är gift förtjänar att få det lite jobbigt av att veta att hennes anhöriga(familj och vänner) får veta sanningen. De förtjänar väl ändå att veta att kvinnan inte går att lita på och att hon har dåligt omdöme. Slå där det gör som ondast var en metafor. Kommer aldrig använda våld, bara berätta sanningen. 

Anonym (samma) skrev 2024-02-13 15:33:15 följande:
    Och den som gör saker enbart för syftet att göra andra ont är ännu dummare.
  • Anonym (H)

Beklagar att du inte har anhöriga som bryr dig om dig. Skulle dom bry sig så skulle dom göra något åt saken. Det är inte omtanke att skratta bort det. Rekommenderar terapi istället för att söka tröst hos gifta män. Finns br hjälp att söka. 

Det där med att slå är där det gör som ondast var en metafor. Att sanningen kommer fram när man betett sig illa kan vara väldigt jobbigt. Det är det jag menar. 

Tänk den dagen mannens fru misstänker något och du har ingen aning hur hon reagerar när sanningen kommer fram. Kanske att hon spar en bild på dig som du skickat och visar dina närmaste, hon kanske känner någon kriminell som ställer till det för dig, du kanske åker på rejält med stryk, hon kanske förstör din egendom och du misstänker henne men det är brist på bevis. De här exemplen är inget jag själv skulle göra mot någon då jag tycker det är fel att använda våld, förstöra saker mm... Men skulle inte heller tycka synd om dig ifall du blir utsatt. Då du förhoppningsvis vet om riskerna

Anonym (Anne) skrev 2024-02-13 16:15:33 följande:
    Jag har inte så dåligt samvete, då hade jag slutat träffa honom men det vill jag inte än så :)
    Okej, tack för informationen! Min familj hade inte brytt sig om va jag gör, hade blivit ett roligt samtalsämne dock om den galna kvinnan som slogs och sprang runt till familj och vänner
  • Anonym (H)
    Anonym skrev 2024-02-14 08:36:51 följande:
    De s k antagandena är helt baserade på det du skrev i din kommentar tidigare. 

Sen har du fel, kvinnan gör inget fel då hon inte lovat något. Varför stå tillbaka för frestelsen om den ligger framför dig att njuta av?

Babbla på du, det är ingen hemlighet att jag har haft gifta älskare. Har iofs inte för tillfället men vem vem vad framtiden har att erbjuda?
    Så bekvämt med gifta män, då får man vara ifred när man lekt färdigt och middagen serveras honom därhemma. Lite märkligt att ta efterrätten först kanske?   // Oskyldig
    Oavsett vad du tycker kommer jag alltid tycka att det är fel att vara otrogen mot någon och att ligga med en person som man vet är gift eller upptagen. Jag tycker det är väldigt fel för då är ni två som är med på att såra en annan person. Bara för att man inte gett någon ett löfte så gör det inte rätt att medvetet såra någon. Den som ligger med en upptagen man och som vet att han är upptagen är med på en handling som sårar en annan. Innerst inne tror jag du vet att du gjort fel ocskå men för att lätta på ditt samvete så försöker du istället förminska ditt snuskiga beteende.
  • Anonym (H)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-14 12:29:29 följande:
    Han ligger ju med mig för att hans fru inte vill ha sex längre, vilket har pågått under en lång tid.
    De tjafsar om småsaker och han tycker att frun är mer gnällig än trevlig. Så efter otaliga diskussioner om varför han hela tiden blir sexuellt avvisad av frun så finns det inget mer han kan göra än att ligga med någon annan. Det blir ju egentligen en win-win-win här. Frun slipper ligga och blir nöjd, mannen får ligga och blir nöjd. Det leder ju till att deras relation blir förbättrad, för han vill ju inte lämna henne. Och dessutom blir jag nöjd, jag får ligga när jag vill och kan nöjt fortsätta mitt liv som singel.
    Jag vet inte vad du skulle få ut av att berätta för älskarinnans familj och vänner, tror du på riktigt att de hade brytt sig? För jag vet att mina anhöriga inte hade brytt sig det minsta, förmodligen hade de nog bara skrattat åt situationen. De känner ju mig, så om en okänd kvinna skulle höra av sig och bröla ur sig "lita inte på Anna!! Hon ligger med gifta män" så hade de blockat dig och fortsatt leva sitt liv.
    Men jag förstår känslan! Du vill skada älskarinnan på något sätt och greppar efter halmstrån eftersom du känner dig förnedrad.
    Nu hlr du hans hustoria bara. Men han ljuger ju för sin fru så förmodligen ljuger han precis lika mycket för dig. Så behöver absolut inte finnas någon sanning i det han säger. Han kan lika gärna ha flera älskarinnor och du inte betyder något alls för honom och han ligger med dig bara för att du släpper till. Frugans story kan vara helt annat. 

Som sagt sorgligt att dina anhöriga inte bryr sig om dig. Var en som i vuxen ålder skrev väldigt märkliga saker till mig. Jag printscreenade och skickade till hans mamma. Hon svarade och var väldigt besviken på sin son och hon pratade med honom för hon hade inte uppfostrat han att bli så. Skulle jag vara den som medvetet vart med på att såra andra och det skulle komma fram till anhöriga så ja dom skulle bry sig. De skulle för det första fråga om det stämmer och sen skulle de säga till mig att tänk dig för hur du agerar för det här beteendet får dig inte att framstå som en bra person. Men nu skulle jag inte göra så. Antingen så skiter dina anhöriga i dig och sedan pratar skit bakom ryggen på dig eller så skulle dom faktiskt bry sig men du inser inte själv problemet här. Om du skulle ligga med min man och din anhöriga skulle skratta åt det jag säger om dig och visar konversationer du haft mellan mig och min man skulle jag ärligt tycka förlusten är större för dig. Jag kan släppa dom också gå vidare men då har jag gett andra medmänniskor en chans att få se ditt rätta jag. Jag bryr mig inte personligen vad andra tycker om mig, men jag tycker att andra förtjänar att veta sanningen om någon dom tror de kan lita på men inte bör lita på sen är det upp till dom hur dom agerar såklart :) 

Du måste inse att ditt fel här också. Det du gör är fruktansvärt fel också och ditt beteende är äckligt. Bara att inse. Antingen har du brist på empati eller så förnekar du din del av problemet  
  • Anonym (H)
    Anonym (Anne) skrev 2024-02-16 19:14:45 följande:
    Ne, jag behöver ingen terapi. Jag bryr mig bara inte, vet inte vad mer jag kan säga om saken. Jag är nöjd med mitt liv :)
    Fast någonstans bryr du dig ju? För det första har du tagit dig tiden att skriva ett inlägg. Sen skriver du att du har lite dåligt samvete. Så något är det som du grubblar på. 
  • Anonym (H)
    Xenia skrev 2024-02-19 16:38:48 följande:
    Jag undrar hur ni blev uppfostrade egentligen eftersom ni bägge har samma dåliga moral. Här gäller det bara njutning för MIG, att andra drabbas struntar ni i.

Man ska inte göra mot andra vad man inte vill uppleva själv. Men jag antar att du inte brytt dig om den man du bodde ihop med var otrogen med andra? 

Eftersom det bara handlar om sex och uppmärksamhet, så borde det ju gå lika bra med en obunden man. 

Om nu vissa män har två kvinnor (frun/sambon och älskarinnan) så blir ju andra män utan. Låter orättvist och opraktiskt.
    Att två syskon gör precis samma sak och ligger med en annans man tyder på att föräldrarna misslyckats med att uppfostrat sina döttrar till att bli empatiska och snälla människor. Ser bara TS har ett enda stort ego som dessutom skadar andra. 

Man kan ju hoppas att den dagen någon av systrarna träffar en partner dom är upp över öronen förälskad i, råkar träffa en man som är otrogen. Så slipper en snäll och empatisk kvinna som vill vara trogen uppleva otrohet. Det förtjänar dom faktiskt att få känna på hur det känns att bli sviken av någon dom älskar och litar på. 
Svar på tråden Ligger med gift man