Blir aldrig gravid, inne på 34:e försöket
Jag vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen, jag måste bara få skriva av mig.
Jag och min sambo har försökt göra mig gravid i mer än två års tid, 33 försök. Jag blev gravid i februari 2023 men fick missfall ett par veckor senare. Vi hade precis när jag blev gravid påbörjat en utredning som ju då blev pausad. När jag fick missfall fick vi vänta ett halvår innan min livmoder osv blev undersökt och där fick vi även veta att vi får försöka ett halvår till. Till i april i år då med andra ord.
Jag har gått igenom mycket svårt i livet och jag känner mig bara pissad på. Jag kan inte förstå varför vissa människor ska få gå igenom så himla mycket tråkigheter medan en del bara glider fram genom livet.
Utåt sett är jag glad och trevlig, men inuti är jag bitter och sur.
Det här med att aldrig lyckas bli gravid håller på att dra ner mig totalt, jag har gråten i halsen hela tiden, ser jag någon med gravidmage kommer tårarna.
Det är endast sju veckor kvar tills vi får ringa vår vårdcentral och de skickar en remiss till IVF, men det känns oändligt långt borta ändå. Jag är snart helt knäckt. Vad ska man göra? Ska jag gå i samtal hos någon eller vad? Vad har ni andra som kämpar med detta gjort?