Blir aldrig gravid, inne på 34:e försöket
Förstår precis vad du menar. Försökt oss på ett syskon nästan 2 år. Men månad efter månad är det negativt test. För att göra en fertilitetsutredning behöver vi ta hjälp av en privat klinik och betala massa pengar eftersom vi redan har ett gemensamt barn. Det är väl åt det hållet det lutar nu. Har under denna period varit med om så många personer som berättat att dem är gravid och man blir lika ledsen varje gång över att det inte är en själv. Månad efter månad blir jag grundlurad av kroppen som ger en signaler på att nu kanske du är gravid men nej då kommer mensen sen som ett brev på posten.
Vi har inte berättat för någon vad vi går igenom men skulle nog garanterat vara bra att prata med någon. Det värsta i det hela är att säger dem att IVF nu är enda chansen så kommer det inte gå ekonomiskt för oss och det gör så ont i mig att jag kanske aldrig kommer kunna ge mitt barn ett syskon. Känner också att det är dags att börja berätta för dem närmsta då jag inte längre orkar få frågan : Är det inte dags för ett syskon snart? Är du gravid? Vill bara skrika rakt ut Nej det är jag inte vi har försökt men det går inte. Så känner med dig och vet precis hur det känns. Förhoppningsvis står vi här båda med vår bebis i famnen snart. Finns här om du bara vill skriva av dig och prata om det eller pratat om något helt annat går det med 🙂🌸