Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Pluggat yh i 2år men trivs inte. Plugga till totalt annat? Undersköterska? För gammal?

Om du tidigare inte jobbat inom vården råder jag dig att gå på timmar på olika enheter för att se om det verkligen är något du vill satsa på innan du utbildar dig till uska. Anledningen till att det är lätt att få jobb är ju att många helt enkelt inte står ut med stressen, dåliga löner & scheman mm.

• Dexter dot com
    Darthtyranus skrev 2024-02-11 11:51:14 följande:

Ja jag är medveten om att många slutar osv.. Gör mig osäker också. Men om jag hade jobbat som uska så hade jag nog sökt mig till äldreboende eller hemtjänst tror jag.. Jobba på sjukhus eller vårdcentral är nog inte min grej. Men jag vet ju inte hur det är att jobba på äldreboende eller med hemtjänst heller så.... Kanske är jag ute o cyklar.. Jag vet inte. Bara så less på att må såhär dåligt som jag gjort nu sen jag började nya jobbet för snart ett halvår sen... Varit sjukskriven t.o.m pga att allt blev för mycket redan.. Både privat o med jobbet då.. Sjuk ofta för jag får magproblem av oron och inre stressen. Börjar må psykiskt dåligt med. Är halvtidssjukriven nu men vill bara vara heltidsssjukriven igen för då kunde jag släppa det lite o började må bättre, men sen var jag tvungen att börja igen o då kom allt tillbaka direkt... 
    Har redan tagit csn i 2 år och skulden byggs ju upp.. Så helst ville jag isf läsa nåt kort, typ 1år eller 1.5år max.... Som uska är... Om jag passar som det är omöjligt att veta...
    Sinnessjuk söndagsångest idag... Varit hemma en vecka pga magen som är kaos men imon måste jag dit. Slänger mig hellre i en iskall flod och flyter iväg typ... Stod på en bro igårkväll och tänkte tanken. Jag har varit deprimerad förut men detta är annorlunda. Jag vet orsaken denna gången. 100% jobbets fel. Så trött... 

Gå med i gruppen "Undersköterskeupproret" på FB och läs hur uskor upplever sitt arbete och arbetsmiljö. Om du inte klarar stress och oro tror jag helt ärligt att hemtjänst/äldreboende inte passar dig då det oftast är oerhört stressigt. Men testa som timvikarie och bilda dig en egen uppfattning.
Svar på tråden Pluggat yh i 2år men trivs inte. Plugga till totalt annat? Undersköterska? För gammal?