Pluggat yh i 2år men trivs inte. Plugga till totalt annat? Undersköterska? För gammal?
Hej..
Jag ligger här i sängen och mår uselt... Pluggade en utbildning på yrkeshögskola som ledde till ett kontorsjobb. Trodde det skulle bli så bra och blev så himla glad när jag fick jobb inom det.. Men det blev bara skit. Vantrivs. För mycket press, ingen introduktion eller hjälp överhuvudtaget. Känner att jag går under av att förväntas kunna så mycket trots noll erfarenhet. Det är långsiktig stress och press och jag mår skit av det. Plus trivs inte med chef eller närmaste kollegan heller. Andra jobb är svåra atg hitta i detta yrke och i ren desperation känner jag att jag kanske inte klarar att jobba på kontor..
Behöver kanske nåt mer praktiskt egentligen. Började fundera på vården då jag är en omtänksam person osv men samtidigt lite introvert och inte så pratig och värdelös på kallprat. Men själva yrket lockar mig på nåt sätt och det lär vara lätt att få jobb osv.. Men jag är 38år gammal nu och kan man verkligen med att plugga till undersköterska när man precis gått en "högre" utbildning typ? Har någon ens gjort så?? Är kille btw om det nu spelar roll. Vet inte vad jag vill bli i livet fortfarande.. Trots att jag närmar mig 40 😔😔😔😔