Inlägg från: enfunderandeman |Visa alla inlägg
  • enfunderandeman

Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?

Kan du ge lite mer exempel? Tycker ditt underlag är väldigt tunt. Du får nog utveckla det lite mer, om du vill få bättre svar.

Det är inte så att du själv har problem med kvinnor överlag? Män som ofta klagar på detta, brukar ofta vara män med dålig kvinnosyn. Eller som tycker att kvinnor ska hållas tillbaka. 

Även om jag personligen inte märkt av det under mina yrkesår.

Så frågan är legitimt ställd, kan du komma med mer exempel på vad detta är? För oss som inte känner igen oss. Du menar att kvinnor åker gräddfil och får speciella arbetsuppgifter som är bättre/enklare än männens?  Det har jag aldrig varit med om. Tvärtom, passar inte arbetsuppgifterna så är det bara att gå . Oavsett man eller kvinna. 

• enfunderandeman
    Vattumankillen skrev 2024-02-10 21:52:37 följande:
    Dålig kvinnosyn är att man vill att det ska vara jämställt även när kvinnor har det bättre än männen 
     Fast då är det väl inte jämställt till börja med. Varför är det alltid nötter till män som har dessa åsikter. Uttrycker sig som tonårspojkar. Det slår fan aldrig fel haha
  • enfunderandeman

TS, du är uppenbarligen inte gammal. Med tanke på hur du skriver och uttrycker sig så helt bedrövligt. Dessutom en riktigt svag debattör, som tar till slagord. Kan inte ens komma med exempel. Har väldigt svårt att ta dig på allvar.

Så jag hade rätt, du har alltså problem med kvinnor. Viken raketforskning att komma till den slutsatsen. Det hade jag aldrig trott. Du som låter så charmig.

Troll tråd, mata inre trollet. Som det sägs.

Svar på tråden Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?