Inlägg från: Trent |Visa alla inlägg
  • Trent

Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?

Vad exakt gör företaget som gör det mer attraktivt för kvinnor men inte för män?

• Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 18:20:53 följande:
    Sätter kvinnor i montrar för networking, jobbar specifikt med att införa det kvinnor säger de saknar, anställer kvinnor före män, m.m.
    Så ett någorlunda konkret exempel kunde du leverera. Nåväl, varför blir männen på din arbetsplats rädda för att kvinnor sätts i networkingmontrar?
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 18:21:51 följande:
    Precis, å det är orättvist, outhärdligt och förargande. Man borde fråga hur business-caset ser ut..
    Så du har alltså inte frågat redan. Vad hindrar dig?
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 20:29:28 följande:
    Snacka om att behöva spell it out
    Självklara saker behöver inte förklaras. Förvirrade hjärnspöken tarvar dock dito. Men det är inte jag som försöker göra en poäng så om du tycker att du gjort din så nöjer jag mig.
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 20:31:38 följande:
    För att detta påverkar mig ca noll.
    Men mycket principiellt.
    Inte alltid man ska sticka ut hakan om man bara skavs principiellt.

Men jag tror jag ska fråga om det finns ett business case trots det, för att det retar alltid nån manshatande kvinna, och då visar de sitt fula tryne inför alla..
    Kör hårt. Filma, lägg upp och länka!
  • Trent
    rn85bn skrev 2024-02-10 21:22:40 följande:
    Jag tänker inte sjunka så lågt som woke-äckel gör
    Aha, ännu en som inte vill ta av sig offerkoftan och göra något på riktigt. Jag förstår att din gosiga offerkofta ger dig trygghet och att du vill kunna fortsätta gnälla utan några som helst belägg. Det är så himla enkelt och du är lat och uppenbarligen inte den vassaste kniven i lådan. 
  • Trent
    Vattumankillen skrev 2024-02-10 21:53:59 följande:
    Du borde snarare vara tyst nu. 
    Man skulle kunna kalla det att många kvinnor har offerkofta 
    Ja det är väldigt mycket man skulle kunna göra. Men ingen vet vem "man" är och för att få mer reellt resultat är det bättre att faktiskt göra.
Svar på tråden Jämställdhetsarbete skrämmer bort män?