Är det bara jag som hatar svenska arbetsmarknaden?
Förvänta dig inget annat än massa PK svar. Svenskar är fega, konflikträdda och tycker att ALLT är bra. Även om så inte är fallet. Ingen sa ett skit, när pensionerna skulle försämras. Lönerna släpar efter, men allt blir i princip dyrare. Titta i andra länder så som Tyskland och Frankrike. Där de strejkar och protesterar.
Vi är ett hjärntvättat folk , som är levande begravda. "Det sovande folket" .
Svenska arbetsmarknaden har blivit mycket sämre. De enda som tycker det är bra, är folk som har höga positioner i princip. Tester är inte alltid bra. Eftersom de oftast letar efter en specifik sorts person. Så då faller ju hela snacket om att de ska vara mångfald, och hur bra det är med olik tänkande och kompetenser på en arbetsplats. Om alla ska vara precis likadana. Vilket också visas sig vara dåligt för en arbetsplats.
Dessutom har vi en väldigt sjuk ålders och utseendesfixering I detta land. Enligt undersökningen bedöms du som gammal, redan vid 40 på svensk arbetsmarknad.
Och där man helst vill ha de yngsta personalen, med den absolut längsta erfarenheten. Hur det nu går ihop. Man vill helst inte betala för kompetens. Håll löner nere, med yngre personal.
Alternativt folk som inte har haft det svårt, glidit in på kontakter och rövslickare. De kommer säga att den är underbar.
Allt är ett jävla hyckleri, och spel för galleriorna. Vanligaste anställningsformerna är genom nepotism och kontakter. Utan det, är du I princip körd. Är du kvinna? Då kan du räkna med att de kommer anställa den snyggare, även yngre. Ser massa jobb dagligen. Där man ser att de verkligen valt tjejerna pga av sitt utseende. Då heter det så käckt "Men det säljer" sexistiskt, är det. Om man ska vara rakt på sak. Jag går inte till en butik för att glo på tjejer. Jag ska köpa en produkt. Jag struntar i, om det är Märta 55 som står där. Märta kanske verkligen kan sin sak dessutom.
Har man inget att erbjuda får man inte jobb, hard truth, inget som är politiskt korrekt.