• Anonym (Anna)

Separation efter 29 år

Kan rekommendera diskussionsforumet på skilsmässa.se. Där finns människor som alla har eller går igenom det traumat en skilsmässa innebär. Ett helt gäng underbara personer som finns där när man behöver.  Dom räddade mej när jag gick blev lämnad efter 25 års äktenskap. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-02-09 10:32:19 följande:

Jag var tillsammans med en kvinna i 30 år, vi blev tillsammans som väldigt unga. Det var jag som var drivande till separationen, så lite annorlunda jämfört med dig TS. Jag mådde dåligt de sista åren av vår relation, pga barnlöshet och avsaknad av intimitet och närhet... hamnade i depression pga det. Det var som att leva med en påtvingad rumskompis till slut. Jag fick samtalshjälp hos vårdcentralen och fick till slut modet och orken att bryta upp, även om det tog ett bra tag.
    Livet som singel blev helt underbart... fick träffa en massa kvinnor och sexlivet blommade upp på nytt. Till slut blev jag infångad av en vacker charmant kvinna som hade haft en liknande situation i sitt liv och nu lever vi tillsammans i ett kärleksfullt intimt förhållande och är bägge lyckliga.

Jag tycker att du ska vända dig till vårdcentralen. Där kan du få samtalshjälp och råd av personal som är utbildade till att kunna hjälpa människor som är i din sits. Att få riktig hjälp via nätet tror jag inte på, även om det till viss del kan vara till stöd. Om man känner sig väldigt nere, så är det nog bäst att få hjälp av ett proffs.

Om man träffar rätt person har man nog jättestor nytta av att prata med ett proffs. Den jag blev hänvisad till via min vårdcentral kunde jag lika gärna varit utan. Samma med den snordyra privata jag försökte med sen. 

I mitt fall hade jag bäst stöd av att stöta och blöta med likasinnade som visste precis vad jag gick igenom. 

Svar på tråden Separation efter 29 år