• Litorina

Frågor till föräldrar( allmänhetens åkning

Som vuxen har man ett mycket större ansvar för att undvika krockar än vad vimsiga 4-åringar har. Vill man träna seriöst är inte allmänhetens åkning ett bra tillfälle. Men på lite udda tider är det ibland färre åkare, så försök då om du har möjlighet. Du kan ju också se om det finns en konståkningsklubb med vuxengrupper. 

• Litorina
    Hanna12378o skrev 2024-02-07 20:39:03 följande:
    Jag tränar inte seriöst . Har inte åkt på 2 år . Samt slutade med konståkning för 10 sedan . Om man har vimsig 4-åring varför inte hålla koll och ta ansvar för sitt barn . Om jag står stilla och blir påkörd av ett barn så kommer jag prioritera att skydda mig själv tyvärr . Föräldrar måste ta ansvar för sina barn .  Jag kollar varje minut om det är ett barn i närheten för att inte bli påkörd. 
    Du är seriös jämfört med folk i allmänhet som packar ner lite bullar, choklad och ungar och sticker till ishallen en lördagseftermiddag. De flesta lattjar omkring rätt planlöst utan något annat mål än att ha kul. Då blir (o)ordningen därefter och eftersom du är i minoritet får du nog acceptera det och anpassa dig. 
  • Litorina
    Kvittning skrev 2024-02-09 06:13:52 följande:
    Men kan du inte åka runt mellan de tomma ytorna istället för att stå stilla på en fast punkt och göra sakerna där?

Dvs se en yta som är tom, åk dit och gör en piruett, se en ny yta som är tom, åk dit. 

Många barn gillar att följa linjer och åka runt cirklarna så om man står mitt i mittcirkeln är det nog rätt stor chans att barn kommer nära i sin linjeåkning.
    Bra idé! Jag gör ibland småövningar som att åka på ett ben eller nåt sånt och det får man passa på att göra när det finns plats. På många sätt påminner isen om en proppfull dansbana. Vill man göra något spexigt får man passa på när det uppstår en tillräckligt stor lucka. 
Svar på tråden Frågor till föräldrar( allmänhetens åkning