Inlägg från: glassgumman78 |Visa alla inlägg
  • glassgumman78

Frågor till föräldrar( allmänhetens åkning

Så du är i mitten och anser att du ska vara helt själv där  för att du ska göra piruetter. 
    Förlåt men hur tänkte du nu? 
    Snacka om att bara se sig själv och sina behov.
    Alla andra ska anpassa sig efter just dig.

Jag håller med Fjäril kär, ta reda på när det är minst folk och kör då. 

• glassgumman78
    Hanna12378o skrev 2024-02-08 17:33:51 följande:
    Det är lite hyckleri här . Jag är  en fast punkt på isen för att göra piruetter och annat , för att inte vara ivägen för folk . Om det en ganska tom is , så kan man åka runt folk och visa hänsyn. Jag åker inte runt som om jag äger isen och gör hopp och piruetter här och var . Jag håller mig till en begränsad yta . Så alla andra kan åka fritt . Vad gör jag för fel . Det är barnen åker överallt , varför inte åka där ingen annan åker ? Om jag ser några barn leka så åker jag någon annan stans . Det är tydligen ok för dig att barn kör på folk , för vuxna ska alla gånger flytta sig för att inte bli påkörda. 
    Du utgår från dig själv och ditt perspektiv.
    Men om alla skulle tänka så skulle ju det slut inte gå att ha allmän åkning överhuvudtaget för det skulle inte finnas någon is att åka på.

Låt oss säga att 10 personer som tänker som du skulle vara på isen samtidigt, dvs anse att en viss del av isen är d e r a s fasta punkt som alla andra ska hålla avstånd till. Hur tänker du att det skulle fungera? Var ska alla andra åka tänker du?

Självklart ska alla ta hänsyn till varandra och barn ska lära sig att försöka parera och hålla avstånd MEN det du försöker säga är ju att de och föräldrarna ska hålla koll så att du ska slippa.
    Du ska få gå in i dina pirutter och hopp medan andra ska hålla avstånd till dig.

Vill du träna ostört får du antingen hitta en utomhus-is eller boka tid/gå med i en konståknings-grupp.
    Du kommer aldrig kunna dressera en hel kommuns åkande efter dina behov....
  • glassgumman78
    Cornellia skrev 2024-02-12 09:01:15 följande:

Då är det alltid den som kommer uppifrån med fart som har skyldighet att veja, och så borde det ju vara på isen också, den som kommer med fart borde ha en skyldighet att se till att den inte krockar, eller åker för nära någon som står still eller som rör sig sakta. 

Göra piruetter och hopp är ju knappast samma sak som att stå still eller röra sig sakta???
Svar på tråden Frågor till föräldrar( allmänhetens åkning