Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Anonym (Patrik) skrev 2024-02-06 12:47:15 följande:
    Du vill inte ens svara på om du försökt med den hjälp som finns. Du har valt att inte söka hjälp och det går att jämställa med kvinnor som väljer att inte söka hjälp och förbli barnlösa.
    Den lilla hjälp som finns är otillräcklig 
  • Anonym (TS)
    Anonym (V) skrev 2024-02-06 13:31:56 följande:
    Det krävs en hel del av den kvinna som ska få hjälp till befruktning. Att ställa sig i kö, olika utredningar, olika medicinska åtgärder. IVF t.ex kräver äggplockning som kan vara mycket smärtsamt samt att man injicerar sig med flera olika sprutor. Försöken kanske inte ens lyckas. 

På samma sätt behöver en man som lider psykiskt av sin ensamhet söka upp rätt vård, och försöka tills det fungerar. Inget ges utan ansträngning. Tycker man att psykologen inte fungerar, kan man byta till en annan utövare. Och fortsätta försöka.

Det mest angelägna i din situation vore nog ändå kanske att skaffa ett jobb. Det stämmer inte att man måste ha status, vara rik eller snygg för att ha en partner. Se dig omkring. Men de allra flesta med partner har nog ändå någon typ av sysselsättning, helt enkelt för att man mår bäst av det och en viss driftighet är också attraktivt. Har du sökt jobb inom hälso- och sjukvård? Äldreomsorgen behöver ofta personal, även på timmar. Ge det ett försök. Samtidigt får du komma ut och umgås med kollegor, varav många är kvinnor. Då kanske du får en mer verklighetstrogen bild av hur kvinnor är på köpet.
    Vad har min jobbsituation med detta att göra? Vad vet du om jag har jobb eller inte? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Fel) skrev 2024-02-06 13:20:38 följande:
    Det finns krav för att man ska få behandling landstingsfinansierat. Är man en ensam kvinna som vill ha barn får kvinnan betala hela summan själv hos kliniken så det är inte dina pengar eller skattebetalares pengar som går till den här gruppen kvinnor.
    Ljuger du eller är du bara okunnig?

www.karolinska.se/for-vardgivare/tema-kvinnohalsa/gynekologi-och-reproduktionsmedicin/reproduktionsmedicin/regler-och-grundkrav---ensamstaende/
  • Anonym (TS)
    Anonym (Patrik) skrev 2024-02-06 13:46:43 följande:
    Hur kan du påstå att den är otillräcklig när du inte intresserat dig för att ta del av den? Jag känner de som blivit hjälpta så jag håller inte med dig.
    På vilket sätt har dom blivit hjälpta? Hittade dom en partner?
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 14:43:54 följande:
    Vem är okunnig?

i länken du skicka: Spermiedonation omfattas inte av vårdgarantin

här nedan kan du se priser, tänk att kvinnor betalar det för att slippa avla på vissa män 😂

https://ivf-gruppen.se/priser/ 
    Nu är det inte spermiedonation tråden handlar om
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 16:24:43 följande:
    Förstår du? priser kvinnor betalar gladeligen för att slippa vissa män :) visst är det sjukt? Solig
    Det står att det är 275 kr och resten betalar staten, läser du ens det du länkar till?
  • Anonym (TS)
    Anonym (V) skrev 2024-02-06 16:30:08 följande:
    Jag kan ju ha misstagit mig. Men jag antog att du var samma person som startat en mängd trådar de senaste dagarna på liknande teman, och den mannen skrev att han var arbetslös.

Men om du inte är det så kan du fortfarande ta del av råden kring psykologisk hjälp. Om du inte testat, testa! Som Patrik här skriver så vet han om flera som blivit hjälpta och t o m fått partner efteråt. 
    Du misstog dig, så går det när man bara antar saker
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 14:27:14 följande:

De vet du väl. Alla psykologer har en lista med tillgängliga kvinnor de delar ut till ensamma män. 

Målet är väl att må bättre och vara mindre ensam. Verkar som du vill ha en kvinna som ska bota din ensamhet. 

Skulle man bli mindre ensam för att man går till en psykolog? Medans man pratar med psykologen så är man visserligen inte ensam men besöket varar inte för evigt
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 16:46:18 följande:

Men låt bli då. Ingen tvingar dig. 

Du väljer hur du vill leva ditt liv. Ditt ansvar. 

Men en sak måste du förstå, kvinnor väljer hellre bort barn än blir ihop med en ensam, bitter man. Kvinnor lever hellre ensamma än blir ihop med en ensam, bitter man. 

Försöka att hitta vänner vore nog en bättre lösning än att gå till en psykolog
  • Anonym (TS)
    Anonym (Isa) skrev 2024-02-06 18:14:37 följande:
    Konstigt! Då Mark Levengood och Jonas Gardell--svergies riksbögar 😂 
    Har ett varsitt biologiskt barn..
    Som dom fick genom en surrogatmamma som dom betalade..

Så det verkar ju mer handla om klasskillnader om man har RÅD till att "hyra" en livmoder/surrogat eller inte än att just kvinnor bara får hjälp..
    Så där har ju homosexuella män lika stor chans att få tag på en surrogat som lesbiska kvinnor..

Har du pengar så kan du betala för att få ett barn nuförtiden vare sig du är man eller kvinna. För det finns ju även kvinnor som är rika som använt surrogatmödrar-spec i USA..

Är det rättvist mot fattiga kvinnor? Att vissa kan köpa människor/surrogatmödrar som är så fattiga så dom har inget annat val än att säga ja.
    Nej det tycker inte jag. Det är som människohandel som styrs av dom rika.

Summa summarum det finns många orättvisor i världen.
    Vissa är way more orättvisa än att inte incels får hjälp med pengar så dom kan skicka efter en postorderbrud fråm Thailand.

Ensamma män-speciellt i Sverige har ju faktiskt ett val, att bli mer sociala, att gå en kurs i personlig utveckling, att gå och prata med någon terapeut, att börja jobba om dom inte har jobb och därigenom skulle dom faktiskt kunna träffa en kvinna- spec om dom skulle bete sig mer som en riktig man.

Ingen kvinna gillar en gnällspik..Så att sluta gnälla om alla "orättvisor" som drabbar dom vore ett stort första steg..
    Alla har kanske inte det valet att bli mer sociala, man kanske har en diagnos som gör att man har det svårt med det sociala. Jag har inte ens tagit upp det faktum att vi har ett mansöverskott i sverige och det tack vare att många män har kommit från andra länder så det finns omöjligt en partner till alla män
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn