Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Ingen rättighet att skaffa barn

Brasse skrev 2024-02-06 09:09:58 följande:

Detta är väldigt enkelt, sluta donera sperma till spermabankerna, dom bara kastar mer bensin på brasan...

Vi måste få fler män att tänka så
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 09:48:21 följande:
    Jag är spermadonator. På vilket sätt blir du hjälpt av att jag slutar donera sperma?
    Du slutar att bidra till att denna orättvisa får fortsätta, vi vill väl alla ha ett rättvisare samhälle
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 09:44:40 följande:

Jag vet inte vad du gör för att hitta någon, men antagligen gör du fel. Börja med att skaffa ett socialt liv så du blir mindre ensam. Att leva ett ensamt osocialt liv gör det svårare för dig att hitta någon. Att dessutom ha de åsikter du har underlättar inte heller. Ingen gillar gnällspikar. 

Framförallt, det är inte kvinnorna som skaffar barn själva som är ditt problem eller lösning. 

Nej med det är ett problem att skattepengar går till sånt som det inte borde gå till, det borde alla hålla med om
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 11:15:27 följande:
    Men vi ska betala skatt för alla hälsorelaterade sjukdomar för fetma? vi ska betala skatt för att arbetslösa misogyna incels ska kunna få bidrag så de har råd med internet där de kan spy ut sitt kvinnoförakt? :) finns nog fler hål att täppa igen med skattepengarna än att kvinnor väljer ivf före att avla på en säck med gödsel
    Vem har sagt något om arbetslöshet och fetma innan i denna tråd?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 11:19:13 följande:
    Vilken orättvisa? Senapen har förklarat väldigt pedagogiskt att det finns hjälp för incels så väl som för barnlösa kvinnor. Men du vill inte använda dig av den hjälp som finns. Det är inte det minsta orättvist utan snarare helt rättvist.
    Att gå till en psykolog kan väl knappt anses vara ett hjälpmedel, det finns inga garantier för att man hittar en kvinna att skaffa barn med även om man går till en psykolog
  • Anonym (TS)
    Anonym (värlsherravälde) skrev 2024-02-06 11:34:43 följande:
    Du vill förvägra kvinnor rätt till sin egen kropp. eller hur? och genom att göra det, så hoppas du väl att kvinnan ska välja att avla på dig istället? 🤷🏼?♀️ eller varför är du så kränkt över att kvinnan får rätt att bestämma över sin egen kropp. på vilket sätt angår det dig? 🤷🏼?♀️
    Hur är det att förvägra kvinnors rätt till sin kropp genom att jag vill att inseminationer inte ska finansieras via skatten? Möjlighet till insemination bör fortfarande finnas men man får helt enkelt bekosta det själv förutom i undantagsfall där man är en man och en kvinna och partnern kan inte avla fram ett barn
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 11:35:25 följande:
    Det finns heller ingen garanti för att kvinnan faktiskt får en fullbordad graviditet. 
    Så fortfarande helt rättvist. Jag kommer inte att sluta donera sperma pga ditt nonsens.
    Om du vill fortsätta att gynna manshatande feminister så är det ditt val och nej jag tror inte att det bara är manshatande feminister som inseminerar sig
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-02-06 11:26:23 följande:
    Hittar du en kvinna om ensamma kvinnor inte får inseminera sig?
    Nej det gör jag kanske inte men vi får bort en orättvisa i samhället
  • Anonym (TS)
    Anonym (Wtf) skrev 2024-02-06 11:52:17 följande:
    Jag hjälper barnlösa kvinnor oavsett om de är feminister eller inte. Det är ointressant för mig. Med din retorik borde man ta bort all möjlighet till hjälp för kvinnohatande incels. Men det gör man av någon anledning inte. Rättvist?
    Det finns inte mycket till hjälp för incels mer än att ändra på sina egenskaper och åsikter och hoppas att man hittar någon så vad mer ska du ta bort?
  • Anonym (TS)
    Anonym (V) skrev 2024-02-06 12:30:49 följande:
    Har du testat att gå till en psykolog? Om inte, varför inte testa? Du kan börja med att kontakta vårdcentralen och säga att du mår psykiskt dåligt. 

Mycket av vår vård och våra mediciner är subventionerade. Men en fördel med att fler barn föds är ju att motverka att vi nu har de lägsta födslotalen sen typ 70-talet. Och mäns fertilitet tycks också försämras. Så det ser inte helt ljust ut för barnafödandet. 
    Förutom vissa grupper i samhället som i genomsnitt föder många fler barn än andra, om man är man idag så måste man i princip vara snygg,rik eller ha status på något annat sätt för att hitta en partner så det är inte så konstigt att barafödandet minskar
Svar på tråden Ingen rättighet att skaffa barn