Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Blödning/hematom/graviditet

Anonym (OTS) skrev 2024-02-04 09:43:58 följande:

Tack för fina och lugna ord.
    Mitt förnuft säger samma som dina ord men känslorna något annat. Har UL på tisdag. Har sen ett läkarbesök på onsdag så att jag kan få en liten djupare förklaring kring vad det med hematomet innebär och någon plan framåt. 

Det som gör mig orolig är att BM sa att det troligtvis skulle komma bruna blödningar men nu kommer det färskt blod igen. 

Om det är färskt klar rött blod ska du absolut ta kontalt med gynakuten där du bor. Ev åka in för ett UL. 
  • Anonym (M)

Anonym (Såhär): Om mam blöder klarrött under sin graviditet så bör man ta kontakt med gynakuten där man bor oavsett om det beror på ett hematom eller inte. Så jo, det kan skrev stämde alldeles utmärkt. 

• Anonym (M)

Anonym (Såhär): Då gjorde gynakuten fel. Hoppas du anmälde till IVO. 

• Anonym (M)
    Anonym (Såhär) skrev 2024-02-04 20:21:19 följande:

Som privatperson anmäler man inte till IVO. Det är det hälso- och sjukvården själv som gör vid felaktigheter som begåtts inom vården. 

Vad baserar du ens det på att det skulle vara fel? Ge mig gärna fakta, för du hade nämligen fel i påståendet om IVO också. 

Nej, men du borde ha klagat. 

Ja, jag vet att man som privatperson inte direkt anmäler till IVO men med en klagan på hjälper man att anmäla. 
Svar på tråden Blödning/hematom/graviditet