• Xenia

Annan man köper presenter till min sambo

Ja herregud, ingen i tråden tycker att din sambo gör rätt som tar emot dyra presenter från en annan man eller att du gör rätt som låter det fortgå.

Mitt intryck av vad du skrivit är att din sambo (jag hoppas ni inte har några barn) lever som en parasit på dig. Som en kurtisan/hålldam som blir försörjd av en rik man mot att serva honom med sexuella tjänster. Alt är hon lat som inte orkar anstränga sig för att skaffa ett jobb. Eller "entitled", de jobb hon klarar av duger inte till henne.

Och du låter dig snällt utnyttjas utan att ställa krav på henne. Får du i gengäld kärlek och tacksamhet? Nej, snarare förakt. Hon visar ingen respekt för dig och dina känslor.

Nu har hon hittat änne en sugar daddy. Är hon inte otrogen kommer hon att bli det. Jag tror att hon  s as is leading him on. Han överöser henne med presenter för att han tror att han kommer att få något för det i framtiden (om han inte redan han har fått det). (Jag kommer att tänka på Becky i Fårängans marknad som tog emot presenter i hemlighet från en rik man och när henne man upptäckte det så sa han att om hon inte var otrogen så var hon redan lika dålig som otrogen.)

Även om det är till hennes företag så är det ju fortfarande till henne. Vad är det för företag som behöver en massa gåvor för att fungera?

Du är rädd för att hon ska hämnas om du agerar genom att kontakta mannen eller hans fru. Varför är du så konflikträdd, vad har hon för hållhake på dig? Det är inte du som gör något fel, det är hon.

Du är alldeles för passiv, "grow a spine", hur jobbigt det än är. Det borde ge dig mer självrespekt. Tänk att du är värd något bättre än en sambo som inte respekterar dig.

• Xenia
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-03 19:28:25 följande:
    Konstiga är att alla mina vänner tycker de är skumt, men sen min familj o hennes familj verkar helt blinda och tycker "han vill bara vara snäll"
    Ja, då får du lita på oss i tråden, vi är opartiska.

Det är klart att hennes egen familj inte vill inse att hon är en otrogen parasit. Alt inser de det men vill inte att hon ska förlora sin sugardaddy (dig) innan hon fått en ny (dvs att den äldre mannen tar över hennes försörjning helt och hållet).

Och din egen familj? Ja, antingen tycker de att hon är så gullig och trevlig att de inte vill tro något ont om henne. Eller, mer troligt, de vet att du är helt under toffeln och vill inte säga något. Säger man vad man tycker i en relationskonflikt och förhållandet sedan lappas ihop är det risk för att man sedan får ett sämre förhållande till sitt eget barn, som väljer partnern före sina föräldrar och syskon.
  • Xenia
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-02-04 17:12:57 följande:
    Nä vi har inga barn. Jag har väl varit för snäll som vanligt och tänkt "Ja då slipper jag betala det ist" Men nu har det eskalerat och vad kommer härnäst, vem vet händer egentligen, flirtar han o försöker kladda på henne, ligger dom med varandra? Man har ingenaning. Jag är inte konflikträdd, hade mycket väl kunnat gå o prata med mannen eller hans fru så fort jag insåg de hade eskalerat. Bara de hon kommer antagligen sabba de för mig då, så som jag sabbar de för henne, med att "förstöra" deras nuvarande relation. 
    Alltså det låter på dig som om du behöver "bevis" för att hon varit fysiskt otrogen. Men bevis för att hon inte bryr sig om dig har du redan, det räcker. Att hon inte vill visa sina konversationer med mannen är talande. Är hon inte fysiskt otrogen så är hon emotionellt otrogen och det är möjligt att de chattar om sex.

Det där att hon kan "sabba för dig" låter om något  en teveserie med ständiga intriger och hämnder. Dina vänner och din familj känner ju redan till vad hon gör. Varför skulle dina chefer och arbetkamrater tro på vad hon säger? I så fall kan du redan nu berätta för dem vad som hänt och att du funderar på separation.

Ingen kvinna med stolthet och integritet skulle ta emot presenter av en man när hon samtidigt bor ihop med en annan. Varför är du fortfarande ihop med henne? Varför tror du att hon är ihop med dig?
Svar på tråden Annan man köper presenter till min sambo