Annan man köper presenter till min sambo
Ja herregud, ingen i tråden tycker att din sambo gör rätt som tar emot dyra presenter från en annan man eller att du gör rätt som låter det fortgå.
Mitt intryck av vad du skrivit är att din sambo (jag hoppas ni inte har några barn) lever som en parasit på dig. Som en kurtisan/hålldam som blir försörjd av en rik man mot att serva honom med sexuella tjänster. Alt är hon lat som inte orkar anstränga sig för att skaffa ett jobb. Eller "entitled", de jobb hon klarar av duger inte till henne.
Och du låter dig snällt utnyttjas utan att ställa krav på henne. Får du i gengäld kärlek och tacksamhet? Nej, snarare förakt. Hon visar ingen respekt för dig och dina känslor.
Nu har hon hittat änne en sugar daddy. Är hon inte otrogen kommer hon att bli det. Jag tror att hon s as is leading him on. Han överöser henne med presenter för att han tror att han kommer att få något för det i framtiden (om han inte redan han har fått det). (Jag kommer att tänka på Becky i Fårängans marknad som tog emot presenter i hemlighet från en rik man och när henne man upptäckte det så sa han att om hon inte var otrogen så var hon redan lika dålig som otrogen.)
Även om det är till hennes företag så är det ju fortfarande till henne. Vad är det för företag som behöver en massa gåvor för att fungera?
Du är rädd för att hon ska hämnas om du agerar genom att kontakta mannen eller hans fru. Varför är du så konflikträdd, vad har hon för hållhake på dig? Det är inte du som gör något fel, det är hon.
Du är alldeles för passiv, "grow a spine", hur jobbigt det än är. Det borde ge dig mer självrespekt. Tänk att du är värd något bättre än en sambo som inte respekterar dig.