Inlägg från: Anonym (gg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gg)

Är olika fittor olika sköna?

Anonym (Självklart) skrev 2024-02-03 14:16:41 följande:

Klart det är olika, men en fitta jag tycker är jätteskön kanske inte alls faller en annan kille i smaken. Det finns ju massor av saker som spelar in i det hela. Hur tajt/slapp hon är, ur hon jobbar med musklerna medans man knullar, hur blygdläppar och venusberg är formade, hur våt hon blir, etc.
    På samma sätt är ju olika penisar olika sköna för olika tjejer. Där spelar ju storlek, vinkling hårdhet, etc. in för hur skönt det känns för tjejerna.

Dock finns det inget som går att säga att det är objektivt bättre. Det handlar ju främst om hur kompatibel man är. Utöver det så spelar även det väldigt stor roll om det finns känslor inblandade eller inte tycker jag.

Orkar folk verkligen medvetet "jobba med musklerna" under sex? Jag tror säkert mina jobbar av sig själva när jag får orgasm osv, men jag hade aldrig kunnat fokusera på sexet om jag samtidigt ska fokusera på knipövningar, de tar sjukt mycket fokus för mig och är långsamma, eller hur man ska beskriva det.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Självklart) skrev 2024-02-03 14:16:41 följande:

Klart det är olika, men en fitta jag tycker är jätteskön kanske inte alls faller en annan kille i smaken. Det finns ju massor av saker som spelar in i det hela. Hur tajt/slapp hon är, ur hon jobbar med musklerna medans man knullar, hur blygdläppar och venusberg är formade, hur våt hon blir, etc.
    På samma sätt är ju olika penisar olika sköna för olika tjejer. Där spelar ju storlek, vinkling hårdhet, etc. in för hur skönt det känns för tjejerna.

Dock finns det inget som går att säga att det är objektivt bättre. Det handlar ju främst om hur kompatibel man är. Utöver det så spelar även det väldigt stor roll om det finns känslor inblandade eller inte tycker jag.

Och är våt bra eller dåligt? Tycker lätt det kan bli för blött.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Maria) skrev 2024-02-03 16:23:47 följande:
    Tycker inte det är speciellt svårt men är nog en vanesak

Skjutsar på och underlättar för att komma då också upplever jag
    Fast jag har inte svårt att komma, så helt ovana muskler har jag nog inte.

Jag föredrar att ha sex utan att tänka alls, tror jag
  • Anonym (gg)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-03 16:29:53 följande:
    Min erfarenhet är att väldigt få kniper under sexet, tyvärr. Men jag tror man måste knipa på rätt sätt också, så inte kuken bara pressas ut.
    Pressas den ut så krystar man, inte kniper.

Jag hade i varje fall inte kunnat slappna av och njuta om jag samtidigt ska tänka på knipövningar 

Min erfarenhet är att det sköter sig självt 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Man) skrev 2024-02-03 16:33:50 följande:

Vill man göra fittan skönare och tycker det är besvärande att knipa så kan man prova en plug i rumpan som utfyllnad. Fungerar bra.

Ännu värre än knipövningar.

Har iof aldrig varit med om att min fitta verkat vara oskön.
  • Anonym (gg)
    Anonym (H) skrev 2024-02-03 18:35:26 följande:
    Har aldrig kännt någon större skillnad på fittorna. Skulle jag inte se och bara stoppa in skulle jag inte kunna säga vem av mina ex det är.

Mer eller mindre skönt hänger på hur man funkar tillsammans,
    Det är så jag tycker det är med. Sen klart känns det skillnad om någon har en jättestor kuk eller väldigt liten, jag menar, jag känner att storleken är olika, men det är alltid skönast med den jag är sådär våldsamt attraherad av oavsett hur han är utformad.
  • Anonym (gg)
    Anonym (PelleK) skrev 2024-02-05 10:34:23 följande:

Med min 20+ är alla kvinnor super tighta även om hon som fött trillingar. Cool. PMa mig om du vill testa!

Det där är ju sant. Det räcker faktiskt med en 17+ för min del, för att det ska vara lite för trångt.

Men hur fungerar det då med en riktigt tight och inuti kort kvinna?
  • Anonym (gg)
    Anonym (Z2) skrev 2024-02-06 14:25:55 följande:

Klart dom kan cara olika sköna, beror hur hennes muskler kan knipa eller inte, varit med en tjej som inte hade muskler alls där nere och var besvärad av det då det påverkade hennes orgasm

Alla har muskler där.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Mister Tom) skrev 2024-02-05 13:56:34 följande:
    Hur lång är du som kan ta emot då lång som 17+??
    //Flörttomten
    Inuti eller utanpå? :)
  • Anonym (gg)
    Anonym (martin92) skrev 2024-03-20 16:36:04 följande:

Fittor kan kännas väldigt olika och de tajtaste brukar vara skönast och generellt är det de yngsta och de som kan knipa som känns tajtast.

Den här tråden får mig att vilja sluta leta efter en man.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-03-23 22:32:40 följande:

Till de sura tjejerna: Otrång fitta kan vägas upp med bra avsugning.

Jag är inte sur eller slapp, jag äcklas av er syn.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-03-28 01:46:06 följande:

Självklart finns det kvinnor som använder sådana ord.

Det är en väldigt långdragen och specifik fördom du har. Varför skulle det till exempel krävas autism för det? Omöjligt utan vetenskaplig undersökning att hävda det. 

Jag svarade rakt och ärligt på trådens huvudfråga. Det har varit stor skillnad på hur mycket det känns för mig beroende på de olika kvinnornas kön. I samband med det och andra svar på huvudfrågan kom det sura kommentarer från kvinnor. Det är bara svar och fakta. Det är ju inte vi som svarat som tagit upp frågan. Inget att bli sur för. Blir också lite komiskt, med tanke på att det på kontaktsidor för sex, mestadels är kvinnorna som sätter krav på storleken på mannens organ. Tvärtom har iallafall jag aldrig sett. Vad jag sa om oralt är också fakta i sammanhanget. Alla har inte samma fokus på vaginalt sex. För min del tycker jag oftast det är skönare att bli avsugen. Speciellt om jag får komma i munnen. Det är inte respektlöst, utan bara fakta. 

Jag har aldrig sett kvinnor efterfråga en viss storlek hos en man. Vet inte var du söker kvinnor. Det kanske förekommer i få fall, men tror inte på att det är vanligt. När det gäller sex för egen del så skiter jag fullständigt i storlek faktiskt, så länge  det inte handlar om micropenis och sex inte går att genomföra.

Min nuvarande fling har redan sagt till mig att han inte har stor, det har inte förändrat hur mycket jag vill ha honom överhuvudtaget. Han gillar inte oralsex heller, så alla är inte som du.

Det är sättet du uttrycker dig på som är lite respektlöst, åsikter får du såklart ha som alla andra.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Mattias) skrev 2024-03-29 14:49:04 följande:

Det har hänt att jag varit inne och tittat på sidor där folk enbart söker över sex. Där är det vanligt att kvinnor tar upp storlek på mannens organ. Dock är det inte där jag söker. Ok. Jag har hela tiden antagit att det är olika.

Hoppas det kommer funka bra mellan er. Det är väl självklart att alla inte är som jag. Lite märkligt att du skriver så med tanke på att jag faktiskt skrev "Alla har inte samma fokus", i texten du svarade på.

Jag tycker inte det är respektlöst med tanke på att jag använt samma ordval som trådstartaren. Det vill säga, då får man förvänta sig ord som fitta och trång, om man fortsätter läsa efter att ha sett ämnet. Jag svarade ärligt på en fråga. Det är sällsynt att jag pratar om sådant annars. Dock har det hänt att kvinnan på eget bevåg berättat att hon är trång eller väldigt trång. För att locka. Sällsynt som sagt dock.

Vad är det för konstigt uttryck, du väljer väl själv hur du skriver och hur du uttrycker dig. Ts väljer väl inte åt dig.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Man i svart) skrev 2024-04-01 15:16:43 följande:

Förvånande att inte fler tjejer har tränat på att knipa. Jag har fattat att det även blir skönare för dem när de kniper.

Alltså kvinnor kniper ju naturligt tex vid orgasm eller vissa typer av träning för övriga kroppen, så har man någon gång kommit så har man tränat knipmuskler.

Sedan ska man vara medveten om återigen att alla kvinnor som fött barn inte kan knipa pga de fått förlossningsskador som bara går att åtgärda med kirurgi, och detta görs oftast inte.
  • Anonym (gg)
    Anonym (elise) skrev 2024-04-22 18:17:19 följande:
    Kvinnor börjar bli förslappade när de är över 40. Det är bara att kolla på alla hängbröst, gäddarmar, bulldogkinder, rynkiga handryggar. Hud och muskler blir bara slappare och slappare, det är väl inte så konstigt att det påverkar fittan med. Kvinnor över 40 och "sexför ålder" är väl att ta i. Det finns en naturlig anledning till att män i alla åldrar föredrar yngre kvinnor som är tightare, våtare och kåtare.
    Vad elaka ni är i tråden många av er.

Min fitta är likadan som när jag var 17-21, skulle säga att den förändrades lite av barnafödande då. Men i jämförelse med hur kåt jag var då så är jag betydligt mer kåt nu över 40. Jag kommer lättare, har inte lika många komplex, det jag inte gillar har jag numera råd att fixa, vilket är nice.

Med den personen jag flörtar lite med nu kan jag ibland bli blöt bara av att tänka på honom. Eller när vi har personalmöte (han är en kollega) så kan jag bli blöt bara av att se hur han tittar på mig. Jag var iof ganska kåt som ung med, men inte på det här sättet. Tror säkert det är likadant för många kvinnor i min ålder.

Jag ser ju väldigt bra ut för min ålder, han ser mer ut som sin ålder, men jag upplever att det spelar mindre och mindre roll ju äldre jag själv blir. Jag vet att han vill ha mig också, om han också vill ha yngre spelar mig ingen roll faktiskt, jag vet vilka fördelar jag har.
  • Anonym (gg)
    Anonym (elise) skrev 2024-04-22 21:47:59 följande:
    Inget elakt, det är väl självklart att om allt annat förfaller efter en viss ålder så gör fittan det med. Väldigt många som tror sig se bra ut för sin ålder, undrar om omgivningen verkligen ärligt skulle hålla med. Håller med om att det är nice att du kan fixa det du inte gillar, men oavsett hur mycket du fixar det så är du inte 28 längre. Finns många studier som visar att männen oavsett ålder generellt föredrar kvinnor kring 22-28. De flesta männen över sisådär 35-40 har svårt att attrahera kvinnor i den åldern, så de tar vad de kan få istället. Men om de männen själva får välja, så.
    Men han har stora valmöjligheter och är ganska populär hos kvinnor 23-65, så din teori stämmer inte för alla. Det är nog så att olika män gillar olika saker. Vi har faktiskt pratat om det där med yngre, han tycker det känns konstigt om han skulle vara med någon som är lika gammal som hans döttrar är. De är 22 och 25. Vi fick båda barn väldigt unga.

Och jag har inget problem med att bli äldre, jag ser fortfarande bra ut, även enligt omgivningen.

Saker jag inte gillar som jag fixat, då syftar jag tex på sådant jag ådragit mig pga graviditet. Det är just graviditet som påverkar fittor ibland (och vaginal födsel), inte ålder, då ska vi upp till åttioårsåldern och nosa, inte runt fyrtio. 

Män förfaller också då antar jag? Ändrar kuken form?(utöver pungen, för det vet jag redan)
  • Anonym (gg)
    Anonym (elise) skrev 2024-04-23 07:02:30 följande:
    Kanske han gör, kanske han har. Det är väl fint att han väljer en relation med välbevarade du istället för en ung och spänstig 25 åring. Synd att inte all forskning om kvinnors attraktionskraft baseras på honom, det skulle se helt annorlunda ut än vad den gör.

Kul teori, allt annat kroppsligt förfaller hos kvinnor från fyrtio, men fittan är exakt densamma fram till 80 årsåldern?

Trevligt att ämnet kvinnors fittor engagerar så mycket att du måste dra till med ett känslomässigt "men männen då?!"
    Nej jag är jätteintresserad, blir kuken mindre med ålder? Slappare kanske? För män blir ju äldre precis son kvinnor. Har faktiskt bara haft sex med en 40 plus, den kändes normal, men han kanske var en av dessa välbevarade?

Jag tror det är vanligare än du tror att se personer i sina barns ålder som barn eller för unga. Det är nog snarare norm än undantag.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Knut) skrev 2024-04-23 12:11:37 följande:
    Anonym (elise) skrev 2024-04-22 18:17:19 följande:Sån oroligt tråkig och nedvärderande syn på kvinnors åldrande. Här är essensen av hur kvinnor objektifieras och döms utifrån utseende.

Sluta kalla det förfall av kroppen, det är en förändring och inget man ska behöva skämmas över, det är naturligt. Men män som konsumerar för mycket porr har svårt att se förbi dessa små detaljer. Ni är matade av ett ideal som få kan uppnå och hålla kvar. Hormoner styr och ställer en massa med kvinnans kropp genom livet, istället för att skambelägga det så beundra vad kvinnors kroppar faktiskt kan göra och åstadkomma.

Sen är det skillnad på hur huden förändras, hur fettdepåerna omfördelas och påverkas av hormonernas skiftningar mot hur musklerna i slidan fungerar. Är man aktiv sexuellt så märks det oftast inte någon skillnad och man kan mycket väl vara tajtare efter 40 och 50 än tidigare i livet då slidmusklerna är mer aktiva från sex och kåthet.  
    Håller med om det sista, men i viss mån gäller det kroppen i övrigt med, hålla sig aktiv är alltid bra. Jag tränar mycket, så länge det kommer vara möjligt. Mina föräldrar tränar också, min pappa på ett ganska extremt sätt, springer maraton, cyklar genom länder i Sydostasien etc, det har hållit honom ungdomlig. 
  • Anonym (gg)
    Anonym (Att folk inte fattar...) skrev 2024-10-05 08:03:41 följande:
    Det är i klimakteriet/ förklimakteriet det blir slappt i fittan. Ingen träning i världen kan göra någonting åt det. Vaginalkräm med östrogen kan däremot, så börja tidigt (det gjorde jag, och blir bara tajtare med åren).
    Jag är verkligen inte slapp i förklimakteriet. Blev slappare av min fem kilos son 
Svar på tråden Är olika fittor olika sköna?