• Tink

Är olika fittor olika sköna?

Freddie K skrev 2024-02-03 12:24:09 följande:

Vissa är trängre och andra är slappare. Jag föredrar när de är lite trängre. Tycker det är skönare, sen spelar det väl in om man har känslor för henne också. Att ligga med någon som man inte har känslor för kan jag tycka inte är så skönt.

"Trång" betyder nästan alltid att hon inte tycker det är skönt. Slidan är ju inte en  grotta utan består av muskler som vid upphetsning blir blodfyllda och mer elastiska. Samtidigt höjs livmodern en aning, så att slidan blir längre och dessutom våt för mindre friktion.

En fullt upphetsad kvinna ska alltså kännas mjuk, varm och smidig inuti utan större motstånd, förutom kanske just vid slidöppningen.

Om hon däremot är nervös eller känner olust, så är slidväggarna stelare, livmodern är längre ner och hon kanske även är mindre fuktig. Om en erfaren och skicklig älskare uppfattar sin kvinna som "trång", så avslutar han penetrationen omedelbart och gör något annat en bra stund så att hon kan komma ikapp.
  • Tink
    Freddie K skrev 2024-02-03 13:24:00 följande:
    Jag har varit med de som har varit ganska trånga och de har tyckt att det har varit skönt, men visst öppnar väl sig fittan upp sig lite om hon tycker att det är skönt.
    Det finns naturligtvis en viss skillnad på hur vältränad man är i underlivet, men det är ofta en sak vad kvinnor säger och en annan sak vad de egentligen tycker. Är hon trång, så gör något annat ett tag. Ett tips direkt från hästens mun. 
  • Tink

Jag tror att det är samma sak som med mäns storlekar. Man kan såklart ha vissa anatomiska förutsättningar som är trevliga, men det har mer att göra med vad man gör och hur man beter sig i sängen. En kvinna som är aktiv, rör sig, ålar, vrider sig, spänner musklerna och omväxlande kniper, måste rimligtvis vara skönare än någon som inte gör dessa saker. Om jag själv efteråt har lite träningsvärk i magen och i äggstockarna, så brukar jag veta att jag nog har gjort rätt.

• Tink
    Anonym (gg) skrev 2024-02-05 13:01:02 följande:
    Det där är ju sant. Det räcker faktiskt med en 17+ för min del, för att det ska vara lite för trångt.

Men hur fungerar det då med en riktigt tight och inuti kort kvinna?
    Man får ge det tid. Snabbisar går bort, det är helt omöjligt utan obehag för bägge parterna. Vissa ställningar likaså. Men med mycket förspel och gärna lite extra glid så blir det hur bra som helst. Det är som att stretcha, man går inte ner i split direkt utan att först värma upp lite.
  • Tink
    Be Ja skrev 2024-02-05 22:49:25 följande:
    ... Träningsvärk i äggstockarna🤔
    Ja, jag vet, visst låter det konstigt. Det känns lite grann som mensvärk och ja, det kommer ifrån äggstockarna. Jag har haft det så i hela mitt liv.
Svar på tråden Är olika fittor olika sköna?