Inlägg från: Djurvän03 |Visa alla inlägg
  • Djurvän03

Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?

Anonym (GD) skrev 2024-02-05 09:19:15 följande:
    Missade detta i mitt svar till dig:

En siffra blev helt fel, hemtjänst plus mat kostade ca 4500.
    Sen hade hon kostnad för mobil och bredband (som hon visserligen knappt använde) men jag minns inte exakt vad det kostade. Och nu är hennes bankkonton låsta så jag kan inte dubbelkolla.

Säg att det var 1000 kronor kvar då detta var betalt. Som skulle räcka till kostnader för inläggning på sjukhus och de mediciner som inte ICA-pengarna räckte till.

Som sagt så önskar jag att du får samma finfina inkomst så du kan leva med guldkant också.

----------

Sen så bodde min mamma inte på någon inrättning utan i en helt vanligt lägenhet.

----------

Och nu tror jag att det får räcka med energislöseri på dig.
    Du är hjärtlös, alternativt så trollar du.
    Jag hoppas, för din del, på alternativ två.
    Annars lär du inte ha många vänner.
    Kram till dig <3 nu läste jag att din mamma klarade sig hyfsat ok ändå, men så ska egentligen ingen behöva leva i ett välfärdssamhälle i Sverige.

Till övriga tråden i allmänhet:
    Tycker det märks att de som haft det lätt i livet inte lever i verkligheten, för då hade de förstått att man kan hamna mellan stolarna hos tex myndigheter och annat som gör att även en stor buffert sinar.

Jag har lärt mig att man ska vara ödmjuk inför livet. Man är inte garanterad något. Imorgon kan det vara du som har ett jättegott liv idag, vara den som ligger på sjukbädden. Så det är låååångt ifrån alla som har det knapert som har det pga oansvarig konsumtion. Sedsn finns det naturligtvis de också, men det är långt ifråm alla som har det tufft.
Svar på tråden Fick en chock av sidan "Låneakuten" på Facebook. Varför lever folk över sina tillgångar?