Anonym (GD) skrev 2024-02-05 09:02:11 följande:
Nu var min mamma inte så stor i maten, så det gick trots allt bra. Och hon köpte bananer också, för att lyxa till det lite.
Anonym (F) skrev 2024-02-04 13:38:32 följande:
Det är inte rimligt att förvänta sig att alla ska kunna leva på det sättet med så lite mat. Det blir svårt att klara av att betala för till exempel tandläkare, försäkring med mera med så lite pengar.
Precis. Nu hade hon inte så många tänder kvar och hon skötte dem supernoga för hon var rädd för både kostnaden och smärtan. Hon var så ömtålig de sista åren och väldigt rädd att behöva dra ut en tand.Får hoppas att du hamnar på denna fantastiska inkomst också, om du tycker att det låter mycket.
Egentligen förtjänar du inget svar, men jag känner att jag ändå svarar för att min numera avlidna mor inte förtjänar ditt hån. Hon ligger i en urna på krematoriet för tillfället och väntar på att bli gravsatt. Så det känns faktiskt rätt jävligt och det blir inte bättre av ditt hån.
Nåväl.
Hon hade 12 300 in och efter hyran 7900 kvar.
Sedan tillkom hennes fasta telefon 448 kronor per månad.
El ca 300.
ICA runt 800 kronor.
Försäkringar 300
Hemtjänst drygt ca 2500.
Vilket av detta menar du att hon kunde skippat?
De 800 på ICA bekostade även mediciner, då hemtjänsten betalade det med hennes ICA/VISA-kort.
Och nej, hon la inte pengar på något annat. För det första var hon gammal och mycket, mycket trött och lämnade sällan sitt hem. Eller ens sin säng för den delen. Hon hade eett toaspann bredvid sängen för att slippa gå till toaletten. Men du kanske tror att hon var på lokal och slösade upp 50-lappen som blev över varje månad?
Jag vet vad hennes pengar gick till, jag skötte hennes ekonomi i tio år innan hon gick bort. Vi hade ett medanvändaravtal i hennes bank. Så du kan bara tiga med dina elaka spekulationer.
Vem fan är du att sitta och prata ner en död gammal människa?
Och som sagt, jag håller på med bouppteckningen nu och det fanns absolut NOLL överraskningar.
Till sist, du visste att min mamma nyligen dött. Ändå var du tvungen att solka ner hennes minne. Känns det bra nu eller?
Fy fan alltså.
Anonym (Mo) skrev 2024-02-04 18:29:33 följande:
Man har ju inte bara hyra?
El, försäkringar, kanske vatten också? Hemtjänst betalar man också för.
Precis. Men det förstår inte vissa "ekonomiska" individer. Det är lätt att sitta och gapa.
Bra där. Att det här ska behövas beskrivas är faktiskt helt absurt.