Inlägg från: Anonym (GBS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GBS)

GBS - igångsättning?

Har haft GBS med två barn och har haft snabba förlossningar, fördelen med att det går snabbt är att tiden barnet utsätts för GBS blir kortare. Sonen föddes ganska exakt 1.5h efter att vi kom in, vet inte exakt när dom satte antibiotika men uppenbarligen good enough. Med dottern var jag redan inlagd sen två dagar pga tidig vattenavgång pga GBS och hann bara vara 50min på förlossningen, vet inte när antibiotika sattes då heller.

Kan du inte be att få prata med en läkare? 

• Anonym (GBS)
    Vicki89 skrev 2024-02-03 09:41:01 följande:

Det låter ju ändå positivt med snabba förlossningar på ett sätt då. Jo, jag ska prata med barnmorskan vid nästa besök och se vad hon säger.

Jamen precis. Själv fick jag panik när vattnet plötsligt gick med dottern, 3 veckor före BF. Men dom la bara in mig och gjorde inget förutom att kolla barnets puls med vissa intervall och sen drog värkarna igång efter nästan två dygn. Så jag knallade runt där korridorerna och hoppades att det skulle starta. Min första BM sa att det farligaste med GBS är när man inte vet om det. Men visst bli man orolig. Se till att dom tar prover regelbundet så inte värdena seglar iväg.
Svar på tråden GBS - igångsättning?