• Anonym (o)

Han vågar inte

Funderar också på om den här mannen, manipulerat TS med flit. En sociopat? Med tanke på hur TS svarar på hans beteende och bara gör som han vill hela tiden

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-28 16:33:32 följande:
    Ja, vi pratar varje vecka. Önskar att jag hade ett snabbmummer att höra av mig på när jag dyker ner men det går ju så klart inte.
    Det går ganska bra däremellan, visst har mycket av smärtan ebbat ut. Det är när han hör av sig som han river upp allt på nytt. 
    För mig hjälper det mycket att skriva dagbok när jag inte vet vad jag ska göra av känslor och tankar. Har du provat det? Ritar och målar också en del, hjälper som en ventil 
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-08-28 16:46:08 följande:
    Ok. Nej,det förstår jag. Men bra att du i alla fall har kontakt med psykologen.

Ja,och just därför så tror jag att det bästa är att du blockerar honom överallt.
    Om TS verkligen skulle klara av att blocka honom, så skulle hon bli tokig, är min gissning. Ständigt gå och fundera på vad hon missat, om han äntligen försökt skriva allt som hon vill höra.
  • Anonym (o)
    Anonym (o) skrev 2024-08-28 17:25:53 följande:

Funderar också på om den här mannen, manipulerat TS med flit. En sociopat? Med tanke på hur TS svarar på hans beteende och bara gör som han vill hela tiden

Kommer nu att tänka på något jag såg på TV, psykopaten hittade på att han hade en allvarlig sjukdom, vem vet om denna man helt enkelt ljuger om sin psykiska hälsa som ett verktyg för att kunna manipulera TS?
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-08-28 17:52:57 följande:
    Ja,så kan det kanske vara.
    Men jag tror ändå att det är vad hon måste göra för att kunna komma vidare.
    Hon säger ju själv att hon mår bättre när hon inte har hört ifrån honom på ett tag.
    Ja, men då har ju TS med säkerhet vetat att han inte har försökt höra av sig. Då blir hon lugn och mår bättre.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-08-28 18:50:58 följande:
    Ja,precis. Under förutsättning att hon inte låser upp blockeringen för att titta om han har försökt kontakta henne.
    Hon har inte gjort någon blockering, inte det scenariet jag pratade om. Det jag säger är att hon har mått bättre när hon med säkerhet vetat att han inte har hört av sig på ett tag, när han INTE har varit blockerad.
  • Anonym (o)
    molly50 skrev 2024-08-28 19:16:46 följande:
    Ja,precis. Och därför menar jag att jag tycker att hon ska blockera.
    Och sen får man hoppas att hon inte låser upp den för att titta. Om hon blockerar.
    Och jag menar att det verkar som att hon mår bättre när hon vet att hon vet att han inte har hört av sig. Är han blockerad så vet hon ju inte det. Så det skulle inte bli samma sak, att hon mår bra efter att han är blockerad.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-28 20:37:58 följande:
    Han har absolut inte framställt att han har problem med sin psykiska hälsa, det är vad jag kan läsa ut. Tvärtemot så nekar han till det. 

Nej, han har inte manipulerat mig  det är jag säker på. Däremot har han använt mig för att höja sin självkänsla och jag tror att han ibland med flit har gjort mig ledsen för att han kanske njuter av makten. Eller det vet jag förresten inte, det är nog omedvetet av honom. Men ibland får jag känslan av att han gaslightat mig för att "friskriva sig själv" - det är jag som inte kan eller vill.
    Du verkar faktiskt manipulerad. Ja det är manipulation som du beskriver. Men du skyndar dig att lägga till en ursäkt åt honom. Vilken tur för honom

Han har dig i en ask. Du gör som han vill. Alltid tillgänglig när han så behöver 
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2024-08-29 06:34:36 följande:
    Håller med dig.  Men också, kanske framförallt, eftersom hon då tar kontroll över situationen och sitt eget liv. Det ligger en stolthet i det som känns så jäkla bra när man jobbar på sig själv.
    Absolut. Hon verkar dock inte vara där än. Kan vara ett år eller mer kvar, innan hon släpper honom.
  • Anonym (o)
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-08-29 19:34:27 följande:

Är du inte rädd att all tid du lägger på honom kommer att vara bortkastad tid, att hitta den riktiga kärleken?  Tänk om den tiden och energin du lägger gör att du missar den partnern som är ämnad för dig?

Är han som ger dig smulor värd att riskera bli ensam för?
    Jag hade försökt tänka så, i stället för hur positivt allt var en gång i början av förhållandet.

Hon måste ju komma över honom först. Inte rättvist mot den nya heller
Svar på tråden Han vågar inte