• Anonym (o)

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-04-30 17:37:27 följande:
    Jag kan skriva hur många sms eller brev jag vill men poängen är ju att jag tycker man gör sånt ansikte mot ansikte. Inte meddelar per sms jag vill inte ha kontakt utan är rakryggad och ärlig. Om han inte kunde det behöver ju inte jag sänka mig till hans nivå, det skulle inte förändra något för oss men för MIG hade det betytt något. För han spelar det förmodligen ingen roll men den här tråden handlar om mig och hur jag känner. 

Men det här är en sidodiskussion, det kommer inte förändra något och det här samtalet kommer inte äga rum. Men JAG hade önskat det. 
    Fast du på det du skrev så verkade det ju som att du letade ett tillfälle att få säga de här sakerna, när ni träffades, eller att du hade velat att ett sånt tillfälle kom, så uppenbarligen ville du ju hitta sätt att det samtalet faktiskt ska äga rum. Men ok, ni kommer inte ha samtalet så vad återstår nu då? Att det inte kommer bli någon mer kontakt eller träff har du skrivit förr, ändå så blev det ju så? Vad kommer du svara nästa gång han hör av sig?

Det låter ärligt talat som att du hela tiden letar skäl och ursäkter till att fortsätta ha kontakt eller träffa honom och anpassa dig efter vad han vill. Du vill inte avfärda honom för att du behöver få ur dig en massa förklaringar för att du anser att det är ärligt och rakryggat att göra så. Och det tar man ansikte mot ansikte. Och när ni ses ansikte mot ansikte så finns inte det rätta tillfället att säga det du behöver. Så hur ska du ta dig ur det här? Vill du ens det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-30 22:27:27 följande:

Jag tror inte mina motiv är dolda. Jag vill bara bli älskad.

Och jag vet att det inte kommer bli av sen här mannen. Men det var så skönt att känna det när vi träffas. 

Så återigen, vad tänker du göra? Ska du fortsätta träffa honom när han önskar det?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-30 22:36:40 följande:
    Jag vet inte. Jag hoppas inte det. 
    Vill gå vidare. 

Och vad behöver du för att gå vidare? Kanske behöver du kunna acceptera att avsluta detta utan förklaringar till honom. Du själv vet väl dina anledningar, det borde räcka faktiskt.

Ingen annan än du behöver förstå var du behöver, och göra någonting åt det. Men jag misstänker att du väldigt gärna skulle vilja att han ska ta på sig något slags ansvar för vad du behöver, förstå hur du känner och kanske till och med göra allting bra - bara han förstod dig. I så fall lägger du ditt öde och välmående i hans händer i stället för att själv ta rodret. På det sättet kommer du inte kunna gå vidare, så länge du hänger kvar och väntar på honom och hans förståelse för hur du känt och tänkt.

Du behöver på något sätt komma till punkten att acceptera att han behöver inte förstå något, att du behöver faktiskt inte förklara någonting för honom för att kunna avsluta och säga nej tack hädanefter.
    (Och OM han sen bryr sig och är intresserad av hur du känner och tänker så ligger det faktiskt på honom att engagera sig, visa intresse och fråga.  Men faktiskt, bara ett nejtack det här känns inte bra för mig längre, då inser han om han är normalbegåvad, att du inte mår bra av det här umgänget och att du inte får ut det du behöver för att det ska kännas bra, så det beskedet är egentligen i sig förklaring nog.)

Men jag tror det bästa är om du kan lyckas komma till punkten att det spelar faktiskt ingen roll vad han förstår eller tänker, att det spelar ingen roll om du inte gett någon utförlig och detaljerad förklaring. Du behöver på något sätt släppa den idén du har att du behöver göra det för din egen skull, och istället tänka att det är just för din egen skull som en förklaring till honom inte ska vara nödvändig. För om den måste vara nödvändig, om hans förståelse är nödvändigt, då blir det svårt för dig att komma ur det här och komma vidare. Så för din egen skull - släpp det och acceptera att han kanske aldrig kommer få någon förklaring eller förstå dig

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-01 09:33:13 följande:

Konstruktivt och mitt i prick anonym (o) ⬆️
    Tack.

Ok, ja jag var ju inte helt säker men jag tycker mig känna igen tankegångarna lite, det är som att på ett sätt läsa om mig själv hur jag varit i så kallade relationer där jag bara gett och gett och får knappt någonting. Tycker mig känna så väl igen att gå och vänta och hoppas och tro att man kanske kanske missar något om man inte verkligen ger honom chansen, han måste ha möjligheten att kunna lösa detta med mig först, så det går inte att släppa. Och samtidigt är man själv så full av välvilja och månar om honom så man vill inte pressa något så att det blir fel eller få honom att må dåligt på nåt sätt eller att jag ska framstå som skurken mot honom i hans ögon. Han ska ju verkligen tycka om mig och tycka att jag ger och tillför mycket för honom och inte skadar honom. Men till slut så inser man att det går inte att vara i limbo och vänta i evighet på att det ska bli som man önskade, man kastar pärlor för svin så att säga. Man får ta hand om sig själv istället för han gör det ju inte. Jag tänker inte ge av mig själv gratis längre så nu bli det nej tack när han vill ses. Det han visat att han erbjuder mig räcker inte, jag är inte intresserad av det. Och här får man acceptera att det blir inte bättre än så här, det blir ingenting mer, jag kommer inte få det jag behöver från den här mannen. Det jag säger till honom är Nej jag vill inte det här känns inte bra för mig längre. Inga anklagelser, inget aggressivt utan bara ett besked i all enkelhet och välvilja. Och där -det hjälper mig också att veta inför mig själv-  där HAR han faktiskt möjligheten att följa upp det om han är intresserad, men jag räknar inte med någonting mer - man får lägga ner alla sådana förväntningar/förhoppningar - och är beredd att om han bara accepterar det, tillägga kanske - men tack för det som var, önskar dig allt gott, eller liknande, beroende på vad eller om han svarar. Då vet jag inför mig själv att jag har nu gjort mitt bästa och kan gå vidare

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-03 21:57:57 följande:

Ja, han har ju hört av sig igen. Bara artighetsfraser även den här gången, om jag jobbar eller är ledig i helgen. Inte mer än så. 

Jag vet inte, för mig känns det helt okej att ha en liten sån kontakt. Bara som att vi är lite vänner. Att jag kan skicka någon rolig Instagram reel till honom, sånt som påminner mig om oss eller han eller nåt vi har pratat om, att han kan fråga mig om min dag.
    Det känns inte som att jag är desperat att träffa honom, snarare så är jag mer lugn och tänker på hur olika vi är istället för att bara tänka på hur bra han är. Känns inte lika tomt om vi kan ha lite kontakt helt enkelt, för det kändes för mig som att jag tappade en vän (jag vet, jag vet - det var inte så) och så småningom kanske allt tillslut bara rinner ut i sanden?

Är det jättedumt? Det känns nästan som att jag har lättare att stå emot en eventuell invit än om han skulle varit helt tyst (jag känner mig bortkastad) och plötsligt hör av sig igen. 

Räkna med att frågan om träff kommer att komma. Möjligtvis så hoppas han att du kommer fråga. Eller vad tror du att han är ute efter med den här kontakten? Men ja, du visar ju ett intresse tillbaka åtminstone. Det kanske räcker för honom, åtminstone för nu. Kanske kommer han behöva dig för att prata om sina problem.

Nåt som påminner om er? Varför vill du påminna honom om er?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 09:48:03 följande:
    Tyvärr är det ju det enda det fört med sig att undra varför någon överhuvudtaget skulle vilja älska mig. Jag är ju äcklig. En sak. Klarar att hålla ihop benen för att jag får lite uppmärksamhet. Vem vill vara med någon sån? 

Är så jävla pinsam. Tänker inte försöka igen. Vet min plats nu. 
    Nu är jag säkert trög men hänger inte med hur du menar, klarar att hålla ihop benen för att få uppmärksamhet? Var det inte tvärtom att du fick uppmärksamhet när du inte, som du kallar det för, höll ihop benen?

Och vad tänker du inte försöka igen? Försöka med honom eller vad?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 16:24:37 följande:
    Ja, ett inte föll bort.
    Tack för att du spär på mitt självförakt.
    Och nej, som det känns nu tänker jag aldrig försöka igen. Varken med honom eller någon annan. 
    Ja då får jag ihop din text bättre. Men varför skulle du hålla ihop benen? Ville du inte ha sex med honom? Fick inte du också ut något av det? Det är inte äckligt att ha sex om båda ville
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 16:43:21 följande:
    Känner mig bara äcklig. Och dum som trodde att han tyckte om mig som person.
    Vi har haft fantastiskt sex,  som båda var med på. Men nu inser jag att han bara ville för att jag gör sånt hans fru inte går med på. Jag har bara varit ett hål. Eller flera. 

Jag tände på honom för att jag trodde han gillade mig helt enkelt. 
    Så han hade tackat nej till sex med dig, om du inte gått med på de sakerna, utan bara samma typ av sex som hans fru ger, då hade denna relation aldrig utspelat sig?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 17:16:30 följande:
    Det tror jag inte. Oftast är der vanligt sex. Mjukt och fint.
    Jag har väldigt svårt att hänga med i vad du menar.

Vad tror du inte?

Du skriver ju att det var på grund av det annorlunda sexet som han valde att träffa dig. Att han bara ville för att du ger en viss typ av sex. Det betyder att han inte hade velat träffa dig annars.

Eller menar du att är det vanligt, mjukt fint sex som han inte får av sin fru, som du erbjöd?
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2024-05-12 17:30:04 följande:
    Jag svarade på din direkta fråga. Om han hade tackat nej till sex med mig om jag inte gjorde de extra sakerna. Och det tror jag inte, men de kanske var bidragande till att han ville. 

Men jag vet att han gjort saker med mig han inte testat innan. 
    Men i så fall så stämmer det ju inte det du skrev förut, att han ville bara för att du gick med på de sakerna. Det var ju därför du anser att du är äcklig
Svar på tråden Han vågar inte