• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-06-29 21:05:50 följande:

Han har hört av sig.
    Han skrev och önskade en trevlig midsommar och det kändes bra. Det var skönt att höra av honom. 
    Och sen tog han upp kontakten i veckan igen. Det är bara ytlig kontakt men jag förstår inte varför han vill ha den?

Om jag nu inte duger för honom - varför fortsätta mata mig med uppmärksamhet? Är bekräftelsen så viktig?

Jag är så rädd för den dagen han igen kommer meddela att vi inte kan ha kontakt. Jag vet ju att den kommer och jag är så rädd varje gång han skickar ett meddelande. Hur ska jag svara för att inte kliva över den magiska gränsen?
    Jag är verkligen nöjd med den här ytliga kontakten, jag behöver inte träffa honom. Men jag vill inte förstöra den. 

- Ja, jag pratar med min psykolog en gång i veckan men jag är ganska lugn i hur jag mår fortfarande. Inga jättedjupa dalar utan rätt mycket likgiltighet.  Ibland kommer jag på mig själv med att inte självhatat på ett tag och säger elaka saker till mig själv för att jag inte ska vara FÖR nöjd med tillvaron.
    Det känns bra att prata med någon professionell om det - även om vi inte har hunnit till den här relationen ännu. Det är mycket att gräva i. 

Om du inte klarar av att blocka honom så kanske du bara kan låta bli att svara honom?
    Om han till slut frågar varför du inte svarar så kan du ju bara svara ärligt varför.
  • molly50
    Anonym (Måste brytas) skrev 2024-07-01 14:00:35 följande:
    Att inte vara i kontakt med honom alls är vad som funkar för mig. Varenda gång jag släppt på det och träffat honom så slutar det med att jag blir tillsammans med honom igen. Jag har ingen självkontroll.
    Och just därför måste du blockera honom. För din egen skull.
  • molly50
    molly50 skrev 2024-07-01 14:43:09 följande:
    Och just därför måste du blockera honom. För din egen skull.
    Svaret var förstås menat till TS. Ber om ursäkt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-01 14:13:22 följande:
    Hur går det, hur länge har du klarat dig?
    Vi kanske skulle starta en förening? AÄ, anonyma älskarinnor....

Jag skulle inte kalla det att vi är tillsammans. Jag är hans emotionella slasktratt, eller inte ens det. När han behöver bekräftelse kontaktar han mig. Jag hoppas inte längre att det "ska bli vi", den möjligheten är sedan länge förbi och nu gör jag inget annat än slösar tid och förnedrar mig själv. 
    Jag tror att det bästa du kan göra är att blocka honom så han är ute ur ditt liv.
    Så länge du fortsätter ha kontakt med honom så lär du inte komma vidare.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 16:57:24 följande:

Så... Han har de senaste två veckorna hört av sig om att vi borde ses. Jag har inte möjlighet att åka bort just nu, dels för mycket jobb och sen även andra saker som står på att göra listan. Jag har erbjudit honom att komma till mig, men det kommer så klart inte hända. Varför ska det vara så svårt att säga stick och brinn?
    Nu kommer han i alla fall ha semester och kommer befinna sig för långt bort från mig för att ens föreslå att ses. Kanske kommer han inte ha tid heller. Hur som helst blir jag så klart ledsen när han inte hör av sig, men det är också skönt att låta tiden gå.

Nej, jag har fortfarande inte fallit för frestelsen att kontakta honom. Jag svarar ju så klart men det är alltid han som tar första steget. Det enda aktiva jag gjort är att komma med ett moterbjudande - kom till mig istället. 
    Han kommer fortsätta ställa in, och jag kommer tappa luften som vanligt. 

Varför blockar du honom inte?
    Bara svara honom att ni inte kan ses mer för att det får dig att må dåligt och sen blocka.
    För din egen skull,och för att du ska kunna gå vidare, så tror jag att du måste göra det.
    Har du pratat något mer med psykologen?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 19:10:14 följande:
    Ja, jag pratar med min psykolog varje vecka och sist hade jag lite panik för han ska ha semester. Kände att vi inte hade hunnit täcka den här skiten jag håller på med utan gräver i annat som visserligen också är viktigt. Så nu är det fyra veckor till jag får professionell hjälp att reda i trasslet som är i mitt huvud. Jag kommer trakassera er massor :)

Ja, jag måste göra det. Det hjälper inte hur bra det känns när han hör av sig för jag sitter ju på nålar och väntar till han ska avvisa mig igen. Jag lovar er att jag hade gett det rådet till vem annan som helst som hade varit i min situation. Jag vet inte varför det är så svårt. 
    Ok. Så psykologen går på semester?
    Finns det inte någon annan du kan prata med under tiden?
    Alla kan väl inte gå på semester samtidigt?

Det är helt ok att du skriver av dig här. Du behöver få det här ur dig.

Du har kanske hamnat i någon slags beroendeställning till honom?
    Du är kär i kärleken.
    Därför känns det svårt.
    Men försök att inte bry dig så mycket om vad han känner.
    Han verkar inte ta någon hänsyn till dig,så varför ska du göra det till honom?
    Så jag tror att det enda raka för dig är att skriva att ni inte kan ses mer eller ha kontakt för att du mår för dåligt av det.
    Och den blockar du honom.
    Någon mer förklaring behövs inte.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 20:04:45 följande:
    Man får bara ha en psykolog åt gången och han är insatt i mitt "fall". Man kan under särskilda omständigheter byta men jag är rätt nöjd med den här så det vill jag inte. 

Ja visst är jag kär i kärleken, och hur han fick mig att känna då. Jag hoppas ju att kunna väcka liv i det igen, trots att jag mycket väl förstår att det är stendött sen länge.
    Ok. Då förstår jag.

Ja,men den lyckan kan du finna hos någon annan som skulle behandla dig mycket bättre.
    Det finns andra,bättre fina män där ute som skulle sätta dig i första rummet.
    Tro mig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 20:50:23 följande:

Jag vill ju ha honom för att han vill ha mig. Nu vill han ju inte, på vilket sätt skulle det hjälpa mig att kontakta frun? Såra henne, och tvinga honom att välja mig. Knappast vad jag ville. Jag är ledsen för att jag känner mig bortkastad och ovärdig. Jag TRODDE han ville vara med mig och jag ville att han skulle VÄLJA mig, inte tvingas till det. 
    Men även om frun skulle få reda på det så är det ju inte säkert att han skulle välja dig ändå.
    Han kanske rentav skulle bli arg för att frun fått veta och skuldbelägga dig.
    Det skulle knappast få dig att må bättre.
    Men jag tycker på samma gång att han förtjänar att bli avslöjad så han förlorar er båda.
    Han har lekt med er båda.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-08 22:35:47 följande:
    Mycket troligt skulle jag få skit för det. Jag vill henne verkligen inget illa, hon är säkert fantastisk på så många sätt och det låter säkert helt absurt men jag vill verkligen verkligen inte berätta för henne för att på så vis vinna honom. Det strider ju helt mot vad jag skulle vilja. Att han hade valt mig för att han vill det - det skulle aldrig falla mig in att tjuva till mig honom på det sättet. Han ska vara med den han vill för att han gör det valet, väljer den han vill leva med för att det är den han älskar. Och det är ju bevisligen inte mig, så mycket förstår jag.
    Jag är inte helt koko, jag är medveten om det och jag vet att han leker med mig och inte heller behandlar sin fru med respekt. Men jag har hållit (håller) mig fast vid känslan jag hade när vi började träffas. Jag trodde verkligen det skulle bli vi och nu är jag bara så vilsen. 

Det är verkligen mycket bättre jag är inte i närheten lika ledsen som jag har varit och det går ganska bra att sysselsätta mig med annat. Det är bara det här självhatet som gör sig påmint allt som oftast och då vill jag att han ska finnas där för han fick mig att glömma det.
    Jag är så jävla trasig i själen så ni anar inte och så fick han mig att må bra och jag är så jävla rädd att aldrig göra det igen. Det är därför jag håller på så här, den här soppan är inte hans fel. Det är jag som inte är hel och har en hel del i bagaget att bearbeta.

Visst är det märkligt hur en människa som ändå fungerar rätt väl i samhället och egentligen inte har några större hinder kan ha såna djupa sår i själen att hon medvetet utsätter sig för självplågeri?
    Jag förstår hur du tänker. Och det är väl på ett sätt rätt.
    Men samtidigt så kan jag själv sätta mig in i hans frus situation då jag själv varit där.
    Och hade min man haft något fuffens för sig bakom min rygg så hade jag velat veta det så att jag fick en chans att själv få välja om jag vill stanna eller gå.
    Helst hade jag velat veta det från honom själv,men om han inte berättade så hade jag velat få veta det av någon annan som visste.
    Ingen annan ska göra sådana livsval åt mig.

Jo,men det enda som händer är ju att det bara river upp dina sår ännu mer varje gång du träffar honom.
    Så han är inte rätt person för att hjälpa dig att komma vidare.
    Har du ingen vän du kan prata med och hitta på saker med istället?
    Du måste försöka radera honom helt ur ditt liv,om du ska kunna gå vidare.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-07-09 16:14:23 följande:
    Jag är helt med på att hon borde få veta, men varför måste jag vara den som ska berätta det? Det skulle verkligen för mig kännas som att vrida om kniven i henne. 

Jag har faktiskt, trots vad ni säkert inte tror, själv blivit bedragen. Jag tror inte att de någonsin gjorde något sexuellt med varandra men sveket och förälskelsen fanns absolut där. Jag upptäckte det själv och jag kände mig så jävla förnedrad. Hon var en bekant också till mig, och jag hade absolut inte velat höra det från henne. Min sambo förstod inte ens att han gjort något fel som bedyrade sin kärlek till en annan kvinna. 
    Nej,du är nog inte rätt person att berätta det för henne.
    Det bästa vore om han själv kunde berätta för henne vilket rövhål han är och hur svinigt han har betett sig mot er båda.
    Men den risken är nog tyvärr liten.

Ja,känslomässig otrohet kan vara minst lika illa som om det "bara" är sex.
    Men sveket och lögnerna sårar oftast mer än själva otroheten i sig.
Svar på tråden Han vågar inte