• molly50

Han vågar inte

Anonym (Deppig) skrev 2024-04-06 16:19:44 följande:

Ja visst är det en 50-årskris. Äktenskapet har gått på grund, barnen är stora, föräldrarna är skröpliga. 
    Och så kom jag där och gav honom massor av uppmärksamhet, sex, lagade mat, frågade vad han ville ha och vad jag kunde göra för honom. 

Men att faktiskt ta steget och skilja sig är stort. Det är mycket av det bekväma som kommer gå förlorat, man känner varandra, barnen kanske väljer mammans parti (framförallt om det kommer fram att han knullat vid sidan av under en lång period). 
    Och ytterligare en aspekt; jag bor där han jobbar så han träffar mig i anslutning till långa dagar och veckor och ett stressigt jobb. Nu hade jag vart flyttbar om det hade blivit vi men jag tror inte att han ville vara här på sin lediga tid också. 

Han planerade massor vi skulle göra när vi var lediga tillsammans men när vi väl var det så var han slut psykiskt och mentalt och ville inget annat än ta det lugnt. 

Men om äktenskapet är så dåligt som du har beskrivit det och att de sällan träffas och inte ens sover tillsammans,då borde väl inte steget vara så stort.
    Speciellt när barnen är vuxna också.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-06 17:32:25 följande:
    Man tycker ju det. Jag tycker det. 

Han är deprimerad, allt är ändå skit.
    De har huset, det är skönt att komma hem när han är ledig. 
    Känslorna dog ut. Det blev för mycket av allt. En sak till att ta tag i. 

Oavsett att det nu är konstaterat att det inte blev mer med mig så tycker jag de borde separera ändå. Han har aldrig pratat om henne, men det lilla han sagt från början, medan vi bara låg och inte kände nåt, låter helt rimligt i mina öron. Äktenskapet ÄR dött. 
    en del män brukar ju också vara skickliga på att ljuga om att de har det dåligt hemma.
    De drar snyfthistorier för att få ligga. Tyvärr.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-06 20:21:04 följande:
    Ja kanske. Jag tror ändå inte det,  då borde han ha haft det som större argument. Jag tror att han rycktes med i stunden. 

Men strunt samma, det blev inte vi ändå 😔
    Nej,du har rätt i att det inte är någon idé att spekulera.
    Det gör det inte lättare för dig.
  • molly50
    Anonym (Wake up call) skrev 2024-04-06 21:08:56 följande:

Inte bara en del utan det stora flertalet. Det är ju en klassiker. 😐

Ja,så är det.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-18 19:30:46 följande:

Jag känner att jag för min skull "måste" svara. Allt annat strider mot min natur och jag skulle må dåligt av att jag är oartig. 

Tänkte bara svara artighetsfraser själv, typ bara hej hur är det och ha det bra. Då bjuder jag väl inte in till något?

Du skriver själv att det är för "din skull" du måste svara.
    För din skull så borde du försöka låta bli.
    Du riskerar bara att bli sårad igen.
    Kanske är det bara hans dåliga samvete som talar.
    I så fall kan han gott hålla det för sig själv.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-04-18 21:43:22 följande:
    Han är en stor egoist, vad detta påverkar och kommer leda till för TS ägnar han inte en tanke. Bara han får sitt. Men TS kanske inte bryr sig så mycket om sig själv, han har ju mått så dåligt så det kanske går först.
    Ja,det är han absolut.
    Men jag tror att TS är alldeles för snäll för sitt eget bästa och sätter andra framför sig själv.
    Därför sätter hon hans mående framför sitt eget.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-23 22:31:58 följande:

Kommer inte klara det. 
    Lika mycket som jag har svårt för att bli avvisad har jag att avvisa någon. 
    JAG känner mig som en skit.
    Jag VILL ju träffa honom, lika mycket som jag förstår att jag bara sabbar för mig själv. 
    Han VET ju också att jag skulle göra allt för honom och även den här gången kommer jag det. 

VARFÖR ÄR JAG SÅ JÄVLA VEK!!!!!!!!!!!!!!!!
    Helvete 

Skriver han igen så försök att skriva här innan du svarar honom.
    Annars så riskerar du bara att bli sårad igen. 
    Var snäll mot dig själv! 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 09:41:26 följande:

Dum som jag är så här jag igen träffat honom. Det känns bara bra, han är på bra humör och lätt att vara med. Men jag vet ju att de dåliga dagarna är bakom hörnet. Skulle vilja ha hjälp med vad jag ska säga innan vi skiljs åt. Det här kan mycket väl vara sista gången (och borde också vara).

Vad ska jag säga? Vi kan inte ses igen förrän du är singel?
    Och frågan är, borde jag ens se honom då? Det kommer ju inte funka, det vet jag ju. Och hur lägger jag fram det?

Kan jag få stöd och pepp, det är fruktansvärt jobbigt just nu .

Jag tycker att Anonym (Wake up call) gav dig ett bra råd.
    Säg att du inte vill träffa honom mer förrän han har lämnat sin fru.
    Att du inte mår bra av det och att det inte är rätt varken mot hans fru eller dig.
    Och sen försöker du stå fast vid det.
    Om du ens ska fortsätta träffa honom då.
    Du vet ju vad han går för när han mår dåligt.
    Så han kan ju behandla dig på samma sätt som han gör mot sin fru.
    Jag skulle aldrig kunna lita på en sådan person.
    Om han hade brytt sig det minsta om dig och dina känslor så hade han lämnat sin fru för längesen.
    Jag menar inte att låta hård,men det är vad jag tror.
  • molly50
    Anonym (o) skrev 2024-04-28 14:24:16 följande:
    Hade säkert funkat bra om det var TS som satt på makten här, men av döma av hur hon reagerar på hans handlande så är det TS som är i underläge. Hon tycker inte om det men när allt kommer kring så anpassar hon sig efter honom.
    Och därför behöver hon kanske söka professionell hjälp så att hon kan få verktyg att hantera sina känslor.
    Hon verkar inte klara det på egen hand.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2024-04-28 19:28:35 följande:
    Nej, jag litar inte på honom. 
    Ja, antingen hade han lämnat henne eller varit ärlig mot mig. 
    Förut hade han ett helt annat sätt mot mig, men nu får jag ibland undra om han säger saker för att göra mig ledsen med flit. För att kolla hur långt han kan knuffa mig. Säkert är jag bara en bekräftelse för honom, och han behöver inte längre bekräfta mig. Han vet ju var han har mig. 
    Ja,precis.
    Så nu vet du var du har honom.
    Försök låta bli att svara på hans inviter igen. Och träffa honom inte igen.
    Det är bara du som blir sårad.
    Och ge honom inte mer bekräftelse. Det har han inte förtjänat.
    Du förtjänar bättre än så här. Kom ihåg det.
Svar på tråden Han vågar inte