Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

molly50 skrev 2024-04-01 15:15:46 följande:
    Så lite så. 
    Fast man vet ju aldrig. Det finns ju de som lämnar sina fruar för den nya.
    Och han lyckades ju lura dig att tro att han tänkte göra det.
    Man kan inte hjälpa att man råkar bli kär.
    Det enda man kan göra är att försöka att inte agera på känslorna.
    Men han fick ju dig att tro att han menade det han sa och då är det väl inte så lätt.
    Snart kommer kanske dina känslor att övergå i ilska mot honom och då kommer det nog att kännas lite lättare.
    Jag vet att många säger emot mig men jag tror verkligen att han faktiskt menade vad han sa. Visst kanske han han rycktes med av den första förälskelsen men jag tror inte att intentionen var att lura mig. Han kände så då. Men med allt som hände runt omkring i hans liv var han inte beredd att ta de förändringar som skulle komma med att lämna henne och vara med mig i stället. 
    Timingen var väldigt dålig, och så även för mig eftersom jag var väldigt sårbar då. Och fortfarande är. 

Ett enkelt förlåt hade betytt så mycket helt enkelt. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-03 01:32:09 följande:
    Oavsett om han menade det eller ej så hade han kunnat vara ärlig mot dig och inte hållit dig på halster.
    Älskar man verkligen någon så är man beredd att släppa personen och låta henne/honom hitta lyckan hos någon annan.
    Jag är helt med dig, han har betett sig rent svinigt förutom mor sin fru också mot mig. Helt ärligt. 
  • Anonym (Deppig)

Grejen är den att för mig VAR  det en väldigt stor grej. Jag fattar att det låter fånigt men jag upptäckte saker hos mig själv som jag inte visste att jag saknade. Det är första gången jag har varit kär och första gången som det kändes som att det var besvarat. Första gången någon säger att de älskar mig med eftertryck (och då räknar jag faktiskt in familj här) och första gången någon håller om mig. Och första gången som jag tillåter mig själv att bli kär och vara sårbar. 

Jag är så jävla ledsen för att den här lådan öppnades, de här känslorna hade gärna fått stanna där de var. Outforskade. 
    Jag saknar så otroligt hur han kunde hålla om mig om natten eller bara ta min hand när vi var ute. Ingen människa jag har mött har haft det här kärleksspråket och då menar jag inte bara mot mig utan även mina föräldrar och andra i min närhet. 

• Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-04-03 08:36:58 följande:
    Jag fattar att det känns stort, det gör jag verkligen. Men allt det du beskriver i form av närhet och kärleksuttryck är inte unikt för honom på något sätt - tvärtom. Det som är unikt är att du inte varit med om det förut, och därför blir.det en stor grej just nu. Med tiden kommer du att bli kär igen och uppleva härliga stunder med andra, och då kommer du se att den här snubben inte var en så stor grej. Du får ha tålamod och ägna dig åt annat under tiden, men det BLIR bättre. Alla män är inte otrogna lögnare...jag lovar!
    Och nu talar min offerkofta när jag säger att om risken är att känna så här igen så vill jag inte ha det 😅 Finns inget som är värt det. 

Men tack, tack, tack för att du försöker muntra upp mig. Jag uppskattar det verkligen ❤️
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-03 13:21:55 följande:
    Ja,han har betett sig som ett svin mot er båda.
    Men kanske framförallt mot sin fru.
    Du visste trots allt vad du gav dig in på.
    Men visst är det svinigt att hålla dig på halster som han har gjort och inte kunna ge dig ett ärligt svar.
    Man får bara hoppas att antingen han eller hon tar tag i det och de separerar. Kanske utan att alla möjliga sidospår kommer fram. De skadar nog mer än de förklarar, för det är ju inte pga mig de har det dåligt. Jag har ju tillkommit sen.

Och ärligt svar, velat fram och tillbaka. Jag har bett honom att inte leka med mig och det är så jävla dumt att påbörja allt igen när jag trots allt fick mitt avslut som jag ville ha. Varför tyckte han att det var nödvändigt att ta upp kontakten och till och med fråga om jag ville flytta in? Så otroligt onödigt. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-03 20:25:47 följande:
    Om hon hade vetat vilket svin han är så hade hon kanske gjort det.
    Men oavsett om någon av dem gör det,vill du verkligen vara tillsammans med någon som du vet kan bete sig så svinigt?
    Kan han göra så mot sin fru så finns det ju ingenting som säger att han inte skulle kunna göra samma sak mot dig sen.
    Han kan ju bara skylla på att han mår dåligt...^^

Du borde ha bett honom sluta kontakta dig och sen blockat honom.
    Åtminstone för ett tag,tills du har kunnat släppa taget och gå vidare med ditt liv.

Jadu, 
    jag vet ju från ett annat håll att det är dåligt där och varit i många år. Och visst är risken överhängande att det händer igen. En gång otrogen alltid otrogen, det pratade vi om från början och jag var tydlig med att det inte är något för mig (men vem är det egentligen något för? Knappast någon). 

Nej, det kommer inte bli något mer, jag kan inte riskera att det händer även mig. Men det betyder inte att jag inte sörjer det jag hoppades på. Och jag vet att jag är dum, men jag vill så gärna att han ska höra av sig. Tittar på telefonen varje dag och hoppas att varje meddelande är från honom.
    Vet att jag borde blocka, men jag är inte där än. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (facepalm) skrev 2024-04-04 13:07:25 följande:
    Och du kommer heller aldrig komma dit så länge du väljer att låta honom bestämma för när du sitter och väntar på att han ska ta kontakt så ger du honom kontrollen över ditt liv, skriver han ett meddelande och vill träffas så kommer du springandes, vill han skita i dig så sitter du där och väntar tills han får lust att ses igen.

Vore det inte bättre om DU tar kontrollen över DITT liv? Klarar du inte det själv så finns det ju hjälp att få, tex samtalsterapi.
    Det vet du inget om. Men rimligtvis kan man ju utgå från att jag skriver här när jag är ledsen och i obalans och inte de dagar när jag mår bra. Det är ju de dåliga dagarna jag behöver lufta mina tankar och helst av allt skulle vilja ha stöd. Så klart hade stöd av vänner och familj varit bättre men just nu funkar inte det. 

JA, jag är skitledsen över att jag föll för en upptagen man med mental ohälsa. Jag är ledsen för MIN skull för han gjorde MIG ledsen. Jag vet att han behandlat sin fru respektlöst men det här är MIN tråd. 
    JA, jag vill gå vidare men det är inte gjort på en dag. Vissa dagar känns bättre och vissa dagar känns det som att jag ska gå sönder. Saknar honom nåt överjävligt och kan inte ens tänka mig att jag skulle kunna känna så för någon annan. 
    Jag hoppas fortfarande att han ska säga förlåt. Det kan jag inte hjälpa. 

Och jag kämpar varje dag med att inte skriva till honom. Har inte gjort det,  kommer nog inte göra heller. Jag är så jävla rädd att han har blockat mig, och samtidigt vill jag veta om det verkligen var så enkelt för honom som jag plågar mig själv med att tro. 
  • Anonym (Deppig)
    Lynx123 skrev 2024-04-05 05:51:12 följande:
    Förstår att det är kämpigt men samtidigt tror jag att de flesta av oss som svarar dig vill ditt bästa och kanske skriver saker som känns jobbiga. Själv känner jag mest oro inför det du skriver om ett förlåt eller att du kollar telefonen. Vid det här laget borde du inse att det bara skulle vara tomma ord i så fall. Att det här inte är en individ med skrupler och samvete såsom du trodde.

Var själv tillsammans med en man som efter ett år ghostade mig. Blev jätteledsen och förkrossad och allt det där. Efter en tid tog han kontakt och vi träffades. Han berättade då att han mått dåligt och att jag varit för bra och för snäll och bla bla bla. Han ville att vi skulle bli tillsammans igen. Hade egentligen velat fortsätta med honom men insåg samtidigt att om han var så feg att kan kunde behandla mig på det viset så skulle det kunna hända igen, så jag avböjde. Självbevarelsedriften tog över helt enkelt.

Nu har det gått 8 år sedan dess och jag är bara såååå glad över det beslutet. Det hade varit hemskt om jag begått samma misstag en gång till. Hoppas det samma för dig! Kram
    Jag förstår det bara inte. Hur kan man medvetet välja att såra någon annan på det här sättet trots att man vet om det. Jag tycker verkligen inte att jag förtjänar det (hans fru hör inte hit, jag vet det med).

Jag ber aldrig om något för mig, har alltid gjort saker för andra och stått tillbaka för min egen del. Nu ville jag något för min skull. För första gången. Och jag till och med bad honom när han försvann första gången att ses en sista gång för MIN skull, för att jag behövde det. 
    Jag tycker verkligen inte att jag förtjänar att vara så här ledsen, jag vill bara förstå.

Jag är verkligen så jävla snäll och skulle sälja min egen njure för någon annans skull. Har alltid varit. Jag mår bra när andra mår bra. Men är det så jävla fel att vilja ha det något för ens egen skull nån gång också?

Och det handlade inte bara om sex, hade det varit jag som bestämde så hade vi haft det mer, jag saknar intimiteten vi hade, att umgås, prata, känna varandra.

Hur fasen kan man ghosta någon efter ett år? Jag fattar det inte. Verkligen ledsen för din skull. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-05 10:28:10 följande:
    Du tycker verkligen på riktigt att du är en snäll person som alltid tänker på andra före dig själv? Vilket skämt!

Hade det funnits minsta sanning i det hade du aldrig varit medhjälpare till att grovt såra någon annan.

Du behöver terapi till att få lite självinsikt och inse att det inte på något sätt är Dig det är synd om!
    Men det ÄR ju inte pga mig deras förhållande är skit, det har det varit långt innan och kommer fortsätta vara innan någon av dem tar tag i det och avslutar.

Det här med att ge älskarinnan skulden, jag fattar inte det. Det ÄR inte hon som är svekfull. Ja, mot en medsyster men det är fortfarande han som beter sig som ett svin. Och i det här fallet mot två kvinnor eftersom han för henne bakom ljuset och faktiskt fick mig att tro att vi hade en framtid.
    Jag trodde det och jag ville det, det är inte svårare än så. I min värld ÄR det okej att träffa någon ny.

Han fick mig att tro att relationen mellan dem i det närmaste var över, de pratar inte med varandra, sover i olika rum de få dagar i månaden han är hemma. Hon kallar det för sitt hus. Och han sa att han skulle ta tag i det så fort det blev tillfälle,  innan hade han tänkt låta det "rinna ut i sanden" men nu hade han träffat någon som gjorde det värt att ta tag i det. Jag TRODDE på honom. 
    Vad hade jag för anledning att misstro honom? I mina ögon och öron verkade det fullt rimligt. Ingenting av det han sa eller gjorde mot mig antydde något annat.

Men sen hände många saker i hans liv som gjorde att det blev för mycket.  Jag fattar det också men jag hade önskat att ett sådant tillfälle skulle fört oss närmare varandra istället för att han skulle vända sig bort. Jag VILLE stötta honom i det svåra. 

Det jag sörjer är att han inte orkade bemöda sig med att respektera mig så pass att han kunde säga något, han mår så skit så han struntar i att han fick även mig att må skit.
    Nej, jag har inte förtjänat att må så här. Det är inte jag som har ett förhållande vid sidan av.
    Ja, det var fel av mig att inleda något med en upptagen man men jag hade ingen dold agenda. 
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2024-04-05 13:01:24 följande:
    Nej,du har inte förtjänat att må så här.
    Men du måste sluta försvara honom.
    Att han mår dåligt ger honom inte rätten att dra med dig ner i träsket och få dig att må lika dåligt.
    Det ger honom inte rätten att behandla dig,eller sin fru illa.
    Du måste vara snäll mot dig själv och sluta se på honom genom rosa glasögon.
    Han är inte värd dina tårar.
    Som någon skrev,även om han skulle lämna sin fru,skulle du då kunna lita på att du inte blir behandlad på samma sätt som hans fru om han börjar må dåligt igen?
    Det finns många fina män där ute som skulle behandla dig på ett bra sätt.
    Du är kanske inte redo för det än,men när du blir det så kommer du att se det.
    Jag vill inte försvara honom men sanningen är att jag är inte det minsta arg, jag FÖRSTÅR om han väljer sin familj istället för mig. Jag är bara ledsen att jag inte kunde räcka till. Man ger och ger och ger av sig själv och det är aldrig tillräckligt. 
    Han har offerkoftan på (och så även jag nu), men det är inte ok att vara otrogen. Även fast man mår skit, man måste ansvara för sitt eget liv och inte blanda in andra i sin ohälsa. 
    Nej, jag skulle inte lita på honom. Risken att han går och stoppar kuken i fel kvinna för att han mår dåligt är väldigt hög.
    Visst kanske jag skulle varit naiv men han hade behövt kunna kommunicera med mig och det kan han ju inte. Inte ens så mycket respekt kunde jag få att han orkade TALA OM för mig att det inte funkar längre. Han blev bara tyst. 
Svar på tråden Han vågar inte