Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-17 08:01:54 följande:
    Bästa vore såklart block, men det kommer aldrig ske.
    Jo. En dag kommer jag dit, det vet jag. Men inte än. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-17 08:10:51 följande:
    Vad tror du ett meddelande skulle förändra?

Skulle han plötsligt sluta kontakta dig när han behöver lite egoboost och kravlöst sex?
    Vi kommer ju inte kunna träffas, så det den delen är förbi. Men förhoppningsvis ändrar meddelandet det att jag står upp för mig själv och han förstår att jag inte tycker det är okej hur han gör. Men mest är det för min skull. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-03-17 08:25:41 följande:

Vad är det som gör att du inte söker professionell hjälp för det här? Det är NU det är tomt. Du lever på tomgång i ett vacuum. Det är inget eget liv. Du väntar på något som inte finns. 

Våga välja livet. Våga leva. Det är allt annat än tomt. Ge dig själv chansen att blomma ut. Möta människor som respekterar dig. Möta en man som vill dig väl. Någon som du kan skapa ett gott liv tillsammans med. 

Jag har sökt professionell hjälp. Jag har haft kontakt med en psykolog under snart ett år nu, men kan tyvärr inte fortsätta med samma. Det är jättesynd för jag har gott förtroende för honom. 
    Men det är ju inte den här mannen som är grundproblemet, att jag har knytit an till honom beror på annat skit i livet.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (LOB) skrev 2025-03-17 09:04:27 följande:
    Tror du på detta själv?
    Att vi inte kommer ses? Ja
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 11:28:15 följande:
    Jag tror inte att han har nåt som helst intresse av en vänskapsrelation med henne. Och jag tror att hon vet det och därför har sex med honom eftersom det är hennes möjlighet att få träffa honom. Och jag tror tyvärr inte att det gör nån skillnad att "sätta ner foten". Sånt rör nog inte honom i ryggen. Eventuellt triggar det honom ännu mer i att försöka kontrollera henne. Jag tror att det ända sättet är att blockera och kapa all kontakt rakt av. En sån person kommer aldrig att "förstå". 
    Ja. Det är inte det att jag inte vill ha sex med honom, vill väldigt gärna, men har vi inte det eller jag säger nej för att skydda mitt hjärta är jag rädd att han bryter med mig. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-17 11:53:30 följande:

Så länge du har kontakt med honom, oavsett anledning, kommer detta aldrig sluta. Han kommer alltid försöka utnyttja erat sexuella förhållande. Det var det han blev intresserad av dig för. Det var säkert det som gjorde att han blev betuttad och anledningen till att han tyckte du var underbar. Du var troligen mer äventyrlig än hans fru, vilket är normalt när förhållandet är spännande och man är singel och sugen/nyfiken på lite mer avancerade saker.

Du skrev att han haft någon annan ( som du vet om) . Även denna Donna blev förälskad i honom. Du frågar dig inte själv varför? Han lär säkert haft lika stora ord, tomma löften och överröst henne med övertygelser om att lämna sin fru.

Jag säger inget av ren elakhet. Jag hoppas bara att du vaknar upp och tänker till. 

Riv av plåstret och tillåt dig läka. Du tjänar inget mer än hjärtesorg av att dra ut på detta längre. Om en man i har lämnat inom ett år är det extremt, extremt osannolikt att de någonsin gör det. 

https://citymagazine.si/sv/passionen-passar-men-karleken-ar-evig-3-anledningar-varfor-en-man-inte-lamnar-en-kvinna-till-en-annan-kvinna/

Jag förstod det som att de endast hade en kk-relation men att hon efter ett tag ville mer. Men jag vet ju så klart inte vad som är sant och ej, i vårt fall var ju helt klart han den mer drivande för att det skulle bli mer än bara så. Kanske utspelade sig samma sak där, men det förklarar inte varför han fortsätter hålla kontakten med mig om han tycker att det är jobbigt eller påfrestande att jag efter ett tag ville ha mer än bara sex. 

Nej, jag tror inte heller att han kommer lämna om inte hon sparkar ut honom.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 12:42:47 följande:
    Var det kanske så att han jobbade på den ort där hon bodde? 
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-17 12:23:00 följande:
    Ja. Det är inte det att jag inte vill ha sex med honom, vill väldigt gärna, men har vi inte det eller jag säger nej för att skydda mitt hjärta är jag rädd att han bryter med mig. 

Tänker du att det är sex han är ute efter? 
    Uppenbarligen 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-17 12:58:16 följande:

Ja det är svårt att någonsin få veta sanningen. Det enda du har att gå på är hur han agerar och behandlar dig i nuläget. Men oftast finns ett samband mellan att vara otrogen, och inte ha ett problem att ljuga. Lögner är ju något han sannolikt är familjär med mot sin fru (och dig). Inte omöjligt att han ljugit inför sig själv att han ska lämna.

Det krävs rätt mycket för att vara otrogen i fler år, och med fler personer. Han har helt enkelt blivit van med att ljuga och undanhålla, så du kommer nog aldrig få ett helt ärligt svar från honom.

Varför han gör som han gör är omöjligt att veta. Jag tror att han blev förälskad i det sex ni hade (man kan bli som besatt med sånt med). Eller så blev han förälskad. Men såna hormoner lugnar ner sig och går över efter 6 mån-2 år, och då kommer kallduschen, att man lovat lämna det trygga man har. Då lägger många benen på ryggen.

Att han inte slutar kontakta dig är för att han minns det ni haft, och ibland (kanske när förhållandet hemma är svårt) blir det extra oemotståndligt. Eftersom förhållandet går i vågor för de flesta.

Jag hoppas bara att du snart tar av dig de rosa glasögonen, och ser på honom med nyktra ögon. För så länge du vägrar ta till dig att han inte är snäll eller att han behandlar dig dåligt , kommer du vara fast i samma limbo. Det är först när du blir arg som du kommer bli fri.

Det är faktiskt ganska vanligt att älsakrinnor blir fast i många år. Det är för att den otrogne mannen är en skicklig manipulatör och van vid att ljuga. De är medvetna om att de har  den andra personen i sitt nät.

Du har rätt i att det enda sättet han lämnar är om hon avslutar förhållandet. Är väl därför så många älskarinnor vill delge frun. Men ändå (läste jag någonstans) att det bara är 3 procent av de otrogna männen som gifter sig med älskarinnan. Hon är kul att roa sig med, men inte någon de vill binda sig med (även om det givetvis förekommer) - så är det inte det vanligaste utfallet.

Jag kommer absolut inte berätta för hans fru, jag ville ju att han skulle vilja var med mig för att det var vad han ville, inte som ett andrahandsval.
    Jag tror att jag inte ser på honom på samma sätt längre,  jag vet att jag inte gör det. Ändå är det som att så fort han hör av sig så minns jag det bra, och vill så gärna ha det igen. 
    Någon skrev ju tidigare att han kan inte ge mig den där första förälskelsen igen för det har ju redan varit. Och det är ju alldeles sant, jag inser det jag med. Men jag trivdes i hans sällskap, det var skönt och något som jag inte visste att jag saknade innan jag träffade honom. 

Jag ser jättemycket fram emot min flytt. Visst kommer jag sakna massor här, men det ska bli så skönt att börja på ett rent blad.
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-17 13:25:16 följande:
    Men även om hon skulle sparka ut honom,skulle du vilja ha honom då och vara hand andrahandsval?
    Skulle du inte vara rädd att han skulle vara otrogen mot dig när ert förhållande börjar gå tillbaka till den grå vardagen sen?
    Jo, jag skulle vara jätterädd. Jag har ju redan kännt det. Jag minns en gång han berättade att han varit ute med sin vän, han jag också känner, och jag var så säker på att historien skulle fortsätta med att de hade träffat några kvinnor att jag var beredd att kräkas. Benen blev alldeles skakiga.
    Nu var det inte alls det han berättade utan bara någon historia om att kortet inte fungerat när de skulle betala i baren men ändå. Visst har oron alltid funnits där. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-17 19:44:30 följande:
    Hur kändes det de helger han åkte hem till sin fru och hade sex med henne? 
    Hon finns inte för mig. Jag har aldrig varit avundsjuk på henne. Jag saknade honom, men föreställde mig dem aldrig tillsammans. 
Svar på tråden Han vågar inte