Anonym (Miam) skrev 2025-03-13 09:24:53 följande:
Jag har varit inne o skrivit förut. Står i samma. jag skjuter också upp. Vi träffas dock. I sommar är det två år. Jag vet vem hans fru är. De har det inte bra. Men han skulle lämna nu till våren. Nu har frugan varit sjuk. Nu är det hans tur. Massa undersökningar. Det kan vara allvarligt. Men samtidigt en del av livet. Jag ser hur dåligt han mår. Hans familj är otroligt oroliga för honom. Han söker läkarvård så nu har de hittat diverse fysiska saker de ska undersöka vidare. Men inget av hans symptom kommer därifrån, De kommer nog mest troligt av hans dåliga psykiska hälsa. Han är trött mår illa och kräks. Rasat i vikt. Precis som jag när jag skilde mig. Men jag framstår som o empatisk som inte tar oro för cancer på allvar. Jag försöker bryta var o varannan dag. Har också en annan man jag träffat för promenader o fika men sitter liksom i klister med den här mannen. Som bara skapar drama o tårar. Ändå sugs jag till honom som en drog. Så sjukt. Funderar på att berätta för den otrogne att jag träffat en annan för en fika för då kommer han inte vilja se mig igen. O då river han plåstret. Men jag går sönder. Men kanske ändå det bästa som kan hända. samtidigt får jag ångest. Tänk om han är sjuk på riktigt o jag inte tog det på allvar.
Ni är ju ännu mer involverade i varandra än vad vi är och jag kan till och med tycka att det din älskare gör är värre än min. Sen kommer inte. Det är alltid något som kommer emellan.
Och även om han är sjuk har du inte den skyldigheten mot honom, han har en familj som kan stötta honom. Hade han stöttat dig i en liknande situation?
Tänk så här. Om han faktiskt är sjuk på riktigt så borde han ta tag i sånt som han verkligen bryr sig om, livet är kort. Väntar han för länge så hinner han aldrig komma fram till "sen".
"Min" vet om att jag dejtar, men han blir snarare hånfull och frågar hur mycket kuk jag fått på sistone. Det är inte hans ensak kan jag tycka så jag svarar så klart inte på det.
Kram till dig!