Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:27:06 följande:
    Får man fråga hur det gick till när er gemensamma bekant bjöd in just den här mannen till er trekant? Sa han typ "Jag känner en skittrevlig kille som jag tror att du skulle gilla, jag bjuder in honom!"? Eller fanns det nån särskild anledning till att han bjöd in just den här mannen? 
    Det var ungefär ganska exakt som ditt exempel. 
    Jag sa du kanske känner någon - jo, jag kollar med "Jocke", jag tror han är på.
    Och sen hade han visat ett par bilder på mig för "Jocke" och ja, på den vägen är det. Vi träffades, "Jocke" var rätt tillbakadragen och lite blyg men efteråt hör hans vän av sig och frågar om han får dela mitt nummer med honom.

Jag misstror inte den händelsen något alls och den är rimlig utifrån vad jag har pratat med dem båda om.
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 17:31:32 följande:
    Jo men OM skulden var påhittad för att väcka sympatier - varför skulle han då säga att han har lånat pengar av kompisen och att problemet är löst? Den enda förklaring jag ser i så fall är att han lånat pengar av en annan kvinna som han har ihop det med och vill dölja det och därför säger att han lånat av kompisen. 
    Att det uppstått ett problem ekonomiskt är inte orimligt och att han fått hjälp av sin vän inte heller konstigt. 
    Däremot har han sålt sin själ till sin vän, men inte säker på att han förstår det själv. 

Jag är 100% säker på att han inte har scammat mig. Jag har inte investerat något och det  har aldrig ens varit en tanke eller förslag från hans sida annat än känslomässigt i den här mannen. Och det var nog så dyrköpt. 

En människa som är bipolär gör impulsartade handlingar när de är i ett maniskt skov och riskerna uppfattas inte. De kan ta över världen. 
    Sen när depressionen slår till är världen nattsvart och inget betyder något längre. 

Jag tror att det enda den här mannen för sig skyldig till är att agera utifrån sin (obehandlade) diagnos som bipolär och jag fick betala ett högt pris känslomässigt för det.

Jag är väldigt säker på att han inte är bedragare ala the tinder swindler. Någon form av spelmissbruk skulle kunna vara troligt iom hans person men jag har inte sett några tecken på det. Inte heller att han skulle dricka mer än normalt. Däremot tar han "risker" som att köra för fort, ha älskarinnor, köper svindyra prylar (skor, bilar, elektronik) osv för att han är "the King of the world" under ett maniskt skov. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Wake up call) skrev 2025-03-15 11:55:13 följande:
    Jag håller med i sak.

Men det kan också användas som ett svepskäl till varför man mår dåligt och inte orkar ses? Eller varför man inte orkar bryta upp sin relation? Ungefär som det klassiska frun har psykiska problem och kan ta livet av sig.
    Jag ser det som ganska självklart om man har saker i livet som inte går så bra, kanske en skuld till exempel så har man inte ork att ta tag i något annat. Det här är inga konstiga saker - det är rimliga förklaringar att ens psykiska mående påverkar beslut.

Men det förklarar inte varför han anser det okej att leka av och på med mig för alltid (till jag sätter stopp).
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 21:47:24 följande:
    Visade han dig bilder på "Jocke" eller berättade nåt om honom? Det låter ju som om de haft trekanter ihop tidigare och att trekanter och liknande inte är nåt konstigt för "Jocke". Det låter inte riktigt som om han blev "meddragen" eller övertalad till nåt han aldrig trodde att han skulle vara i närheten av att göra. Inte heller låter det som nåt som bara råkade hända. Det låter som om det var ganska välplanerat. 
    Det var välplanerat men spontant just den dagen från mig och hans vän. Och att det var "Jocke" som kom med var också spontant, vid ett annat tillfälle hade han nog dragit med nån annan. "Jocke " visste inte att jag och hans vän planerat en trekant under en tid, han fick höra talas om mig den kvällen. 
    Nej, jag hade inte sett bilder på "Jocke" och vem den han var var mig ganska likgiltigt just då och "Jocke " har erkänt att han kände sig rätt malplacerad hela kvällen. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-15 21:50:29 följande:
    På vilket sätt har han "sålt sin själ" till trekantskompisen?

Har han älskarinnor? Det har du ju hittills förnekat?
    Jag har många gånger sagt att han mycket väl kan ha andra kvinnor men just DÅ när han försvann så tror jag inte att det var anledningen. 

Jag vet att jag inte är den enda kvinna som han bedragit sin fru med. Och jag vet att han haft åtminstone en annan kvinna som blandade in känslor men att han bröt med henne då. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-16 08:34:24 följande:
    Detta var nyheter i tråden! Bra att du äntligen insett det. 
    Har aldrig förnekat att han haft andra älskarinnor, MEN jag tror ändå inte att det var anledningen till att han försvann, oavsett vad ni säger. Men att han träffat andra under tiden vi inte setts kan absolut vara möjligt. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-03-16 12:13:53 följande:
    Men du vet alltså att han varit otrogen mot sin fru med fler kvinnor? Så det har inte bara råkat hända en gång? 
    Ja exakt. Det vet jag. 
  • Anonym (Deppig)

Nej, jag tror inte att han är "bra", en fin kille. Jag vet att han har behandlat mig ruttet. Men jag blev jättekär och han fick mig att må så bra. Jag är inte heller perfekt, jag trodde att det skulle bli bra ändå. Vi har alla våra brister men att behandla våra nära och kära dåligt är inte okej. 

• Anonym (Deppig)

Jag får inte ut nånting, annat än att utan det känns det som att jag inte har något. (Menar inte att det här är något heller, men jag är rädd att det ska bli tomt)

Jag har bestämt att jag ska skicka det där meddelandet om han hör av sig igen. Kanske jag kortar ner det, omformulerar. 
    Men i alla fall att det räcker nu. 

Jag tror inte jag kommer göra det, men jag har i alla fall tänkt det. Jag ska försöka våga. 

• Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-17 07:58:04 följande:
    I förlängningen så har du nog mer utan honom än med honom.

Är du beredd på att om du skickar meddelandet att han kommer fortsätta kontakta dig ändå? (för det kommer han göra, förr eller senare, oavsett vad du tror) Vad har du för plan för att hantera det?
    Jo, så klart det förstår jag ju också att det skulle vara ett mycket rikare liv utan honom. 

Jag vet inte hur jag kommer hantera det. Det är svårt,  jag VILL ju att vi ska kunna vara vänner. Höra av oss hur den andre mår, säga hej liksom. Jag förstår ju att det inte är möjligt men det är vad jag VILL. 
Svar på tråden Han vågar inte