• Lynx123

Han vågar inte

Sceffli skrev 2024-07-10 01:34:43 följande:
    Det ser väl olika ut. De fall av otrohet som jag känner till från mitt liv så är det två män och fyra kvinnor som varit otrogna. Ena mannen lämnade för några år sen sin fru för den nya kärleken. När frun kom på honom. Andra mannen blev kär i sin kollega och lämnade därför frun. Han är gift och har barn med den nya. Två av kvinnorna lämnade partnern för den nya kärleken. När männen kom på dem. De fortsatte vara ihop med sina nya. En kvinna var otrogen på en skidresa. Hon gjorde efter resan slut med sin kille, men blev inte ihop med den hon hade legat med. Hon sa inget till killen hon bedragit för att inte såra honom. En annan tjej kysste en kille på en fest fast hon var i förhållande. Hon gjorde efter det slut med killen, men hade ingen kontakt med han från festen. Sen finns ju Lotta Lundgren o gför att beeäch Erik Haag som kändisexempel...
    Fast att lämna sin man/hustru när man blivit påkommen är ju inte egentligen att lämna. Man har ingenstans att ta vägen efter att ha blivit dumpad och går till plan B.

I det här faller är det rätt solklart att snubben bara vill lattja lite vid sidan av och hör av sig då och då för att bekräfta att han kan få sina älskarinnor när som helst. Så jävla äckligt.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-09 19:30:34 följande:

Jag förstår inte varför han gör så här. Det är INTE jag som tar kontakt, jag gör allt jag kan för att gå vidare. 
    Och så hör han av sig, lite då och då. Jag kommer aldrig med inviter, svarar bara på det han skriver. Varför föreslår han att vi ska ses om han inte vill?
    Jag förstår inte varför han leker med mig. Det borde ju vara enklare för honom också att bara låta det rinna ut I sanden, jag förstår inte vad han vinner på att behålla kontakten. Och om han vill det, så kan han väl nöja sig med hej hur mår du. Varför ska han prompt ses när han egentligen inte vill?

Så länge du inte blocker honom så gör du inte allt för att gå vidare. Hur många gånger ska du gå på samma nit för att inse det? Du vet, galenskap kan definieras genom att man gör samma sak om och om igen men förväntar sig ett annat resultat varje gång. Det är bara du själv som kan fatta beslutet men om du har någon som helst självbevarelsedrift så borde du inse det nu. Nu räcker det med självplågeriet!!!
  • Lynx123
    molly50 skrev 2024-08-28 20:55:51 följande:
    Ok. Du menar så. Då hänger jag med.
    Men jag tror ändå att blockera är det bästa i nuläget.
    Då vet hon ju inte om han har hört av sig och kan kanske glömma och gå vidare fortare.
    Och kanske också vågar säga ifrån om han skulle höra av sig igen på något sätt.
    Håller med dig.  Men också, kanske framförallt, eftersom hon då tar kontroll över situationen och sitt eget liv. Det ligger en stolthet i det som känns så jäkla bra när man jobbar på sig själv.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-08-30 00:44:55 följande:
    Ja, visst är jag deprimerad. Haft problem förr med detta, då höll jag på med fysisk självskada också som att skära mig i armarna osv, den depressionen grundade sig också i känslan av ensamhet och utanförskap och att jag kände mig som en belastning för alla. Har alltid haft svårt att ta för mig, tycker tex att det är jättejobbigt att ringa vänner, hälsa på osv för jag är alltid rädd att störa eller vara oönskad. Inbillar mig jämnt att andra alltid har bättre saker för sig än att träffa mig, tycker det är fruktansvärt jobbigt att bli nekad tex. Så det här är första gången som jag faktiskt har kämpat för något för att JAG ville det, verkligen försökt att inte dra mig undan utan istället förmedlat vad JAG ville. Talat om när jag blev ledsen, hur glad jag var i honom. Har alltid varit rädd för att visa känslor, alltid hållit det inom mig. Vet hur sårad man kan bli. Hur elaka människor kan vara som känner till ens svagheter. Min största skräck är att visa mig svag. 

När jag var så där nere som jag var då, när jag höll på med tramset att skära mig osv så hjälpte det att begrava mig i fysiskt jobb. Jobbade fruktansvärt mycket och var aktiv så jag hade inte tid med annat. Det var min räddning då.
    Jag jobbar i princip lika mycket nu, kan inte jobba mer än jag gör och har fortfarande ett fysiskt jobb så jag är också trött i kroppen. Efter jobbet har jag gått på mängder av dejter, försöker följa serier, hunden osv. Men jag är så trött. Sover ungefär 4 timmar/natt, går omkring 30000 steg om dagen. Ibland mer. Jag orkar inte göra mer, jag är helt slut. Huvudet är för trött. Jag har svårt att koncentrera mig, huvudet och tankarna vandrar iväg hela tiden. Jag hoppar mellan mängder av distraktioner, sveper runt på telefonen. Önskar jag kunde stänga av.

Skulle behöva logga ut, stänga av allt brus. Men jag är rädd för tystnaden. 
    Fast det du beskriver är ju fortfarande självskadebeteende. Bara en sådan sak att du "kämpat" för är en person som är upptagen på annat håll är så självdestruktivt det kan bli. Så länge du fortsätter så desto mer ensam kommer du att känna dig. Bryt mönstret nu!!!
  • Lynx123

Kanske du ÄNTLIGEN ser vad för slags person du har att göra med nu! Vad har du gjort honom? Du har låtit honom behandla dig hur som helst. Ditt val! Och nej, du förtjänar det INTE och vi är många som försökt få dig att inse det. Hade varit mycket bättre om du dumpat honom men även så här är det bättre för dig. Du kommer över det!

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-09-20 18:48:22 följande:

Och jag förstår verkligen det där med att inte vara vänner med sina ex, har resonerat så med tidigare pojkvänner.
    Men jag hade hoppats att vi kunde önska varandra lycka istället för att slänga bort oss på det här sättet. Så klart ska vi inte ha kontakt, vi hade inte kunnat vara vänner på det sättet, men ett gott minne hade i alla fall känts bra.

Att blocka någon som inte vill något illa, som inte kommer ta kontakt, som bara vill sköta sitt, bli lycklig och kanske ha ett fint minne av någon och något som betydde väldigt mycket. Det är det som sårar mig. 

Jag kan inte förstå vad jag har gjort honom för att han ska vilja såra mig.

Du har inte gjort något...han är helt enkelt ett as.
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-10-21 16:02:36 följande:

Gissa vem som har hört av sig

Och gissa vem som kommer gå med på att träffa honom och ge vad han vill ha och sedan klaga på hur svårt allt är!
  • Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-06 23:14:38 följande:
    Jaaaa du... vi har kontakt igen (så klart), men det känns ganska okej. Jag förstår ju att det inte kommer bli något. Han skriver nästan varje dag, något på morgonen och något på kvällen. Meningslösa meddelanden typ om vädret eller jobbet, och jag svarar platoniskt. 

Har hela tiden tänkt att jag inte vill klippa bandet för att det är jag som förstör då, trots att jag vet att det redan är så förstört det kan bli, men har insett att den verkliga anledning är att jag vill inte ge honom övertaget genom att erkänna att jag faktiskt har känt något. Visar man känslor är man sårbar och det tänker jag inte låta honom inse igen.
    Men han har ju övertaget. Du låter som att du är tacksam för de små smulor som du får. Varje dag som går är en bortslösad dag i ditt liv med den jär personen. Det är det som är så frustrerande att se...att du inte tar tag i ditt liv och jobbar på en fin och kärleksfull framtid.
  • Lynx123

Ditt liv. Ditt val. Önskar dig allt gott och hoppas innerligt att jag har fel om honom.

• Lynx123

Men herregud...drama drama drama! Hade det varit ett par fjortisar så okej, men ni är väl vuxna människor??? Detta prat om MORAAAL och att ALDRIG mer tala med varandra låter som ett dåligt melodram från 1800-talet.

Skärp er och gå vidare i livet - så långt ifrån varandra som möjligt. Det här är verkligen att kasta bort hela ens existens...

• Lynx123

Allt du gör är.så uppenbart självdestruktivt. Redan från allra första början. Det kommer du förmodligen inte inse förrän du har lämnat det här bakom dig och gått i seriös terapi. Som jag skrivit tidigare önskar jag dig allt väl men det känns så himla dumt allt det här. Så bortkastat. Varje dag som går är en dag längre ifrån att hitta tillbaka till dig själv och bli så hel att du kan träffa en verklig kärlek. Just nu skulle du inte känna igen den om den stod rakt framför dig!

• Lynx123
    Anonym (Deppig) skrev 2024-11-21 12:46:38 följande:
    Ja, det är det. Jag vet inte varför jag gör så här mot mig själv. Men jag kan inte sluta och jag är så olycklig. Inte bara på grund av honom, men jag var verkligen lycklig när jag träffade honom. För första gången på riktigt. 
    Jo, det kan du. Men du vill inte. Det är just det som är en del av självskadebeteendet. Det är det du behöver hjälp med. Hade du verkligen varit lycklig och haft god självkänsla så hade du aldrig inlett något med en upptagen person. Om du varit i dåliga förhållanden tidigare så har du ett mönster bakom dig av bristande självrespekt. Det går att jobba på men det är nog bäst att göra det med en psykolog. Du behöver släppa...
Svar på tråden Han vågar inte